Half-Life 2: Episode 3 Storyline ute

Permalänk
Medlem

Half-Life 2: Episode 3 Storyline ute

Marc Laidlaw, HL's writer, gjorde inatt svensk tid ett inlägg där han mer eller mindre skriver ut hela HL2:EP3 storylinen. I inlägget skriver han ett "brev" från Gordon Freeman själv. Inlägget verkar vara halvt riktat mot oss som spelare och halvt riktat mot Gaben.

I sitt originala inlägg på sin egen blogg (som för närvarande ligger nere) har han bytt ut de flesta namnen.

Jackathan har på github skrivit om hela inlägget med de "riktiga" namnen. Laidlaw kallar inlägget för "Epistle 3" istället för Episode 3, player för Playa och Gordon Freeman för både Gertie och Gertrude Fremont. Klistrar in hela nedan.
Jackathans github: https://github.com/Jackathan/MarcLaidlaw-Epistle3

edit: Efter att ha läst igenom den känns det nästan helt underbart, nästan så att man får ångest över att spelet aldrig släpptes

Berättelsen/brevet [SPOILER VARNING]:

Dearest Player,

I hope this letter finds you well. I can hear your complaint already, "Gordon Freeman, we have not heard from you in ages!" Well, if you care to hear excuses, I have plenty, the greatest of them being I've been in other dimensions and whatnot, unable to reach you by the usual means. This was the case until eighteen months ago, when I experienced a critical change in my circumstances, and was redeposited on these shores. In the time since, I have been able to think occasionally about how best to describe the intervening years, my years of silence. I do first apologize for the wait, and that done, hasten to finally explain (albeit briefly, quickly, and in very little detail) events following those described in my previous letter (referred to herewith as Episode 2).

To begin with, as you may recall from the closing paragraphs of my previous missive, the death of Eli Vance shook us all. The Research & Rebellion team was traumatized, unable to be sure how much of our plan might be compromised, and whether it made any sense to go on at all as we had intended. And yet, once Eli had been buried, we found the strength and courage to regroup. It was the strong belief of his brave daughter, the feisty Alyx Vance, that we should continue on as her father had wished. We had the Arctic coordinates, transmitted by Eli's long-time assistant, Dr. Judith Mossman, which we believed to mark the location of the lost research vessel Borealis. Eli had felt strongly that the Borealis should be destroyed rather than allow it to fall into the hands of the Combine. Others on our team disagreed, believing that the Borealis might hold the secret to the revolution's success. Either way, the arguments were moot until we found the vessel. Therefore, immediately after the service for Dr. Vance, Alyx and I boarded a helicopter and set off for the Arctic; a much larger support team, mainly militia, was to follow by separate transport.

It is still unclear to me exactly what brought down our little aircraft. The following hours spent traversing the frigid waste in a blizzard are also a jumbled blur, ill-remembered and poorly defined. The next thing I clearly recall is our final approach to the coordinates Dr. Mossman has provided, and where we expected to find the Borealis. What we found instead was a complex fortified installation, showing all the hallmarks of sinister Combine technology. It surrounded a large open field of ice. Of the Hypnos itself there was no sign…or not at first. But as we stealthily infiltrated the Combine installation, we noticed a recurent, strangely coherent auroral effect–as of a vast hologram fading in and out of view. This bizarre phenomenon initially seemed an effect caused by an immense Combine lensing system, Alyx and I soon realized that what we were actually seeing was the research vessel Borealis itself, phasing in and out of existence at the focus of the Combine devices. The aliens had erected their compound to study and seize the ship whenever it materialized. What Dr. Mossman had provided were not coordinates for where the sub was located, but instead for where it was predicted to arrive. The vessel was oscillating in and out of our reality, its pulses were gradually steadying, but there was no guarantee it would settle into place for long–or at all. We determined that we must put ourselves into position to board it at the instant it became completely physical.

At this point we were briefly detained–not captured by the Combine, as we feared at first, but by minions of our former nemesis, the conniving and duplicitous Wallace Breen. Dr. Breen was not as we had last seen him–which is to say, he was not dead. At some point, the Combine had saved out an earlier version of his consciousness, and upon his physical demise, they had imprinted the back-up personality into a biological blank resembling an enormous slug. The BreenGrub, despite occupying a position of relative power in the Combine hierarchy, seemed nervous and frightened of me in particular. Wallace did not know how his previous incarnation, the original Dr. Breen, had died. He knew only that I was responsible. Therefore the slug treated us with great caution. Still, he soon confessed (never able to keep quiet for long) that he was himself a prisoner of the Combine. He took no pleasure from his current grotesque existence, and pleaded with us to end his life. Alyx believed that a quick death was more than Wallace Breen deserved, but for my part, I felt a modicum of pity and compassion. Out of Alyx's sight, I might have done something to hasten the slug's demise before we proceeded.

