Nvidia drivrutininstallation under spelet gång

Permalänk
Avstängd

Nvidia drivrutininstallation under spelet gång

Ni som sitter i bland och spelat i spel där ni inte har direkt bra Check Point i spelat. Eller du själv sparar ditt spel.

Något som aldrig har hänt mig är att när Windows själv ska installera Nvidia. Något jag aldrig låter hända.
Men nu var Microsoft snabba med de nya driven från Nvidia.. Mina var 2 veckor gamla bara.

Nu satt jag och spela där man sitter länge för att komma till slutet. Så helt plötsligt rasar spelat.
Efter lite koll så ser jag att Windows har installerat nyare driv samtidigt när jag har mitt spel igång.
Tycker det var riktigt fel att installera driv under spelet gång. Att det bara går att göra det.
Jo det gick ju inte. Spelat rasa.

Så håll koll på era driv så ni slipper detta plötsliga avbrott mot din vilja.

Sen detta med Driven.
Vi bara säger en summa på 50% användare. De behöver inte ny driv alls.
Sen vi spelare tror jag att vi själv håller koll på de nyaste driven som vi installerar själv.

Sen t.ex. Jag. Jag installerar bara det jag behöver och använder. För i dagsläget så följer där med massa skräp i driven om man inte bockar av dem.
Så är inte fallet med Windows egna installation av driven. Där installeras sådan som man inte själv har valt att installera.

Så håll koll på era driv.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inget nytt ämne, vi har en tråd om Fall Creators update där flera klagar på just detta.
Sjukt korkat av MS.

Permalänk
Avstängd

@tcntad:

Jaså. Jag har inte orkat läsa igenom den tråden. Man blir bara så ledsen he he he.
Så jag är inte ensam om problemet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Inget nytt ämne, vi har en tråd om Fall Creators update där flera klagar på just detta.
Sjukt korkat av MS.

Är det ingen som stänger av automatisk drivrutinsinstallation?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Unknown:

Är det ingen som stänger av automatisk drivrutinsinstallation?

Det har aldrig skett i 1607 eller 1703, varför ska det hända i 1709?
Varför skall MS bestämma när vi ska uppdatera drivrutiner?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Det har aldrig skett i 1607 eller 1703, varför ska det hända i 1709?
Varför skall MS bestämma när vi ska uppdatera drivrutiner?

Det ska dom ge fanken i, men eftersom dom inte gör det så får man själv ta tag i det. Det har gått att stänga av sedan första W10 versionen. Då får du mer kontroll över drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det har aldrig skett i 1607 eller 1703, varför ska det hända i 1709?
Varför skall MS bestämma när vi ska uppdatera drivrutiner?

Tja, tekniskt sett så bestämmer M$ redan nu när det ska uppdateras, och det är bara att bita i det sura äpplet om man väljer använda Windows 10.

Ovan är sarkastiskt menat men samtidigt så är jag av åsikten om M$ kan göra vilka ändringar de vill på din dator utan att du ges någon sorts opt-out alternativ så borde ju röda flaggor dyka här och var. Kan man tycka.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd

@Unknown:

Stänga av hm... Om man stänger av något som oftast inte går alls. Så går det inte stänga av för då får du ju inte andra uppdateringar.
Jag struntar i sådan som ligger och installeras i bakgrunden.
Men grafikdrivrutiner var droppen och sen installera mer än vad jag själv valde från början är lite för mycket.

Mitt under spelandet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nä var är EU ????????????????? hur blev det med böterna de fick eller något. När det var bråk om Windows Mediaplayer. Att vi skulle ha ett val av spelare. Eller då när de började med att få en första sida där man kan välja webb läsare.

Nu Gör MS vad de vill. inga böter här nä.

Nä Windows är en ren soptipp. Minns ni ehome och deras program som de tog bort för 100 år sedan. I Brandväggregel ligger där fortfarande kvar gamla regler som var till det programmet. Men själva programmet finns inte längre .

Det säger allt om MS.

Nä ett Windows som är helt tomt. Bara så grafiken syns och säkerheten som är bra i dag.
Sen kan de lägga allt i Store så man själv installerar vad man vill.
Då menar jag tomt. Inget sök, inget inget inget inget hhm..... ja listan kan bli lång. okej klockan kan få vara kvar.
Sen dessa installationer. ligger oftast samma filer på 3 ställen.
Som detta med appar. jo du avinstaller dem men de finns fortfarande i en mapp som är dold. Sen det som är typiskt med MS. de låssar mappen så du inte ska se vad där är i. typ 2-3 gig skit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Solaris:

Tja, tekniskt sett så bestämmer M$ redan nu när det ska uppdateras, och det är bara att bita i det sura äpplet om man väljer använda Windows 10.

Ovan är sarkastiskt menat men samtidigt så är jag av åsikten om M$ kan göra vilka ändringar de vill på din dator utan att du ges någon sorts opt-out alternativ så borde ju röda flaggor dyka här och var. Kan man tycka.

Tekniskt sett ja. Betyder inte att de ska skita i sina användare. Låt dem uppdatera när dem vill.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bananen12:

@Unknown:

Stänga av hm... Om man stänger av något som oftast inte går alls. Så går det inte stänga av för då får du ju inte andra uppdateringar.
Jag struntar i sådan som ligger och installeras i bakgrunden.
Men grafikdrivrutiner var droppen och sen installera mer än vad jag själv valde från början är lite för mycket.

Det behöver inte vara allt eller inget.

Högerklicka Den här datorn -> Egenskaper -> Avancerade systeminställningar -> Maskinvara -> Inställningar för enhetsinstallation

Där kan du stänga av att Windows installerar drivrutiner åt dig, och du får manuellt se till att rätt drivrutiner finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tekniskt sett ja. Betyder inte att de ska skita i sina användare. Låt dem uppdatera när dem vill.

Från deras perspektiv så tänker de sig i samma sits som Google eller Apple och därmed gör de sina snarare sina användare en tjänst så varför skulle de sluta?

Den stora majoriten av användare kommer ju knappast att klaga hos M$ eftersom de inte upplever påtvingade uppdateringar som ett problem, de slipper ju tänka på det och tänk så mycket tid som de sparar!

Bekvämlighet har ett pris.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.