Permalänk
Medlem

Rubberbanding problem

Har ett litet nykommet problem i pubg. Uppdaterade datorn rätt kraftigt. Typ helt ny. Vattenkyld I5 7600k, asus rog strix z270i gaming. 32gb ddr4 2400mhz, M2 evo 960 250gb hårddisk ,evga 1080 gtx, 700w nätagg, Har en vanlig 250gb ssd som slave. Fps sköt i höjden såklart. Kör på moderkortets wifi mot min Rt-N66U router som ligger på en 250mb comhem lina. Delas av 2 gamers till och funkade kalas innan. Nu en bit in i varje spelomgång får jag rubberbanding som gör det helt ospelbart.. brukar ta 10-15 min innan det kommer och är väldigt frustrerande.. Kan min nya setup gjort min lina/router för svag?

Permalänk
Medlem

du verkar ha en massa nät-jox-mjukvara? Languard/Gamefirst - min gissning är att du har ngn QoS påsatt där som strular till det. Jag hade stängt av / avinstallerat allt extra jox för Wifi o bara haft drivrutinen kvar

Med vänlig hälsning Lazze

Permalänk
Medlem

Har faktiskt gamersfirst :o. Annars e den nyinstallerad. Ska nog köra om helt dock då jag installerade lite väl mycket crap i början som kan ha lämnat rester.. få se om det löser det. O skippa gamersfirst såklart :). Tack för svar !

Skickades från m.sweclockers.com