Permalänk
Medlem

Funkar dessa SK Hynix i Intel 1156?

Hej,

Jag har 4st "SK Hynix 4GB 2Rx8 PC3-12800U-11-12-B1" (HMT351U6CFR8C-PB N0 AA 1309) liggande, skulle dessa funka att plugga in i mitt gamla Intelsystem från 2008? Intel i5 750, Asus P7P55D-Deluxe (sockel 1156)? Rätt Volt? ECC eller ej? Funkar det inte får jag väl sälja dem.

De har använts i ett Intel-system, typ i7 3xxx CPU.

Moderkort:
https://www.asus.com/se/Motherboards/P7P55D_Deluxe/specificat...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Det borde funka. Både moderkort och minnen är DDR3. Moderkortet stödjer XMP men inte minnena så du får kanske ställa in dem manuellt dock.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Det borde funka. Både moderkort och minnen är DDR3. Moderkortet stödjer XMP men inte minnena så du får kanske ställa in dem manuellt dock.

Ja, att de är DDR3 hade jag rett ut, det är främst Volt och ECC jag funderade på.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Ja, att de är DDR3 hade jag rett ut, det är främst Volt och ECC jag funderade på.

Någon ECC får du ju inte stöd för, med det moderkortet och den CPU, volt bör inte vara nått problem, dessa moderkort stödjer från 1,35v och upp. körde själv med minnen på den tiden som ville ha 1.35v vid 1333 och 1.5v vid 1600

Dock varför frågar du om ECC för? kan inte hitta att dessa minnen skulle vara ECC minnen, verkar vara helt vanliga..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Någon ECC får du ju inte stöd för, med det moderkortet och den CPU, volt bör inte vara nått problem, dessa moderkort stödjer från 1,35v och upp. körde själv med minnen på den tiden som ville ha 1.35v vid 1333 och 1.5v vid 1600

Dock varför frågar du om ECC för? kan inte hitta att dessa minnen skulle vara ECC minnen, verkar vara helt vanliga..

Jag var nog lite otydlig. Jag vet att jag inte har/kan få ECC på min maskin, det jag var orolig över var att minnena var "ECC" och därför inte skulle fungera i min maskin.

Visa signatur

HTPC