Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Crysis är på sätt och vis en fortsättning. Mutant/alientemat utan sandbox. Far Cry 2 och framåt har mest namnet gemensamt

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är väl sant. Crysis är en kanonserie tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Började spela för ett par dagar sedan och jag måste säga att detta spel är helt suveränt. Av mig får det 10 av 10. Skulle kalla det för en mix av Half Life 2 och Metroid.

Sedan flyter det fint på mitt system (se signatur), allt på max och jag har en fps för det mesta på 90-100 men ibland något dyk till 80 och vi pratar om en upplösning på 3440x1440.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag köpte de vid release och börja spela nu. Resultat av episk backlog och prioriteringar.

Mycket trevligt. Upplägget är väl rätt så likt system shock 2 men de gått all in hur man kan utveckla sin karaktär.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Jag köpte de vid release och börja spela nu. Resultat av episk backlog och prioriteringar.

Mycket trevligt. Upplägget är väl rätt så likt system shock 2 men de gått all in hur man kan utveckla sin karaktär.

Kom av mig för ett tag sedan men tog tag i spelet igen under julledigheten. Trodde jag nästan var klar men så fortsätter det. Tappade suget lite men borde inte vara så mycket kvar ändå.

Jag gillar mycket i spelet men ständigt fokus på att återvinna material är lite störande, speciellt late game. Fienderna, mycket av ganeplayet gillar jag med. Neuromod-biten påminner mycket om det som användes i Dishonored 2. Känns lite som det kopierats rakt av vilket sänkt intrycket lite.

Väldigt intressant upplevelse och även om jag inte är helt övertygad om spelet så ångrar jag varken köpet eller de timmar jag tryckt in.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

System shock var iof 22 år före dishonored 2 men japp inventory och neuromods och rymdstation och hur de berättas är väldigt mycket system shock och 0,0 % prey. Tom rörtången ja de mesta känns fan service. Nya är ingen shodan som tar tar dig genom liret och så lite annan typ av fiender och ännu mer valmöjligheter

Tror jag var nära ta det tidiga slutet av misstag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

System shock var iof 22 år före dishonored 2 men japp inventory och neuromods och rymdstation och hur de berättas är väldigt mycket system shock och 0,0 % prey. Tom rörtången ja de mesta känns fan service. Nya är ingen shodan som tar tar dig genom liret och så lite annan typ av fiender och ännu mer valmöjligheter

Tror jag var nära ta det tidiga slutet av misstag.

Många grejer är lyftade rakt över från just Dishonored 2. Mimic-biten känns rätt färsk dock.
Systemshock och Bioshock var förstås båda före men Arkane har återanvänt mycket från Dishonored 2.

Jag försökte ta det tidiga slutet då jag ville få klart genomspelningen men det alternativet verkar försvinna om man fortsätter för långt med storyn. Lika bra kanske att fortsätta men har tröttnat något. Får se i helgen hur det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite utmattande så mycket att göra. Har väldans svårt hitta Josh Dalton. Har han på personal tracker och jag har vart typ 10 meter ifrån honom men antar han är på en annan nivå...

Detta tog mig tillbaks till Talos I lobbyn och de har blivit ett brinnande inferno av ohyra medan jag vart borta

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Klarade spelet igår. Så sjukt bra. Över förväntan 10/10. Systemshock är en bra liknelse. Lite Buggigt på vissa saker men suveränt överlag. Älskar verkligen Recycler/Fabricator konceptet och att man kan klara objektiv på flera olika sätt, brute force, sneak, hacking, climbing, morphing etc. och det finns så många easter eggs och skämt om man orkar läsa alla emails och lyssna på alla transcribes. 10/10 voice acting. Köptes på Steam rean för 19 Euro. Ett Kap.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Jag är glad jag betalade fullt pris. Exakt dessa spel man vill supporta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Köpte bara ett fåtal spel 2017 men Prey var ett av dom och helt klart värt pengarna (även för fullpris).
Sjukt välgjort som sagt. Tyvärr tyckte jag inte om många av fienden men det är smaksak. Hade velat att dom vore mer som i Half-Life blandat med lite soldater också. Annars fullpott för mig (smaksak).

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag spelet var sådär när det kom, fastnade aldrig riktigt! Men efter att jag under jul-nyår (mellan JVM matcherna självklart) tagit mig till spelet på nytt och börjat på en ny save så måste jag säga att spelet växte på mig!