Not far from where we had been detained by Dr. Breen, we found Judith Mossman being held in a Combine interrogation cell. Things were tense between Judith and Alyx, as might be imagined. Alyx blamed Judith for her father's death…news of which, Judith was devastated to hear for the first time. Judith tried to convince Alyx that she had been a double agent serving the resistance all along, doing only what Eli had asked of her, even though she knew it meant she risked being seen by her peers–by all of us–as a traitor. I was convinced; Alyx less so. But from a pragmatic point of view, we depended on Dr. Mossman; for along with the Borealis coordinates, she possessed resonance keys which would be necessary to bring the vessel fully into our plane of existence.

We skirmished with Combine soldiers protecting a Combine research post, then Dr. Mossman attuned the Borealis to precisely the frequencies needed to bring it into (brief) coherence. In the short time available to us, we scrambled aboard the ship, with an unknown number of Combine agents close behind. The ship cohered for only a short time, and then its oscillations resume. It was too late for our own military support, which arrived and joined the Combine forces in battle just as we rebounded between universes, once again unmoored.

What happened next is even harder to explain. Alyx Vance, Dr. Mossman and myself sought control of the ship–its power source, its control room, its navigation center. The ships's history proved nonlinear. Years before, during the Combine invasion, various members of an earlier science team, working in the hull of a dry-docked vessel situated at the Aperture Science Research Facility in Michigan, had assembled what they called the Bootstrap Device. If it worked as intended, it would emit a field large enough to surround the ship. This field would then itself travel instantaneously to any chosen destination without having to cover the intervening space. There was no need for entry or exit portals, or any other devices; it was entirely self-contained. Unfortunately, the device had never been tested. As the Combine pushed Earth into the Seven Hour War, the aliens seized control of our most important research facilities. The staff of the Borealis, with no other wish than to keep the ship out of Combine hands, acted in desperation. The switched on the field and flung the Borealis toward the most distant destination they could target: Arctica. What they did not realize was that the Bootstrap Device travelled in time as well as space. Nor was it limited to one time or one location. The Borealis, and the moment of its activation, were stretched across space and time, between the nearly forgotten Lake Huron of the Seven Hour War and the present day Arctic; it was pulled taut as an elastic band, vibrating, except where at certain points along its length one could find still points, like the harmonic spots along a vibrating guitar string. One of these harmonics was where we boarded, but the string ran forward and back, in both time and space, and we were soon pulled in every direction ourselves.

Time grew confused. Looking from the bridge, we could see the drydocks of Aperture Science at the moment of teleportation, just as the Combine forces closed in from land, sea and air. At the same time, we could see the Arctic wastelands, where our friends were fighting to make their way to the protean Borealis; and in addition, glimpses of other worlds, somewhere in the future perhaps, or even in the past. Alyx grew convinced we were seeing one of the Combine's central staging areas for invading other worlds–such as our own. We meanwhile fought a running battle throughout the ship, pursued by Combine forces. We struggled to understand our stiuation, and to agree on our course of action. Could we alter the course of the Borealis? Should we run it aground in the Arctic, giving our peers the chance to study it? Should we destroy it with all hands aboard, our own included? It was impossible to hold a coherent thought, given the baffling and paradoxical timeloops, which passed through the ship like bubbles. I felt I was going mad, that we all were, confronting myriad versions of ourselves, in that ship that was half ghost-ship, half nightmare funhouse.

What it came down to, at last, was a choice. Judith Mossman argued, reasonably, that we should save the Borealis and deliver it to the resistance, that our intelligent peers might study and harness its power. But Alyx reminded me had sworn she would honor she father's demand that we destroy the ship. She hatched a plan to set the Borealis to self-destruct, while riding it into the heart of the Combine's invasion nexus. Judith and Alyx argued. Judith overpowered Alyx and brought the Borealis area, preparing to shut off the Bootstrap Device and settle the ship on the ice. Then I heard a shot, and Judith fell. Alyx had decided for all of us, or her weapon had. With Dr. Mossman dead, we were committed to the suicide plunge. Grimly, Alyx and I armed the Borealis, creating a time-travelling missile, and steered it for the heart of the Combine's command center.

