Permalänk
Medlem

Jobba extra hos Getgeek?

Hej!

Någon som vet hur det är att jobba åt Getgeek?

Jag gjorde deras test för att jag hade tråkigt och är nu erbjuden en intermittent timextranställning. Det verkar rätt chill att kunna slå ihjäl lite tid och få betalt på fritiden.

Några erfarenheter?

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Hej!

Någon som vet hur det är att jobba åt Getgeek?

Jag gjorde deras test för att jag hade tråkigt och är nu erbjuden en intermittent timextranställning. Det verkar rätt chill att kunna slå ihjäl lite tid och få betalt på fritiden.

Några erfarenheter?

Verkar inte vara något direkt fel med företaget. Extrajobb är alltid bra -- om man har tid -- så varför inte? Worst case scenario så säger du upp dig.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
GetGeek

Japp, om du har några frågor så kan vi besvara det här med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GetGeek:

Japp, om du har några frågor så kan vi besvara det här med.

Hur ser er hantering av Personuppgifter ut med tanke på att ni efterfrågar personnummer men vad jag kan se inte uppfyller kraven som gäller för hantering av den typen av information, t.ex. samtycke?

Permalänk
GetGeek
Skrivet av improwise:

Hur ser er hantering av Personuppgifter ut med tanke på att ni efterfrågar personnummer men vad jag kan se inte uppfyller kraven som gäller för hantering av den typen av information, t.ex. samtycke?

Jag håller med, det kommer att försvinna under lördagen, ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Hur ser ert kunskapstest ut?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Inaktiv

Denna tjänst är vanligt i usa, tyvärr inte så vanligt i sverige, men det lär ökas när allt fler grejer ska kopplas samman. Ni och era konkurrenter borde marknadsföra er mer då det finns mängder av jobb som ingen utför speciellt nu efter RUT-avdraget.

Det jag tänker på är anställda som pratar om sina jobb, jag tror många är idag skeptiska i onödan eftersom vi inget vet.

Det jag är nyfiken på är för företagskunder. Om man som företag skulle anlita er får man cv, referensuppdrag etc på personen innan den kommer? Det är ju rätt vanligt att man behöver ha hjälp av någon it-nisse, inte för att man själv saknar kunskap utan saknar snart tid att hinna utföra det.

Jag själv är bara sysadmin om du undrar och bestämmer inte vilka som ska göra något, bara jag ser att det alltid är brist på folk. Och ibland får en tekniker resa 20mil för en simpel sak som någon annan skulle ha kunnat göra.

Permalänk
GetGeek
Skrivet av anon159643:

Denna tjänst är vanligt i usa, tyvärr inte så vanligt i sverige, men det lär ökas när allt fler grejer ska kopplas samman. Ni och era konkurrenter borde marknadsföra er mer då det finns mängder av jobb som ingen utför speciellt nu efter RUT-avdraget.

Det jag tänker på är anställda som pratar om sina jobb, jag tror många är idag skeptiska i onödan eftersom vi inget vet.

Det jag är nyfiken på är för företagskunder. Om man som företag skulle anlita er får man cv, referensuppdrag etc på personen innan den kommer? Det är ju rätt vanligt att man behöver ha hjälp av någon it-nisse, inte för att man själv saknar kunskap utan saknar snart tid att hinna utföra det.

Jag själv är bara sysadmin om du undrar och bestämmer inte vilka som ska göra något, bara jag ser att det alltid är brist på folk. Och ibland får en tekniker resa 20mil för en simpel sak som någon annan skulle ha kunnat göra.

Jag håller med när det gäller marknadsföring, vi håller på att lägg om där nu och vi kommer fokusera på att meddela potentiella kunder att sådana här tjänster finns.

Ja, vi har företagsuppdrag och vi kan leverera referenser och CV när det gäller längre uppdrag, kommer vi över några timmar en dag så känns det lite overkill. Vi har redan en del företagsuppdrag och det som uppskattas är att vi är flexibla i när vi kan komma, när det passar företagen och inte samma tid varje vecka.

Korrekt, det är brist på folk. Jag har själv jobbat mig uppåt från byggare av datorer till att jag idag hjälper företag och organisationer att migrera till GCP/AWS och Azure.
Tanken är att du ska få en erfarenhet hos oss som gör att du kan röra dig vidare i karriären.
När det gäller mig som privatperson så hittar ni mig som användaren Veidit här

Permalänk
GetGeek
Skrivet av Arcec:

Hur ser ert kunskapstest ut?

Det är en blandning på frågor, bland annat en som ingen har svarat rätt på
Vi jobbar på en ny lösning kring kunskapstestet, men det ligger några månader i framtiden.

Permalänk
Medlem

@GetGeek: Finns det någon möjlighet att få prova på kunskapstestet eller är det endast för sökande?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
GetGeek

@Arcec: Tyvärr inte så som det är skapat nu. Men jag hoppas att vi kan dela med oss det i framtiden.

Permalänk
Inaktiv

Om man endast vill bygga datorer och inte vill ”vidare i karriären”, finns det möjlighet till det? Att få betalt för lägga några timmar på att sätta ihop en schyst burk låter som win-win. Jag frågar mest då jag gillar att bygga datorer men har ingen ursäkt att köpa nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

What he said

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
GetGeek

@anon193054: Det är väldigt få kunder som vill köpa nytt och ofta vill de uppgradera vad de redan har.
Samt att vi försöker undvika att sälja hårdvara för att vi känner att det finns företag som kan det mycket bättre än vi.

Permalänk
Medlem

Schysst att du svarade här Såg användaren men också att den varit i lurkmode.

@anon159643: Det ligger nåt i det du säger! Intresset verkar finnas både som anställd och kund så klart det har växtpotential!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
GetGeek

@Drickz: Jag har försökt vara noggrann med mitt företagskonto att endast svara på grejer som relaterar till företaget. Så ja, jag lurkar till någon nämner GetGeek

Förresten, vad tycker ni är bäst GetGeek eller Getgeek?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@GetGeek:

GetGeek ser bäst ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@GetGeek: GetGeek klart!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
GetGeek

Tackar, skönt att kunna dubbelkolla