Permalänk
Medlem

No Signal efter processor byte/klockning

Vad är problemet?

Har två processorer bara lekt med 3570k tidigare men läste lite om att skruva upp 3770 icke k.

Båda fungerar utmärkt men ville se om jag kunde få 4,1ghz eller mer på alla kärnor med min 3770 icke k.

Undervoltar skiten av 3570k 1,03v istället för 1,3v vid 4,6ghz efter det så kräver datorn en cmos reset efter varje omstart för att få bild. Och nu får jag ingen bild alls. Har växlat mellan processorerna flertal ggr under dagen vet inte exakt vad som hände när men mina idéer är slut. Även google börjar ha slut på svar ifall jag inte accepterar att något är trasigt.

Har testat med båda grafikkorten i olika slots med olika ramminnes konstellationer och kopplat ur diskar.

Testat med HDMI och DP. testat med skärm på och av, kontakt i och ur.

Plockat ur batteriet 1min till flera timmar, ingen kabel i nätagg.

Skärm: ASUS VG248QE
Operativsystem: Microsoft Windows 10
Processor: Intel Core i7 3770/i5 3570k
Processorkylare: CL
Moderkort:MSI Z77 S01 (v2.C0)
Minne: 4x 4 GB Corsair Dominator 1 600 MHz
Grafikkort: Evga 1070 ftw, Asus 6450
Hårddisk: en ssd för OS och hdd för lättare surf och betala räkningar.
Nätaggregat:Corsair RM 750 W
Övrig kylning:2x120mm insug och 3x140mm utblås i lådan
Övriga komponenter: d5 pump och fläkthub

Permalänk

Låt batteriet vara ur en längre stund! Kolla annars på mobo och du inte har någon jumper för att resetta cmos (om detta finns längre alls?)

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Testa ta bort ALLA grafikkort HELT också när du nollställer bios. Vissa behövde göra så innan de fick bild med grafikkortet igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Låt batteriet vara ur en längre stund! Kolla annars på mobo och du inte har någon jumper för att resetta cmos (om detta finns längre alls?)

Skrivet av panpo98:

Testa ta bort ALLA grafikkort HELT också när du nollställer bios. Vissa behövde göra så innan de fick bild med grafikkortet igen.

Tacksam för svaren men lyckas inte få någon bild iaf. Har nu även kunnat testa alla komponenter förutom cpuerna och mobo i annat bygge.

Permalänk
Medlem

Eftersom CMOS clear, BIOS reset, osv bara betyder att man rensat bort alla inställningar... Har du prvat "Load BIOS defaults" eller vad det nu kan tänkas heta i din BIOS?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Får testa lite i blindo. När man har ork

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update!

Köpte ny cpu:4670k+mobo:z97 gigabyte x-gaming 3 som rullar på fint med mina 4x 4 GB Corsair Dominator 1 600 MHz och mina andra listade komponenter.

Lånade även hem min mors dator(1366) för att lättare kunna testa komponenter.
Rev ur mammas dator, installerade mitt Z77 system fast med hennes minnes stickor och allt fungerar