At this point, as you will no doubt be unsurprised to hear, a Certain Sinister Figure appeared, in the form of that sneering trickster, G-Man. For once he appeared not to me, but to Alyx Vance. Alyx had not seen the cryptical schoolmarm since childhood, but she recognized hi, instantly. "Come along with me now, we've places to be and things to do," said G-Man, and Alyx acquiesced. She followed the strange grey man out of the Borealis, out of our reality. For me, there was no convenient door held open; only a snicker and a sideways glance. I was left alone, riding the weaponized research vessel into the heart of a Combine world. An immense light blazed. I caught a cosmic view of a brilliantly glittering Dyson sphere. The vastness of the Combine's power, the futility of our struggle, blossomed briefly in my awareness. I saw everything. Mainly I saw how the Borealis, our most powerful weapon, would register as less than a fizzling matchhead as it blew itself apart. And what remained of me would be even less than that.

Just then, as you have surely already foreseen, the Vortigaunts parted their own checkered curtains of reality, reached in as they have on prior occasions, plucked me out, and set me aside. I barely got to see the fireworks begin.

And here we are. I spoke of my return to this shore. It has been a circuitous path to lands I once knew, and surprising to see how much the terrain has changed. Enough time has passed that few remember me, or what I was saying when last I spoke, or what precisely we hoped to accomplish. At this point, the resistance will have failed or succeeded, no thanks to me. Old friends have been silenced, or fallen by the wayside. I no longer know or recognize most members of the research team, though I believe the spirit of rebellion still persists. I expect you know better than I the appropriate course of action, and I leave you to it. Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final episode.

Yours in infinite finality,

Gordon Freeman, Ph.D.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Vetefasen om man vågar läsa texten alltså då hela serien ligger varmt om hjärtat. Så mycket tid som jag lagt ner på den.

§1.6/Meme /screamin-daemon, forumledare
Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Det låter som det hade blivit spektakulärt men också väldigt förvirrande jämfört med tidigare episoder, hur ska de kunna förklara allt det där under spelet vad som egentligen händer ?

Men jag vet inte hur pass mycket av en storyline som egentligen hamnar i spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Vetefasen om man vågar läsa texten alltså då hela serien ligger varmt om hjärtat. Så mycket tid som jag lagt ner på den.

Är också själv en HL-fanboy som växt upp med spelen. Kan ju säga att jag inte ångrar att jag läste igenom det, då det verkligen osar HL över det hela. Känns väldigt mycket som att den är skriven samtidigt/bara kort efter att ep2 släpptes. Man märker definitivt att det är samma writer iaf

Man får en del closure och en del frågor består obesvarade, men att läsa berättelsen fick mig att återgå till HL-världen för 15 minuter och fantisera hur det skulle se ut. I mina ögon en fantastisk upplevelse

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Verkar som dom tagigt lite inspiration från bioshock infinite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Verkar som dom tagigt lite inspiration från bioshock infinite

Nja, känns mer som att Marc Laidlaw har suttit och tryckt på denna berättelse långt innan BI kom ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Är också själv en HL-fanboy som växt upp med spelen. Kan ju säga att jag inte ångrar att jag läste igenom det, då det verkligen osar HL över det hela. Känns väldigt mycket som att den är skriven samtidigt/bara kort efter att ep2 släpptes. Man märker definitivt att det är samma writer iaf

Man får en del closure och en del frågor består obesvarade, men att läsa berättelsen fick mig att återgå till HL-världen för 15 minuter och fantisera hur det skulle se ut. I mina ögon en fantastisk upplevelse

Får skumma igenom den sen kanske. Vetefasen hur man ska summera det att serien får något form av avslut i en blog post. Kanske ett sätt att sparka på Valve helt enkelt så de kanske gör nått. För det är en rätt loj studio numera.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Får skumma igenom den sen kanske. Vetefasen hur man ska summera det att serien får något form av avslut i en blog post. Kanske ett sätt att sparka på Valve helt enkelt så de kanske gör nått. För det är en rätt loj studio numera.

Ja man undrar ju hur länge Laidlaw har suttit och tryckt på denna manus och varför i h*lvete den inte har omskapats till ett spel. Man undrar ju också huruvida detta är någon typ av kärleksförklaring till Gaben eller ett letter of dissapointment. Han lämnade ju Valve för inte så längesedan och det är ju väldigt höljt i dunkel ifall han lämnade Valve på goda termer eller inte. Undrar om vi någonsin får reda på det.

