The Hunter Call of the Wild

Permalänk
Medlem

The Hunter Call of the Wild

Detta lir passar inte in i någon kategori egentligen. Det är ett jakt spel relativt realistiskt sådant. Det är ett fps dock knappast ett actionspel. Grafiskt sett är det det vackraste fps jag någonsin kört. Många skulle vilja kalla de för simulator men du kan bära oherrans mycket även om de finns begränsningar och du har bandage som läker bra fort. Kunde lika gärna passa in bland rollspel och äventyr. Du kan levla din karaktär med perks som hjälper dig smyga bättre, ladda om fortare etc. Trist nog inget VR stöd.
Släppte Medved-Taiga nyligen och det är mycket haktapp och pacingen är ju så avslappnad det finns ingen stress att skjuta en massa nazizombies eller dylikt när du inte stöter på buffalo bill moment och försöker ta ut en hel hjord. Men främst utforskningen som lockar helt utan stress och schackspelandet försöka överlista djuren.

EW har även The Hunter Classic. Ett gammalt lir som håller förbluffande bra visuellt och absolut har sin charm. Tycker man Call of the Wild är för actionpackat och man går igång på att jaga tropheér större än grannens så har det en stark dragningskraft. Gillar man fågeljakt så finns inte det i COTW ex.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Köpte det i tron att det skulle vara en realistisk jaktsimulator men blev jättebesviken så krävde refund innom en timme och hoppade tillbaks till gammla Deer hunter 2005 igen som enligt mig är bland de bästa.

Visst spelet var helt ok i sig men det kändes nerdummat typ som ett något mer advanserat mobilspel på nå vis.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
CS-mästare

Spelade mycket i början när spelet var plågat av buggar Hoppades att utvecklaren var en seriös sådan men när de kort efter lanseringen bröt sitt löfte om att inte införa en massa mikrotransaktioner genom att släppa en "dlc" i vilken man kunde köpa portabla tält för 5$ så slutade jag tvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Detta lir passar inte in i någon kategori egentligen. Det är ett jakt spel relativt realistiskt sådant. Det är ett fps dock knappast ett actionspel. Grafiskt sett är det det vackraste fps jag någonsin kört. Många skulle vilja kalla de för simulator men du kan bära oherrans mycket även om de finns begränsningar och du har bandage som läker bra fort. Kunde lika gärna passa in bland rollspel och äventyr. Du kan levla din karaktär med perks som hjälper dig smyga bättre, ladda om fortare etc. Trist nog inget VR stöd.
Släppte Medved-Taiga nyligen och det är mycket haktapp och pacingen är ju så avslappnad det finns ingen stress att skjuta en massa nazizombies eller dylikt när du inte stöter på buffalo bill moment och försöker ta ut en hel hjord. Men främst utforskningen som lockar helt utan stress och schackspelandet försöka överlista djuren.

EW har även The Hunter Classic. Ett gammalt lir som håller förbluffande bra visuellt och absolut har sin charm. Tycker man Call of the Wild är för actionpackat och man går igång på att jaga tropheér större än grannens så har det en stark dragningskraft. Gillar man fågeljakt så finns inte det i COTW ex.

Jag har blivit sugen på att prova de! Ska nog köpa det snart o lira lite, perfekt med avslappnande o enkelt spel som man kan lira lite när man har tid över o vill slappna av lite Ska bli kul o testa på 21:9 4k-skärm o låta mitt 1080ti sträcka på benen lite! Hur bra är spelet optimerat?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Med tanke på grafiken mycket bra optimerat. Tycker inte de är så mycket DLC och liret kändes komplett innan. Klart a tvn och tälten är smidiga dör att förflytta sig längre sträckor. Reservaten är gigantiska i cotw.

