Fler som beställde från Komplett på Black Friday?

Permalänk
Medlem

Styrkekram!

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/952547/datorer/datorer-barbar...

Kika på den.. jag beställde den från dom på singles day. Den skulle då komma i lager 2 dagar senare.. Sedan dess har det skjuts fram och bak (?) så många gånger.. Gått från bekräftat till obekräftat med ett par gånger..
Fick nog tillslut och beställde direkt från HP och fick den 2 dagar efter..
Ser nu att än idag är den helt weird på komplett med
" 22 st. på väg in 24.nov.2017. Datumet är obekräftat."

Hade kontakt med deras kundtjänst under väntetiden med men de visste inget mer..

Komplett har generellt varit bra i många år så tänker inte säga något dåligt om deras service, utbud eller priser.. Jobbar väldigt snabbt på orders normalt med. Men detta med lagersaldot osv bör de kanske uppdatera bättre på något vis..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

efter att ha läst tråden känner jag mig själv kränkt, och tycker synd om komplett

Permalänk

Dom har tagit min order , mer än så vet jag inte, men får väll order mail när varan är skickad. Har beställt en musmatta, finns det någon chans att man slipper hämta ut denna?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Är det normalt att komplett skickar varan endast i orginalkartongen? Dvs inget ytteremballage?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Datanisse:

Är det normalt att komplett skickar varan endast i orginalkartongen? Dvs inget ytteremballage?

Har fått flera saker i en extra kartong vet att jag fick ett dator chassi utan extra kartong. Stora varor som datorskärmar som Acer X34 fick jag i original kartong.

Permalänk
Medlem

Ts är ett troll, läs hans cs-trådar.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Avstängd

För mig stod det att även den andra ordern är registrerad nu.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Är det normalt att komplett skickar varan endast i orginalkartongen? Dvs inget ytteremballage?

Beror på vilken produkt det gäller?

TV, bildskärmar, skrivare och datorchassi t.ex. skickas nästan alltid utan något extra emballage, då de redan är väl paketerade. Detta gäller för alla återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Som systemutvecklare med alldeles för mycket webshops-erfarenhet fick "Känner även att Komplett skyller ifrån sig på det "höga trycket under Black Friday". Man visste att dagen skulle komma, och borde sett till att uppgradera systemen så det klarar det höga trycket. Man hinner förbereda sig 1 år innan denna dagen kommer" mig att sätta kaffet i halsen.

Komplett har inte gjort något fel.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Har handlat flera gånger från Komplett, senast i Fredags.
Fick leverans för någon timme sedan på den ena artikeln och de andra kommer under dagen.
Har inget negativt att säga om dem eller deras kundtjänst!

Gällande lagersaldo och förseningar: Detta har egentligen inte så mycket med Komplett att göra, utan snarare leverantörer som utan omsvep flyttar leveransdatum om trycket varit stort hos dem.
Jobbade på Siba för massa år sedan och det var ofta så inför kampanjer osv. Vi fick info om att dte skulle komma en leverans i tid innan kampanj bara för att dagen innan få reda på att leverans var framskjutet. Siba och personalen fick massa skit av arga kunder, men det var inget vi kunde göra åt det, förutom att erbjuda andra varor som ersättning.

Shit happens, oavsett var man handlar!

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

Då kan jag sluta handla på alla sidor som finns.
Proshop fanns i lager när jag beställde och ordern var lagt, sen fanns det inte.
Inet (årets bästa butik enligt Swec varje år) fanns det 20+ fläktar i lager när jag la min order, när den var lagt "skickas om 27 dagar"

Detta är normalt när hundratals lägger en order samtidigt, det hänger inte med.

Och tro att Amazon är felfritt, lol, goggla lite på amazon så får du se verkligen

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet och något produktivt i att gnälla. Du fick en TV till ett bra pris. Förseningar och utförsäljning är något som konsumenter kan förvänta sig i samband med rea-dagar. Ingen bryr sig om du väntar eller avbokar.

Permalänk
Skrivet av gwingis:

Ts är ett troll, läs hans cs-trådar.

Precis, fattar inte hur någon orkar hålla på så här. Kan moderatorer stänga av hans konto?

P.S. ingen borde svara mer på hans trådar.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem

Herregud skärp dig förfan, du får en shysst tv till bra pris. Du kan fan inte klaga på om den kommer två veckor sent. Avbeställ om det är ett problem och återgå till verkligheten.