Sedan kan man också fundera vad detta innebär för HL som serie, om detta kommer att bli det sista ordet i sagan eller om Valve har en annan storyline som de kommer att vilja gå med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt, jag är som mållös. Men inte för att "brevet" var sjukt bra, nåt sånt här måste upplevas genom att spela det. Utan snarare för att det så sjukt abrupt blev ett closure på det hela, sjukt, sjukare, sjukaste. Ja ordet sjukt verkar vara det som tilltalar mig nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Sjukt, jag är som mållös. Men inte för att "brevet" var sjukt bra, nåt sånt här måste upplevas genom att spela det. Utan snarare för att det så sjukt abrupt blev ett closure på det hela, sjukt, sjukare, sjukaste. Ja ordet sjukt verkar vara det som tilltalar mig nu

Skickades från m.sweclockers.com

Utan tvekan ett av det mest sorgsna delarna är att vi troligen aldrig får spela det, pga Valves jävla skit.
De kan komma med 100 ursäkter och förklaringar, men ingen av dem gör det rätt att avsluta EP2 som de gjorde och sen inte göra 3an. De behöver inte göra HL3... de behöver inte göra något mer, än att avsluta detta kapitel.

@Mithras tack, även om det inte är spelet, så är det helt klart bättre att läsa det än att aldrig få vete det.

Permalänk
Medlem

Valve borde använt ett gammalt trick som gav jäkligt bra resultat på gamla tiden, lämna ut projektet. Gearbox gjorde ju med expansionerna ett fantastiskt jobb med serien och att hitta villiga utvecklare/studios som tagit sig an det hade inte varit svårt efter EP2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det känns snudd på vemodigt att läsa detta efter alla dessa år. Men ändå vackert. Det sista kändes extra tragiskt.

"Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final episode.

Gordon Freeman, Ph.D."

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Det känns snudd på vemodigt att läsa detta efter alla dessa år. Men ändå vackert. Det sista kändes extra tragiskt.

"Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final episode.

Gordon Freeman, Ph.D."

Dold text

På snudd att bli tårögd när man läste det, ja.

Däremot måste man hålla i huvudet att detta snarare är från Laidlaw till Gaben/läsarna, snarare än Valves officiella hållning. Tror inte det säger så mycket om huvurida Valve tänker sig ett HL3 i VR eller inte, t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från Reddit

"Old friends have been silenced, or fallen by the wayside. I no longer know or recognize most members of the research team, though I believe the spirit of rebellion still persists. I expect you know better than I the appropriate course of action, and I leave you to it. Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final episode."

I don't think this last part is "Gordon" talking. I'd bet money this is Marc talking to us directly; about the dev team, and about Valve itself. I think if we want the story to continue, we have to do it ourselves.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Från Reddit

"Old friends have been silenced, or fallen by the wayside. I no longer know or recognize most members of the research team, though I believe the spirit of rebellion still persists. I expect you know better than I the appropriate course of action, and I leave you to it. Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final episode."

I don't think this last part is "Gordon" talking. I'd bet money this is Marc talking to us directly; about the dev team, and about Valve itself. I think if we want the story to continue, we have to do it ourselves.

Dold text

Precis mina tankar också Låter mer som att Laidlaw skriver antigen direkt till oss eller direkt till Gaben och pikar.

Får se vilken typ av storm detta kan generera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Precis mina tankar också Låter mer som att Laidlaw skriver antigen direkt till oss eller direkt till Gaben och pikar.

Får se vilken typ av storm detta kan generera

Ja det är ju det som är spännande nu. Om ens Valve reagerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Ja det är ju det som är spännande nu. Om ens Valve reagerar.

Jag hoppas dom gör det. Men förmodligen kommer dom inte säga ett knyst.

Permalänk
Medlem

Ja, känns faktiskt autentiskt. Håller rätt stil liksom, undrar om det nånsin kommer någon form av dokumentär eller liknande som kan förklara varför det blev som det blev.

Håller med om att sista delen kan läsas som kritik av Valve också.

Edit: Varför är hans blogg nere? Trafik eller har Valve slagit till med storsläggan?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Vet inte heller om jag vågar läsa det...

En sak är säker dock, och det är att jag är innerligt frustrerad över att de avslutade serien vid episod två och inte bara gjorde episod tre när de ändå var i farten. Allting är bättre än den cliffhanger som får ses som slutet nu.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Betyder detta att det inte blir nån Episode 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av table84:

det kan du nog lista ut själv svaret.. det har inte hänt direkt nåt efter EP 2 och lär inte heller, detta betyder inte mer eller mindre, valve är inte intresserade sen länge att göra singleplayer spel tydligen..

Så jävla trist öde till en sån fantastisk spelserie att inte ge det ett värdigt slut och sen be done with it.. jävla valve

Permalänk
Inaktiv

Valve vill bara tjäna pengar på andras arbete idag. Att själva utveckla något spel är för mycket begärt. Hade de varit seriösa spelutvecklare så hade de låtit någon annan studio gjort spelet bara. Viktigare att tjäna pengar på hattar, skins, kort, lootboxes och nycklar till dessa och vanlig spelförsäljning.