Har inte kört deer Hunter 2005. Är de verkligen mer simulator än the Hunter classic och cotw?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Bara tips om att spelet är nu gratis : https://www.epicgames.com/store/en-US/p/thehunter-call-of-the-wild och add-ins är 20-65 % rabatt på

Visa signatur

CPU : Ryzen 5950x
GPU : Asus TUF 3090
Skärm : LG CX OLED 55"

Permalänk
Medlem

Jag hoppade på när det var gratis för nån månad sen, har börja spela rätt kul ändå och kväver tålamod men på det stora hela gillar jag spelet.

Jag vet inte om jag har en dålig bössa 270 med Polymer-Tip men skjuter man en bamse älg och träffar vitala organ men ändå brukar den klarar sig bra och man får spring å jaga den ett bra tag...ska också säga att jag försöker hålla mig inom 50-120m avstånd när jag skjuter.

Det jag reagera på är att det är en aning snålt bas utbud, utan man måste nästan ha DLCs för att man ska kunna utvecklas och komma vidare i spelet.
så enkla saker som 4-hjuling, vovve och bara två kartor...får se hur det blir om man skaffar DLC eller ej.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag hoppade på när det var gratis för nån månad sen, har börja spela rätt kul ändå och kväver tålamod men på det stora hela gillar jag spelet.

Jag vet inte om jag har en dålig bössa 270 med Polymer-Tip men skjuter man en bamse älg och träffar vitala organ men ändå brukar den klarar sig bra och man får spring å jaga den ett bra tag...ska också säga att jag försöker hålla mig inom 50-120m avstånd när jag skjuter.

Det jag reagera på är att det är en aning snålt bas utbud, utan man måste nästan ha DLCs för att man ska kunna utvecklas och komma vidare i spelet.
så enkla saker som 4-hjuling, vovve och bara två kartor...får se hur det blir om man skaffar DLC eller ej.

4 hjuling och hunden är typ meh... inget man faktiskt behöver när man spelat en stund och börjat låsa upp teleports lite här och där.

bästa level up är väl fortfarande att jaga kanadagäss skulle jag tro.

bästa hagelbössan du har tillgång till med så mycket skott laddade som möjligt, gås pipa, ett random kamoflage mitt på ett fält ett gäng divaner å massor med fågelhagel.

du kan lätt ta ner iaf en 4-5 gäss per omgång du lyckas locka in att landa runt dig.

går även komplettera med en .22 bössa med kikare om du har tillgång till det så kan du ta ett par på lite längre håll också medans de flyger iväg.

rätt bra pengainkomst också vill minnas att du typ 5-10 dubblar pengarna nånting för amunitionen också per gås du skjuter sålänge du får ner en per skott.

både fågelhagel och 22 skotten är skitbilliga och varje gås har jag för mig går för typ ~$700-$1000 om de inte nerfat det.

och ja älg är piss att jaga du måste typ träffa minst 2 dödande organ (typ bägge lungor) helst 3 för att de ska trilla omkull innom typ rimlig tid eller på plats oftast är det spårning en rätt bra bit som gäller ändå.

personligen så tyckte jag skjuta älg framifrån för hjärtskott när jag körde det för något år sedan igen efter att ha fått en kopia gratis va bästa taktiken sikta lågt mellan benen typ där halsen börjar så var du nästan garanterad ett hjärtskott eller iaf typ bägge lungor. har dock för mig 270 bössan var lite i klenaste laget för den metoden men görbart.

50-120m tycker jag är för långt brukade försöka locka in dem iaf under 30-40m innan jag äns funderade på att braka på.
har för mig att spelet tar in avstånd i dmg kalkylen på din träff så du vill ha så kort avstånd som möjligt till målet.

har för att .270 bössan är en av de bättre alternativen i mid range classen rätt dålig mot de högre men riktigt bra mot de lägre klasserna, dock vill jag minnas att de möblerat om lite i class listan på olika vapen den sista gången jag startade spelet så kanske finns bättre alternativ nu.

vet att de va nån pistol jag hade som tidigare var typ 7-9 men sista gångerna jag spelade hade blivit ändrad till 4-9.

