4gpu i en gaming rig?!

Permalänk

4gpu i en gaming rig?!

Minar idag med ett 1080 och ett 1060. Men vill ha mer... så tänkte fråga om någon här minat med 4st 1080/1070 på ett vanligt moderkort i en vanlig låda??
Misstänker att det kommer bli ganska varmt? Men kan ha fel... skulle det funka om man lägger ner datorn och tar av sidopanelen så den varma luften stiger rakt upp istället? Vad tror ni? Kan det funka att smacka in 4 1080s? vill också ha ljudnivån på en rimlig nivå, alltså det är inget alternativ att köra fläktarna på 100% samt en riktig miningrig vill jag inte bygga riktigt än!

Tacksam för svar!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddechr:

Minar idag med ett 1080 och ett 1060. Men vill ha mer... så tänkte fråga om någon här minat med 4st 1080/1070 på ett vanligt moderkort i en vanlig låda??
Misstänker att det kommer bli ganska varmt? Men kan ha fel... skulle det funka om man lägger ner datorn och tar av sidopanelen så den varma luften stiger rakt upp istället? Vad tror ni? Kan det funka att smacka in 4 1080s? vill också ha ljudnivån på en rimlig nivå, alltså det är inget alternativ att köra fläktarna på 100% samt en riktig miningrig vill jag inte bygga riktigt än!

Tacksam för svar!

Sedan DX12 kom så har NVIDIA slopat det egna stödet för SLI. Istället förväntas spelutvecklarna att programmera in SLI stöd i sina spel, och det är inte något man direkt kan eller bör förvänta sig då det är mycket merarbete för utvecklarna. Vill du ha mer hästkrafter och har råd med en mindre uppgradering så skaffa ett 1080ti istället. Men att köra SLI idag kan lika väl betyda att man får stänga av ett kort och köra vanligt eftersom spelet ifråga inte stödjer SLI.

Permalänk
Skrivet av freddechr:

Minar idag med ett 1080 och ett 1060. Men vill ha mer... så tänkte fråga om någon här minat med 4st 1080/1070 på ett vanligt moderkort i en vanlig låda??
Misstänker att det kommer bli ganska varmt? Men kan ha fel... skulle det funka om man lägger ner datorn och tar av sidopanelen så den varma luften stiger rakt upp istället? Vad tror ni? Kan det funka att smacka in 4 1080s? vill också ha ljudnivån på en rimlig nivå, alltså det är inget alternativ att köra fläktarna på 100% samt en riktig miningrig vill jag inte bygga riktigt än!

Tacksam för svar!

Köp pcie riser med långa usb kabar och ställ dom rena mining korten ovanpå burken

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon255588:

Sedan DX12 kom så har NVIDIA slopat det egna stödet för SLI. Istället förväntas spelutvecklarna att programmera in SLI stöd i sina spel, och det är inte något man direkt kan eller bör förvänta sig då det är mycket merarbete för utvecklarna. Vill du ha mer hästkrafter och har råd med en mindre uppgradering så skaffa ett 1080ti istället. Men att köra SLI idag kan lika väl betyda att man får stänga av ett kort och köra vanligt eftersom spelet ifråga inte stödjer SLI.

SLI har väl inget att göra med mining? Går ju köra fler kort än ovan i samma rig så bör inte vara några konstigheter alls.

Gällande temperaturer osv så hade jag försökt köpa kort som liknar Founders Edition, typ Asus Turbo så att de blåser ut luften från chassit. De kanske blir rätt högljudda men du bör inte ha några större problem med att hålla temperaturmål om du har drar ner strömstyrkan lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Minar idag med ett 1080 och ett 1060. Men vill ha mer... så tänkte fråga om någon här minat med 4st 1080/1070 på ett vanligt moderkort i en vanlig låda??
Misstänker att det kommer bli ganska varmt? Men kan ha fel... skulle det funka om man lägger ner datorn och tar av sidopanelen så den varma luften stiger rakt upp istället? Vad tror ni? Kan det funka att smacka in 4 1080s? vill också ha ljudnivån på en rimlig nivå, alltså det är inget alternativ att köra fläktarna på 100% samt en riktig miningrig vill jag inte bygga riktigt än!

