Microsoft Windows 10 Fall Creators Update lanseras 17 oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Windows 10 Fall Creators Update lanseras 17 oktober

Microsoft håller sitt löfte om två stora Windows 10-uppdateringar per år, där Creators Update följs upp av Fall Creators Update med tillhörande Mixed Reality-enheter under nästa månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul! Ser mycket fram emot detta! Windows 10 är underbart!

Permalänk
Inaktiv

Då jag inte uppgraderar utan installerar rent, så blir man undrandes om detta kommer att fortsätta i all oändlighet? Kommer uppgraderingar att släppas så här regelbundet?

Permalänk
Medlem

Har Microsoft blivit bättre på marknadsföring? "Fall Creators Update" och dess föregångare släpper sällan något att hurra över. Ändå gör de det till en stor sak. Namn som KB463454 eller Service Pack är tydligen ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Då jag inte uppgraderar utan installerar rent, så blir man undrandes om detta kommer att fortsätta i all oändlighet? Kommer uppgraderingar att släppas så här regelbundet?

Det är väl tanken har jag fått för mig iaf. Att man har ett OS som uppdateras istället för att skapa nya OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Då jag inte uppgraderar utan installerar rent, så blir man undrandes om detta kommer att fortsätta i all oändlighet? Kommer uppgraderingar att släppas så här regelbundet?

Svar ja. Sen om man fann nya 3D-paint t.ex. en feature eller bloatware får väl var och en svara på.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se om de lyckas lösa FPS-dropsen tills dess. 6 månader och ännu inget ljus i tunneln för oss drabbade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blofeld:

Ska bli spännande att se om de lyckas lösa FPS-dropsen tills dess. 6 månader och ännu inget ljus i tunneln för oss drabbade.

Skickades från m.sweclockers.com

I vad?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Microsoft Windows 10 Fall Creators Update 2017 Xbox One X Box Business Ultimate?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Otroligt nöjd med att jag valde en platta med Windows. Den blir bara bättre och bättre för varje uppdatering. Hade den haft Android hade den varit övergiven av Google för flera år sedan.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Otroligt nöjd med att jag valde en platta med Windows. Den blir bara bättre och bättre för varje uppdatering. Hade den haft Android hade den varit övergiven av Google för flera år sedan.

Håller med, min nästa platta ska vara en med Windows OS..Android tappar som fasiken enligt mig..har man inte ultra-end platta eller mobil blir man övergiven nästan direkt på mjukvarofronten.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Runda 3 tre av Microsoft förstör OS. Alltid någonting som helt slutar fungera med dessa uppdateringar i W10. Det var inte sådana problem med W7 och W8 som bara förstör installationer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

https://forums.geforce.com/default/topic/1004600/geforce-driv...

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@star-affinity: macOS 10.13 High Sierra 2017 AFS Update iOS 1337

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Master of Overkill

Inte märkt någonstans.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Windows 10 pro for workstation ska släppas samma dag.
Kommer att köpa den direkt.

Permalänk
Medlem

@ExtremeZero: vad är det?.Är det win 10 med alla updateringar inbakade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Inte märkt någonstans.

Var glad för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har säkrat mig med Branch For Business samt 365 dagars fördröjning på feature updates. Har inte sett något positivt hittills med detta paket. Istället tas direktstödet för att formattera volymer som ReFS bort.

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Då jag inte uppgraderar utan installerar rent, så blir man undrandes om detta kommer att fortsätta i all oändlighet? Kommer uppgraderingar att släppas så här regelbundet?

Ja tyvärr. Men den satta takten kommer leda till att uppdateringarna blir mer urvattnade, vilket gör det mindre viktigt att installera dem när de släpps. Till sist så var det inte förrän alldeles nyligen som massor av datorer automatiskt uppdaterades med det föregående paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av st33l:

@ExtremeZero: vad är det?.Är det win 10 med alla updateringar inbakade?

http://www.sweclockers.com/nyhet/24259-microsoft-tillkannager-windows-10-pro-for-workstations

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

"Fluent design" är jag inte pepp på alls, jag hatar genomskinligt skit. Kommer ju se ut som fula Windows 7. Men!.... Det går stänga av!