Permalänk
Medlem

Systemkollaps, herregud OP.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

nej TS är inget troll, TS är en sådan äcklig person som tror att om hen skriker och gnäller så kommer någon från komplett säga "Oh no! vi måste kompensera denna kund! snabbt ge hen et 75" tv för 100 lax för samma pris!!" Hen kanske ska läsa på vad för avtal hen har ingått i när du lagt din beställning.

Kontentan du är in värd en komp och dom är inte skyldig dig en komp. Shit happens get over with it. Ilandsproblemsaktivist.

Permalänk

Vad spelar det för roll om du får den om ett par veckor när det tydligen ändå är en julklapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde_johan:

Vad spelar det för roll om du får den om ett par veckor när det tydligen ändå är en julklapp?

"Julklapp"

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

Bägge mina paket kom idag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kalla TS vad ni vill men det faktum att han inte fick sin tv är faktiskt inte helt rätt av komplett.se

Nedanstående text är hämtad från konsumentverket.se

Många butiker lockar med låga priser inför Black Friday den 24 november och Cyber Monday den 27 november.
Men för att det ska få lov att kallas rea så krävs det att butikerna följer reglerna.

– Enkelt uttryckt får man inte lov att locka med låga priser om priserna inte är låga och det är varor man inte har, säger Niclas Ernebratt, jurist vid Konsumentverket.

Med det menas dels att butiken ska ha haft varorna i sitt utbud under en längre tid och att priserna ska vara rejält nedsatta.
Dels att reavarorna finns i ett antal som butiken bedömer motsvarar efterfrågan.

Niclas Ernebratt har jobbat med flera granskningar av reklamkampanjer som har innehållit priser som påstås vara lägre än ordinarie pris.

– Som konsument tycker jag att främsta fokus bör vara på vilket pris produkten säljs för och vad man får för det priset.
Och när det gäller ett påstått ordinarie pris är det nog sunt att vara aningen kritisk.
Ställ frågor till säljaren om när priset tillämpades senast och hur länge produkten har sålts till det priset.
Ett annat tips är att använda sig av prisjämförelsesajter för att se butikens prishistorik samt vad andra butiker tar för samma produkt.

– Syftet är att ta reda på om reaklippet verkligen är så bra som påstås.
Det finns inte något krav på att butiken skriver ut vad produkten har kostat tidigare.
Om butiken däremot gör det är det viktigt att det pris som anges är det pris som butiken själv har tillämpat för den aktuella produkten. Det duger inte för butiksägaren att hänvisa till vad andra butiker tar för priser för samma varor.

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Inte lätt att ljuga på offentliga forum.

Permalänk
Avstängd

beställde Asus strix Z370-F moderkort från komplett i fredags (1499kr) riktigt klipp med tanke på att jag annars hade planerat o köpa msi tomahawk för 200kr mer , ord pris på strix mobot: ~2200-2300kr.
Det kom idag (måndag) sjukt nice moderkort till nya bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

Kalla TS vad ni vill men det faktum att han inte fick sin tv är faktiskt inte helt rätt av komplett.se

Han fick ju sin TV, men den levereras först i början av december. Tydligen ett stort problem då det var en julklapp.

Permalänk

@Uslingen: Hans TV kommer i lager och skickas ut till honom i december din nöt.

Permalänk
Medlem

@Crazy Han utelämnade bara den viktigaste detaljen att det var Julklapp till sig själv.

@Uslingen Tror folk vet hur rea går till numera och frågan är vilka butiker inte gör det samma?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

På Amazon i USA fungerar det. Några fler miljoner kunder där än hos lilla Komplett.
Om de klarar det, så borde ju Komplett klara det.

Inköpet var för övrigt en julklapp.

Skrivet av mikael_a1:

Är tvungen att köpa ny tv, då min nuvarande börjat krångla det senaste. Tänkte därför slå till nu på BF, och har hittat en modell som jag känner mig sugen att slå till på....

Hmm.. Försöka går ju

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

@Ahlen: ts schizofren ?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som köper julklappar till mig själv?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av e1m1:

Är det bara jag som köper julklappar till mig själv?

Har nog något att göra med ålder det där

Skickades från m.sweclockers.com