Alla program fryser när jag startar sylenth1

Permalänk
Medlem

Alla program fryser när jag startar sylenth1

Hej, jag har ett väldigt skumt problem. Jag håller på med musikproduktion och den senaste veckan har det uppstått ett problem. När jag startar sylenth1(en vst-synth) så kraschar först FL studio, men även alla andra program jag har öppna fryser och måste stängas av via aktivitetshanteraren och jag måste starta om datorn för att det ska gå att använda något program igen. Detta händer varje gång jag startar sylenth1, tidigare har det funkat utan problem.

Någon som vet vad problemet kan vara? Tack på förhand.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Kolla att ditt ljudkorts drivrutiner inte är "dåliga" (detta har hänt mig också med mitt Scarlett focusrite 18i20 v2) och testa att installera om FL studio + Sylenth1 ..

Tbh jag fick vid ett tillfälle rensa hela min dator och börja om på nytt på grund av för många installationer utav tidigare Plugins etc som gjorde att det var massor utav skit bakom spakarna, en ominstallation och vipps så fungerar allting !

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.