och kartorna är typ shitta kvitta. typ delc kartorna är inte något bättre än standardkartorna när det kommer till EXP osv

tror den jag gjort mest exp på är Hirschfelden att jaga en blandning av Kanadagäss, Fallow Deer, och Red Deer.

och om jag inte minns fel är Hirschfelden en av standardkartorna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness
Nu har jag spelat en del och kommit upp i level 50 och har lite mer kött på benen hur spelupplägget funkar, har köpt på mig 7mm bössan vilket är betydlig lättare att jaga älg med.
Håller på med story mode och har även köpt på mig ett par kartor till men inget vapen pack än så länge.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@Rouge of Darkness
Nu har jag spelat en del och kommit upp i level 50 och har lite mer kött på benen hur spelupplägget funkar, har köpt på mig 7mm bössan vilket är betydlig lättare att jaga älg med.
Håller på med story mode och har även köpt på mig ett par kartor till men inget vapen pack än så länge.

det ända vapenpacket jag kan rekommendera är väl möjligen det som ger tillgång till 22 bössan jag nämnde ovan.

inte många andra packs som har något annat än möjligen ett anorlunda skin till något av default vapnen.

tror jag också är ~50+ nånting. man träffar en vägg där och det tar för evigt i princip att gå upp i level och kvittar i princip vad man jagar du kommer få jaga djur i dagar.

där av att kanadagäss är bra de ger ganska mycket exp per fågel och du kan skjuta iaf 4-5 per flock du lyckas locka ner på marken. (teoretiskt max om du har 22m bössa +hagel är väl typ 26 kanadagäss (10 skott 22LR + 6 skott i pumphaglet med mest skott) men är nog mer eller mindre onåbart tror mitt max någonsin är typ 9 kanadagäss på en dubbel landning av 2 flockar inlockade samtidigt)

och du kan iaf få ner en ny flock typ direkt när föregående flock är utom synhåll även om du är i en killzone av högsta rang.

här är exakt det jag menar.

minns inte exakt vad du får för varje typ 150-200 exp eller nått per fågel men pga att de är så pass lätta att få till att landa framför näsan och kan ta flera på en gång ger de mer exp över tid än att jaga t.ex. Red deer även att den ger typ 10x mer exp per hjort då det ofta kan ta säkert minst 30 min eller mer innan du äns lyckats locka fram en

så pga det ger det en lägre exp/h just pga att alla djur med hög exp är så pass mycket mer svårjagade.

inte det mest intressanta jakten direkt men finns typ inget som slår det exp/h om exp är det du jagar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag hoppade på när det var gratis för nån månad sen, har börja spela rätt kul ändå och kväver tålamod men på det stora hela gillar jag spelet.

Jag vet inte om jag har en dålig bössa 270 med Polymer-Tip men skjuter man en bamse älg och träffar vitala organ men ändå brukar den klarar sig bra och man får spring å jaga den ett bra tag...ska också säga att jag försöker hålla mig inom 50-120m avstånd när jag skjuter.

Det jag reagera på är att det är en aning snålt bas utbud, utan man måste nästan ha DLCs för att man ska kunna utvecklas och komma vidare i spelet.
så enkla saker som 4-hjuling, vovve och bara två kartor...får se hur det blir om man skaffar DLC eller ej.

Nej du behöver då inte mycket till dlc... Fyrhjulingen hur effektiv tror du du är när du jagar med den? Du spar tid om du bara ska ut och stötta upp tält för Fast travel men nej inget du behöver alls.

Gällande reservaten så blir de gradvis sämre för varje nytt släpp. Medved taiga är väl det enda jag tycker tillför något reellt i klass men det är ju också det äldsta. Sen absolut omväxling förnöjer finns fler kartor jag hade tillräckligt kul med men sista bunten släpp var sinnessjukt dåliga. Gör inte misstaget tro de vidareutvecklar spelet med vad de lärt sig sedan tidigare det ska rusas ut ur portarna och fixa buggar är inte något forte.