Tacksam för svar!

Öppna lådan och sätt en vanlig hushållsfläkt på lågt varv rakt mot grafikkorten. Det ger mer luft än de inbyggda småfläktarna någonsin kan ge - samt till betydligt lägre ljudnivå

..

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon193054:

SLI har väl inget att göra med mining? Går ju köra fler kort än ovan i samma rig så bör inte vara några konstigheter alls.

Gällande temperaturer osv så hade jag försökt köpa kort som liknar Founders Edition, typ Asus Turbo så att de blåser ut luften från chassit. De kanske blir rätt högljudda men du bör inte ha några större problem med att hålla temperaturmål om du har drar ner strömstyrkan lite.

Helt rätt. Skumläste och slog ihop innehållet med titeln, som säger gaming rigg. Men saksamma; För en mining dator så lär det ju inte vara några problem. Bara att se till att inte korten är för breda, så dom slår emot varandra och ha rejäla frontfläktar som kan pusha luften bakåt och ut igenom baksidan av chassit. Anledningen till att jag rekommenderar bättre fläktar, är att om du ställer in allt rätt så kan du autostarta precis hela kittet och förvara det i något annat rum där det inte stör - och bara låta den stå och tugga, utan T-bord, mus eller skärm.

Permalänk
Skrivet av anon193054:

SLI har väl inget att göra med mining? Går ju köra fler kort än ovan i samma rig så bör inte vara några konstigheter alls.

Gällande temperaturer osv så hade jag försökt köpa kort som liknar Founders Edition, typ Asus Turbo så att de blåser ut luften från chassit. De kanske blir rätt högljudda men du bör inte ha några större problem med att hålla temperaturmål om du har drar ner strömstyrkan lite.

Problemet är att jag bor i en ganska liten lägenhet och vill därför ha en respektabel ljudnivå då datorn kommer stå i mitt sovrum! Så blower kort är inget alternativ tyvärr! Just idag på korten jag kör ligger dem inte över 75grader vilket jag tycker är helt okej för en ganska tyst dator men frågan är hur det blir med föer kort haha

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Öppna lådan och sätt en vanlig hushållsfläkt på lågt varv rakt mot grafikkorten. Det ger mer luft än de inbyggda småfläktarna någonsin kan ge - samt till betydligt lägre ljudnivå

..

Det var nog inte så dum idé hade även kunnat ha dagtorn i ett fönster! Det enda problemet är att det inte är
Hållbart när våren kommer sen

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av kalle@anka:

Köp pcie riser med långa usb kabar och ställ dom rena mining korten ovanpå burken

Förslag hur jag kan fästa korten då? Samt hur
Mycket låter dem igentligen open air? Har tänkt köpa kort med lite bättre kylare tex msi

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Det var nog inte så dum idé hade även kunnat ha dagtorn i ett fönster! Det enda problemet är att det inte är
Hållbart när våren kommer sen

Billigt också. En bordsfläkt på Jula eller Clas Olsson eller nåt kostar inte många kronor. Mängden arbete involverat är ju även det ett minimum

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Miningriggar låter en hel del då fläktarna alltid går på högvarv. Hade inte rekommenderat i liten lägenhet.

Permalänk
Skrivet av HellDildo:

Miningriggar låter en hel del då fläktarna alltid går på högvarv. Hade inte rekommenderat i liten lägenhet.

Mina går på ca 30%
På 1060 står fläktarna still'

sitter inte fast

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av kalle@anka:

Mina går på ca 30%
På 1060 står fläktarna still'

sitter inte fast

https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/922/h8RGp8.jpg

Hur mycket låter dem då? inte lust att spela in ett klipp?

Visa signatur

CITERA!!!!!