Jag kan inte annat än anta att chansen att ett spel dyker upp är minimal med tanke på vem som skrivit brevet. En manusförfattare anställd av Valve bör rimligtvis veta om ett spel varit under utveckling.
I bästa fall kommer ett generiskt Half-Life kortspel för att apa efter exempelvis Blizzard. De har ju redan visat intresse för denna speltyp.
Trist, speciellt att Valve varit så oseriösa i hur de bemött frågor om Half-Life seriens öde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av table84:

Mycket troligt, ja.

Däremot ska man komma ihåg att Vlave för längesen har läckt at EP3 har lagts ner och om man kommer att göra något så är det HL3. Det innebär att denna version kan helt och hållet kastas ur canon, OM Valve väljer att göra HL3. Det har jag personligen dock gett upp hoppet helt på, och accepterar att denna berättelse är slutet för HL-serien.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Half-Life ep. 3 manus läckt av författaren till Half-Life storyn

Det är med blandade känslor jag läser detta.
Har alltid varit ett stort fan av hela Half-Life seriern, vill säga att det är den absolut bästa fps serien som släppts.
Har du aldrig spelat serien så tvivlar jag inte en sekund på att du än idag kan sätta dig ner och spela och bli helt fast i den fantastiskt härliga storyn och det underbara gameplayet.

Det blev aldrig dåligt. Varje ny del i serien var i mitt tycke lika bra som det förra.
Så det är med lite sorg i mitt nostalgihjärta som jag läser detta manus.
Jag har alltid velat tro att förr eller senare kommer det att komma ett "Half-Life 3".
Kanske lite naivt med tanke på att det tagit en sådan tid men man vet aldrig.
Kan världen verkligen bli mätt på Half-Life? Jag tror inte det.
Valve vet att världen vill ha en fortsättning och har velat tro att dom bara väntat på rätt tillfälle att börja producera.

Nu känns det dock verkligen att vi aldrig kommer få se en fortsättning på denna spelserie.
Att detta är sista sucken från detta tidlösa spel.
Men samtidigt så känns det på sätt och vis skönt.
En liten bekräftelse på att vi aldrig kommer få se mer av våran älskade Gordon Freeman.
För väntat är det nog många som gör.
Kanske inte att jag sitter där maniskt och trycker uppdatera på min favoritspelsida.
Men iallafall att tanken dykt upp då och då.
Att det hade varit enormt roligt att få fortsätta det äventyr man påbörjat men inte riktigt fått avsluta.

https://arstechnica.com/gaming/2017/08/half-life-3-plot-marc-...
http://www.marclaidlaw.com/epistle-3/

Editerad version med de "riktiga" namnen

https://pastebin.com/q9DMFa7c

Tror ni att detta är det sista vi kommer se av Half-Life?
Ni kanske redan trott det länge, att det inte kommer bli mer än vad som redan kommit.

Själv tror jag, även om jag envist hängt kvar med tanken att det kommer att komma en fortsättning,iallafall någon gång i framtiden, att detta var sista sucken på detta äventyr.
Och tackar faktiskt författaren att han vågade släppa det till allmänheten. För det kan inte ha varit en självklarhet.
Även med ändringarna som han gjorde så kan det säkert bli lite konsekvenser för honom.
Återståer att se om Valve låter detta gå eller om dom kommer börja jaga honom för detta.

Mvh Niklas

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag tror det ändå inte är helt kört. Detta skapar nytt hopp för vissa, en hype.
Även fast det står att det är hans sista "epistle" Men är det HL2EP2 som är det eller EP3?

Half-Life: Awakening 2040?

Permalänk
Medlem

HL3 verkar inte hända.

Valve har allt de behöver i Dota och CS.
Tror de lägger allt krut på de spelen än att bry sig om ngt Single Player spel.
De vet var de får pengarna ifrån.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade (§2)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nickecs:

Tror ni att detta är det sista vi kommer se av Half-Life?

Nåja, vi har ju HLVR att se fram emot. Med full touch support där man kan hålla i vapen och gå runt i room scale och peta på grejer.

Men inte lär Valve göra något mer.

Permalänk
Medlem

VNN hade rätt mycket att säga om den här läckan/avslutet. Vart det bär vetefan men som många andra så delar jag uppfattningen att Valve förblir rätt tyst även med all info de har sammanfattat.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Om vi ska ge oss in på konspirationsteorier så är det här förstås en teaser för HL3 med Alyx Vance I huvudrollen; spelet som ska sälja in Source 2 VR och Source Filmmaker VR. HL3 bekräftad.