"Go to the Personalization group of settings. Go to the Colors tab and scroll down past the color presets. You will see a switch called 'Transparency effects'. Turn it off to disable fluent design in Windows "

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Måste man ändra om all inställningar igen. suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Fluent design" är jag inte pepp på alls, jag hatar genomskinligt skit. Kommer ju se ut som fula Windows 7. Men!.... Det går stänga av!

"Go to the Personalization group of settings. Go to the Colors tab and scroll down past the color presets. You will see a switch called 'Transparency effects'. Turn it off to disable fluent design in Windows "

Bästa var när man satt på Windows 7 och ställde ner alla grafiska inställningar så det såg ut som windows server 2000/Windows 98.
dvs inne i "system properties >Performance settings >adjust for best performance"
Goda tider.

Appropå transparenta effekter, instämmer att det är skit, om jag inte körde win7 som 98 så slog jag så klart av det transparenta och det var det första jag gjorde i windows10 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Bästa var när man satt på Windows 7 och ställde ner alla grafiska inställningar så det såg ut som windows server 2000/Windows 98.
dvs inne i "system properties >Performance settings >adjust for best performance"
Goda tider.

Appropå transparenta effekter, instämmer att det är skit, om jag inte körde win7 som 98 så slog jag så klart av det transparenta och det var det första jag gjorde i windows10 också.

Samma här. "Windows classic" tema for life <3

Tycker W8.x och 10 har varit bättre då det är platt och inte ser ut som någon från konstfack har fått damp men saknar ändå det exakta utseendet av Windows classic.

Jag kör en blå färg på menyerna och sedan ett grått "skal" i de program som går så ser det hyffsat nära ut.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

@backspace:

Tycker inte alls det är lika träffande – Apple brukar väl knappast ha särkilt långa namn på sina grejor? Inte heller årtal. 1337? Ja, ”Pro” har de ju i och för sig.

Med tanke på den historik Microsoft haft när det gäller att namnge sina grejor (framförallt mjukvaran) så tyckte jag det bara det var lite lustigt att läsa ”Microsoft Windows 10 Fall Creators Update”.

Kom också att tänkta på denna: https://www.youtube.com/watch?v=EUXnJraKM3k

Microsoft spokesman Tom Pilla on Tuesday confirmed with iPod Observer that his company initiated the creation of the iPod packaging parody video that was first reported last month. "It was an internal-only video clip commissioned by our packaging [team] to humorously highlight the challenges we have faced RE: packaging and to educate marketers here about the pitfalls of packaging/branding," he said via e-mail.

http://www.ipodobserver.com/ipo/article/Microsoft_Confirms_it...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av st33l:

@ExtremeZero: vad är det?.Är det win 10 med alla updateringar inbakade?

https://blogs.windows.com/business/2017/08/10/microsoft-annou...

Ska äntligen uppdatera min workstation från win 7 och då är det lika bra att köra på det bästa som finns.
ReFS verkar dock krångligt att installera.

Permalänk

Lika skitfult som alltid.
Har verkligen ingen portat Aero till Win10 än?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Samma här. "Windows classic" tema for life <3

Tycker W8.x och 10 har varit bättre då det är platt och inte ser ut som någon från konstfack har fått damp men saknar ändå det exakta utseendet av Windows classic.

Jag kör en blå färg på menyerna och sedan ett grått "skal" i de program som går så ser det hyffsat nära ut.

Halloj grabbar!

Är hardcore-fan av classic temat, och hittade den här lösningen: http://winclassic.boards.net/thread/204/automatic-classic-the...

Fungerar hur bra som helst och hittar inga buggar överhuvudtaget. Det enda jag inte ändrat på är aktivitetsfältet som får vara svart med vit text eftersom jag tycker det ger bättre läsbarhet.

En positiv bieffekt är autostart av aktivitetshanteraren så man får koll på belastning och resursanvändning. Den gamla aktivitetshanteraren går även att köra om man så önskar.

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som läste, Microsoft Windows 10 "Fail" Creators Update?
Supertrött då blir det fel

Permalänk
Medlem

Synd att senaste uppdateringen får mitt OS att bugga ur totalt, skärmen blinkar och det känns som windows inte laddar färdigt...
Kommer åt Taskmanager och ctrl alt dlt menyn så jag kan återställa men kan inte göra ett skit mer, suttit o trälat många timmar..