Enklare strategispel

Permalänk
Medlem

Enklare strategispel

Hej,

Jag söker enklare strategispel i stil med Red Alert 3: Uprising, där jag nu spelat igenom alla Commanders Challenges. Det har nog tagit hela vintern då jag bara har ett par timmar i veckan som mest. Tar för lång tid att sätta sig in i Civilization och liknande och behöver något som är både lätt att sätta sig in i och något enklare då jag totalt suger på sånt här. Gör det inte mindre kul för det.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Warcraft 2 och 3 kanske? Har ingen större koll på strategi-genren.
Starcraft finns ju med, och Starcraft 2 om du vill ha något nyare.

Permalänk

Själv rekommenderar jag The Lord of the rings battle for middle earth! Dock är jag ett galet sagan om ringen fan men tycker det är ett otroligt roligt spel och ser bra ut för att vara så gammalt! Finns både ettan, tvåan samt en expansion till tvåan! Alla tycker jag är näst intill lika roliga! Fast i de senare spelen så kan du bygga mer fritt och göra din egna hjälte vilket jag tycker gör det lite roligare. Går tyvärr ej att köpa spelet nytt längre då EA inte hade rättigheter till Sagan om ringen längre dock finns det ju alltid "andra sätt" att få tag på spelen.

Om du gillar strategispel och sagan om ringen så ge det en chans, har själv många timmar nerlagt på det.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är Company of Heroes (det första med expansioner, inte tvåan). Ta en kik på Dawn of war II också.

Tycker dessa spel är väldigt bra och lätta att lära sig.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Grey Goo

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ska du inte testa Europa Universalis 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ska du inte testa Europa Universalis 4.

Jag skulle inte vilja kalla det för ett lätt strategispel i stil med Red Alert.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

Mitt tips är Company of Heroes (det första med expansioner, inte tvåan). Ta en kik på Dawn of war II också.

Tycker dessa spel är väldigt bra och lätta att lära sig.

Håller med Company of heroes 1 är riktigt kul kan rekommenderas om man letar efter ett spel som är enkelt att komma igång med. 2an är värdelös.

Testa även Age of mytologi HD remake om du inte spelat originalet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Du kan ju lira fler C&C-spel här
https://cncnet.org/

C&C med covert operations
Red alert med expansioner
Dune 2000
Tiberian Sun med Firestorm
Red alert 2 med Yuri's revenge
Renegade

Finns även en inofficiell expansion till RA2 och uppföljare till YR kallad Mental Omega som sägs vara väldigt bra.

Det är bara att tuta och köra. Funkar på alla plattformar, kostar inget, ingen registrering och CNCnet tillhandahåller servrar. Dricks är dock välkommet

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

Jag skulle inte vilja kalla det för ett lätt strategispel i stil med Red Alert.

Var ungefär vad jag skrev, Lol. .