Köpa Windows 10 license från Kinguin etc?

Permalänk
Medlem

Köpa Windows 10 license från Kinguin etc?

Funderar på att köpa Windows 10 license från Kinguin, någon som har erfarenhet? Fungerar nyckeln? Kommer den alltid att gälla? Något annat?

Permalänk
Lego Master

Min första tanke: se till att lägga till Buyers Protection.
Jag har aldrig haft problem med nycklar på Kinguin, UTOM DEN ENDA GÅNG JAG INTE LADE TILL BP. Då funkade såklart inte skiten. Iof var det bara på en random steam key, men ändå.

Annars ser jag inte att det skulle vara några problem. Har dock bara köpt spel där, inget OS.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Prova forumets sök-funktion så kommer du garanterat ha fått svar på din fråga.
Finns ett par att välja mellan om du söker på ordet "kinguin" i windows-subformet.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Funderar på att köpa Windows 10 license från Kinguin, någon som har erfarenhet? Fungerar nyckeln? Kommer den alltid att gälla? Något annat?

Har köpt två eller tre Win10-licenser därifrån, inga problem alls.

Den första nyckeln sades redan vara använd, men det var bara att använda telefon-funktionen (ringa o knappa massa siffror o lyssna på massa siffror, tar typ 5 min) så gick det utmärkt att aktivera sedan.

Beror nog på vad nyckeln kommer ifrån.
Oavsett fall så ska det inte vara några problem med att det slutar gälla eller liknande, har jag aldrig hört om. De nycklar som säljs är antingen helt legitima butiksnycklar eller så är de tagna från datorer som kör med andra licenser, men kanske en gång har aktiverats med nyckeln du får. Typ företagsdatorer etc.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Funkade fint för mig när jag satte ihop min nya rigg nyligen... Känns som en mycket bättre deal att få W10 Pro för 300 istället för 1500

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base:

Funkade fint för mig när jag satte ihop min nya rigg nyligen... Känns som en mycket bättre deal att få W10 Pro för 300 istället för 1500

Jo man undrar ju varför affärerna inte säljer win10 så billigt

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv och funderar på att köpa en Win 7 ifrån livekort.se. verkar vara lika billiga men mer pålitliga. Win 7 går för 144 kr där och det är gratis att uppgradera till Win 10, så varför punga ut mer för Win 10? visst visst man kanske får göra ett moment extra vid installation men de går ju snabbt. Är man student så är man!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av felix6:

Jag sitter själv och funderar på att köpa en Win 7 ifrån livekort.se. verkar vara lika billiga men mer pålitliga. Win 7 går för 144 kr där och det är gratis att uppgradera till Win 10, så varför punga ut mer för Win 10? visst visst man kanske får göra ett moment extra vid installation men de går ju snabbt. Är man student så är man!

Nej det går inte att uppgradera gratis längre om man ska följa licensreglerna.

Jag fattar inte varför man vill betala nått överhuvudtaget om man inte vill skaffa en seriös licens för jag tycker det är mer förkastligt att betala till kommersiella pirater än att använda en Normal (gratis) piratkopia.
De som säljer fullicenser ska inte gödas !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.