Vovven är väl ingen katastrof men jag saknar min pointer från the hunter classic. Han är i sanning användbar.

Spårhunden kan va lite störig där med och gör inte så mycket nytta men han kan ju bära saker iaf.

Gällande vapen. 270 är ju lite snålt för älg. Du vill ha .300. Därefter börjar det va overkill. .338 fungerar naturligtvis utmärkt.

Spelar inte så mycket nu men måste erkänna the hunter classic känns intressantare. Trodde mycket på cotw de gjorde mycket rätt i början. Classic är inte buggfritt heller men har en egen känsla.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Nej du behöver då inte mycket till dlc... Fyrhjulingen hur effektiv tror du du är när du jagar med den? Du spar tid om du bara ska ut och stötta upp tält för Fast travel men nej inget du behöver alls.

Gällande reservaten så blir de gradvis sämre för varje nytt släpp. Medved taiga är väl det enda jag tycker tillför något reellt i klass men det är ju också det äldsta. Sen absolut omväxling förnöjer finns fler kartor jag hade tillräckligt kul med men sista bunten släpp var sinnessjukt dåliga. Gör inte misstaget tro de vidareutvecklar spelet med vad de lärt sig sedan tidigare det ska rusas ut ur portarna och fixa buggar är inte något forte.

Vovven är väl ingen katastrof men jag saknar min pointer från the hunter classic. Han är i sanning användbar.

Spårhunden kan va lite störig där med och gör inte så mycket nytta men han kan ju bära saker iaf.

Gällande vapen. 270 är ju lite snålt för älg. Du vill ha .300. Därefter börjar det va overkill. .338 fungerar naturligtvis utmärkt.

Spelar inte så mycket nu men måste erkänna the hunter classic känns intressantare. Trodde mycket på cotw de gjorde mycket rätt i början. Classic är inte buggfritt heller men har en egen känsla.

håller med fullständigt.

.300 är golden standard för högvilt men samtidigt bland de sista vapnen man låser upp för att skaffa och kräver yukon valey DLC´n har jag för mig.

Men inte mycket bättre än 7mm magnum vilket är tillgänglig för alla och på en lägre level om jag inte mins fel som också är en väldigt bra bössa med både bra genomslag och bra dmg men kräver att man gör snabba dödningar vilket man givetvis ändå vill för extra bonus iom att bränna på ett andra skott är bara att glömma...

fördelen med 7mm är att du tillåts skjuta class 4-9 så du behöver ingen midrange bössa att släpa runt på medans .300 är class 7-9 vilket kommer betyda att du kommer behöva något som täcker allt under class 7 om du inte vill släpa runt på 3 bössor.

min prefered loadout är för gevär är om jag inte haft tillgång till några av DLC vapnen t.ex. .300:

1. Ranger .243 (class 2-6) (rätt dassig på class 5-6 märks att den är en låg bössa)
2. 7mm Magnum (class 4-9)

där .243 används för class 2-3 och magnumen för class 4+ och kan braka på ett extra skott på class 4-6 iaf genom att byta till .243 bössan om jag inser att de tog piss pga dålig vinkel eller nått.

kan du dessutom komma undan med att skippa backpack om man bara bär runt på max 2 vapen som reduserar all stealth rätt drastiskt så det blir lättare att smyga upp nära på målet men ändå bära med allt man behöver i form av lockpipor osv en hel del ammo och ett sikte t.om bära runt på ett jakttorn att sätta upp om man hittar en bra spot.

ska jag ha .300 bössan så brukar min loadout se ut såhär.

1. Ranger .243
2. .270
3. .300

dock brukar man generellt få skippa tornet isf då det väger för mycket.

men kan skjuta vad jag än stöter på i princip.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja 7mm är en grym allrounder. Har samma favorit appen i classic som i cotw. Fast tycker de görs bättre i classic

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x