Har ms ändrat hur uppdateringar hämtas?

Permalänk
Medlem

Har ms ändrat hur uppdateringar hämtas?

Nör jag gör nyinstallation av windows 10 på datorer så brukar jag inte vara uppkopplad, då blir det ett lokalt konto.
Har ms.ändrat nått med.uppdateringarna på senast för ny uppdaterad aldrig win10 nå mer än till version 1511.
Det är som att detta hänt efter Creatiors update kommit, tror inte ens anniversary update laddas hem för jag minns bla att startmenyn ändrades då.
Måste man ha ett mskonto på datorn och aktivera windows i början direkt för att få alla uppdateringar nu?
Kör jag windows update står det bara din dator är kontrollerad och så senaste klockslaget. Dvs uppdaterade bara till 1511 sen inget mer.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nör jag gör nyinstallation av windows 10 på datorer så brukar jag inte vara uppkopplad, då blir det ett lokalt konto.
Har ms.ändrat nått med.uppdateringarna på senast för ny uppdaterad aldrig win10 nå mer än till version 1511.
Det är som att detta hänt efter Creatiors update kommit, tror inte ens anniversary update laddas hem för jag minns bla att startmenyn ändrades då.
Måste man ha ett mskonto på datorn och aktivera windows i början direkt för att få alla uppdateringar nu?
Kör jag windows update står det bara din dator är kontrollerad och så senaste klockslaget. Dvs uppdaterade bara till 1511 sen inget mer.

Vet ej svaret på frågan men om det handlar om en nyinstallation, vad händer om du gör installationen med Creators Update från början?

Om anledningen att du gör installationen utifrån någon gammal version är att du vill slippa ladda ner Windows igen så känns det som att uppdateringarna lär vara minst lika stora.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vet ej svaret på frågan men om det handlar om en nyinstallation, vad händer om du gör installationen med Creators Update från början?

Om anledningen att du gör installationen utifrån någon gammal version är att du vill slippa ladda ner Windows igen så känns det som att uppdateringarna lär vara minst lika stora.

Hur gör jag installation med.creators update från början.
Jag är inte helt med.här, jag har windows 10 på en usb sticka som jag drog ner från ms för länge sen.
Om jag laddar ner det igen är alla uppdateringar med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ja haha gick till ms och där fick man välja vilken version man fick ladda hem, där ser man vad lätt det kan vara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc