Permalänk
Medlem

Dreamscreen

Hej!
Då vi glömmer av att använda Dreamscreenen hela tiden kan vi lika gärna sälja den.
Det är "Mega"-versionen, den som lämpar sig för 45"-65".
Vi har den på en 55", fungerar fint.

Den har fungerat fint sen dag ett.
Man kan behöva ersätta klistret som fäster den vid tvn då avtagandet av den kan försämra klisterförmågan.

Den kan demas och hämtas i Göteborg.

Jag köpte den 15/12-2016, sen tog det ett par veckor innan den anlände.

Mer info finns här:
https://www.sweclockers.com/test/22519-dreamscreen-dynamiskt-...

Jag väljer vem jag säljer till och för hur mycket etc etc.

Skambud ignoreras.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan vara nyfiken.. Något riktpris.?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001:
Tjena,

tänkt mig 1200-1300 (gick på 2200kr inkl frakt).

Permalänk
Medlem

@Celphish: Hej.
Ok tack för riktpris..
Menar inget illa men många gör det misstaget men det är totalt ointressant för köparen vad köpet gick på då det är aktuellt marknadsvärde man tänker på när man ska köpa begagnat, ihop med skick och eventuella garantier osv..

Jag tänkte göra lite mer research om den och sedan återkomma.. Bor i gbg så det blir avhämtning vid eventuell affär..
Har en 50" i sovrummet ja funderar på att sätta den på. Men kör främst via chromecast på den. Då funkar det inte eller.. ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Celphish: Hej.
Ok tack för riktpris..
Menar inget illa men många gör det misstaget men det är totalt ointressant för köparen vad köpet gick på då det är aktuellt marknadsvärde man tänker på när man ska köpa begagnat, ihop med skick och eventuella garantier osv..

Jag tänkte göra lite mer research om den och sedan återkomma.. Bor i gbg så det blir avhämtning vid eventuell affär..
Har en 50" i sovrummet ja funderar på att sätta den på. Men kör främst via chromecast på den. Då funkar det inte eller.. ?

Mjo, jag brukar gå på vad det aktuella priset är när man sätter ut annonsen, vilket jag antog var oförändrat.. men det har gått ner 11$

Det bör det absolut göra.
Det följer ju med en hdmi-splitter som du kopplar in dina grejjer i.

Permalänk
Medlem

Viktigt att poängtera att den inte fungerar med 4K/UHD-upplösning (enligt Sweclockers):

"Ett stort undantag finns dock – material vid 4K UHD. Dreamscreen har helt enkelt inte stöd för upplösningen 3 840 x 2 160 pixlar, och kan därför inte läsa av eller hantera videoströmmen. Resultatet är kort och gott att det dynamiska ljuset inte fungerar."

Tänkte bara ifall någon hade planerat använda med dylik TV.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Viktigt att poängtera att den inte fungerar med 4K/UHD-upplösning (enligt Sweclockers):

"Ett stort undantag finns dock – material vid 4K UHD. Dreamscreen har helt enkelt inte stöd för upplösningen 3 840 x 2 160 pixlar, och kan därför inte läsa av eller hantera videoströmmen. Resultatet är kort och gott att det dynamiska ljuset inte fungerar."

Tänkte bara ifall någon hade planerat använda med dylik TV.

Precis. Detta är FullHD-varianten.
Det finns en 4k-variant från DS numera.

Permalänk
Medlem

Bjuder 1000 kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Bjuder 1000 kr inkl frakt.

Hej,
Det kommer en och kollar på den imorn men kan hojta till om han bangar.

Permalänk
Medlem