Ni som kan moto x style, lite hjälp tack

Permalänk
Medlem

Ni som kan moto x style, lite hjälp tack

Hej, min nexus 5x förstördes idag, dottern pajade hela skärmen, och eftersom jag ändå var ute efter en ny tel undrar jag om vad ni tycker om moto x style som en ersättare vilket kostar idag endast 1999 kr. mobilen lanserades 2015 men kanske den håller än idag? tack på förhand PS: är ute efter en ren android och för max 2000 kr

Permalänk
Medlem

Jag har en Moto x play som lanserades samtidigt men var lite mer budgetorienterad och den funkar bra fortfarande, har fått android 6 och har sett någonstans att den ska få 7 men har inte sett det bekräftat eller något datum.

Tycker att detta är min bästa androidtelefon hittils och den med minst klödd. Får starta om den en gång i halvåret för att en app hänger sig men det är betydligt mindre än mina tidigare telefoner.

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt en Nexus 5x innan min Moto X Style och det är väl lite för och nackdelar som med det mesta. Trevligare byggkvalitet på Motorolan, dock större och tyngre! Kameran var starkare i svagare ljus på Nexusen också annars ganska jämnt skägg. Sen saknar man mjukvaru-uppdateringarna som man hade på Nexusen. Lenovo har verkligen strulat till det när det gäller den saken. Från att vara före Nexus till att vara sist av nästan alla märken att få 7.0. Sägs dyka upp i maj dock. Annars är skärmen riktigt fin även om den kanske drar lite mycket batteri men det är verkligen inte stor skillnad mellan dom när det gäller batteritid. Sen saknar iaf inte jag fingeravläsaren då man fiffigt bara kan vifta med handen över motorolan för att se notifikationer. Högtalarna går inte att jämföra! Motorolans högtalare är grymma! Givet köp för 2000:-

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb