Japp om man hävdar att något är trasigt och eller missvisande så får man ju bevisa vad man menar.
Ja, inga bilder, inget sockervadd.
Ja det kan du göra. Håll det koncist.
Det jag hade skrivit:
Jag har redan visat produkten via min annons samt även förklarat för kunden att den var i gott skick. Produkten har inga sprickor och har all funktion den utlovar av tillverkaren.
Kunden hävdar att den är repig och att tejpen gör att den ser ful ut.
Den var ej repig när den lämnade mig och kunden saknar även bild på att den var repig, samt att jag saknar bild på hur produkten anlände för att vi ska hävda att transporten var orsaken för skada.
Jag kommer ej att hämta ut godset då det inte finns någon giltig orsak bakom reklamationen utan jag tolkar detta som en ånger, vilket jag inte accepterar då köpet hanteras enligt Köplagen och KKL tillämpas inte för handel mellan privatpersoner.
Samtidigt så bestrider jag formellt all form av kostnad Ni menar att Ni vill/kan fakturera mig på grund av denna "reklamation". Anledningen till min bestridan framgår av förklaringen ovan.
Eventuell handling som går mot mig som säljare kommer också att direkt strida mot praxis gällande vanlig KKL för distansavtal med avsteg från returrätt som kunder normalt har när man handlar mot företag.
Produceras även bilder i efterhand så anses de vara icke trovärdiga och kommer att bestridas.
Observera att jag meddelar återigen att jag ej hämtar ut godset och nekar reklamationens legitimitet.
MVH
<Insert name here>
Supertack igen
En liten detalj bara; köparen hävdar iofs att högtalaren inte satt ihop efter transporten, och att jag hade satt ihop dessa med tejp.
Men det kan jag bara byta ut i din text eller?