Permalänk
Medlem

WV Touran, fel på torkare mm.

Har ett knepigt fel på min WV Touran 2010.
Vindrutetorkaren bak, spolaren fram och bak och 12V uttagen har slutat fungera. Alla samtidigt (tror jag).
Hittar inga säkringar som är trasiga.

Vet inte riktigt var jag ska börja leta.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Har ett knepigt fel på min WV Touran 2010.
Vindrutetorkaren bak, spolaren fram och bak och 12V uttagen har slutat fungera. Alla samtidigt (tror jag).
Hittar inga säkringar som är trasiga.

Vet inte riktigt var jag ska börja leta.

Det finns inte fler kluster med säkringar på olika ställen i bilen?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kolla dina relän också, dom kan ge upp. Borde sitta under ratten

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Det finns inte fler kluster med säkringar på olika ställen i bilen?

Har kollat alla säkringar som finns, alla är hela. Både i motorrummet och under ratten.

Skrivet av Marticus:

Kolla dina relän också, dom kan ge upp. Borde sitta under ratten

Måste nog kolla reläna också,
Tycker det är konstigt dock då alla saker försvann ungefär samtidigt och dom inte borde ligga på samma relä.
Sedan vet jag inte om12V uttagen ens går via ett relä.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Har kollat alla säkringar som finns, alla är hela. Både i motorrummet och under ratten.

Måste nog kolla reläna också,
Tycker det är konstigt dock då alla saker försvann ungefär samtidigt och dom inte borde ligga på samma relä.
Sedan vet jag inte om12V uttagen ens går via ett relä.

jag googlade fram denna tråd: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/131468-rear... lite snabbt, verkar som att en inspektion av relän som berör sakerna som är trasiga är på sin plats. Vet inte om du har en Heinz manual eller vad den nu heter, annars kanske du kan googla fram kretsschema eller låna bok på biblioteket.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Åk till verkstad och be dem felsöka?

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jag googlade fram denna tråd: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/131468-rear... lite snabbt, verkar som att en inspektion av relän som berör sakerna som är trasiga är på sin plats. Vet inte om du har en Heinz manual eller vad den nu heter, annars kanske du kan googla fram kretsschema eller låna bok på biblioteket.

Verkar som att du har rätt, jag får kolla upp reläerna imorgon.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Har er Touran funkat annars? Vattenpumpen på vår Touran 2011 (14k mil) gick sönder två gånger på ett år, sista gången betalade VW och vår auktoriserade verkstad pumpen och stod för halva arbetet. Nu håller vi tummarna för att den ska hålla. Vi har inte haft några elektronikproblem dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Har er Touran funkat annars? Vattenpumpen på vår Touran 2011 (14k mil) gick sönder två gånger på ett år, sista gången betalade VW och vår auktoriserade verkstad pumpen och stod för halva arbetet. Nu håller vi tummarna för att den ska hålla. Vi har inte haft några elektronikproblem dock.

Förutom det här har vi faktiskt inte haft några större problem med den. Just nu är der bara en av stolarna i baksätet som strular lite. Det går inte att fälla fram den. Jag har inte hunnit titta på vad det kan vara men det är ju ingen större panik då man kan fälla fram de andra två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |