The Legend of Zelda: Breath of the Wild-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Nej, det är det enda du använder orbs till bara att uppgradera på!

Gott, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

@Nydell: Hmm, varit i Zoras Domain och Lurelin Village och andra ställen, så sprungit runt en hel del. Skaffade en hästjävel men man är ju för långt ifrån hela tiden när man visslar på fanskapet.

Är monster samma "level" vartän man än är? Eller hur ser det ut?
Gamla gubben, vart tänker du då? Vid Kakariko Village i början? Eller Hateno?

Inne i kyrkan där du fick din glider kan du använda dina orbs. Sen finns där flertalet ställen till där du kan använda dem. Jag har hittat några enstaka men antar att det finns rätt många ställen där man kan använda dem.

Gamla gubben = han du fick glidern av.

Monster är mer eller mindre svåra att döda, slogs med ett igår som tog 40 pilar att döda typ. (kombination av seglivad och dåligt sikte).

Det finns definitivt olika bra vapen, finns ju kistor gömda lite här och var där man kan hitta lite godis.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Finns det någon armour man skall sträva efter?
Jag har de vanliga byxorna nu och har Zoras tröja och den Cold-resistence-tröjan. Märkte att jag kunde Enchanta den vid Fairy Fountain. Men finns det en ultimat armour man kan hitta och sedan Enchanta vid dessa 4 fountains som skall finnas. (Jag har hittat den ovanför Kakariko bara)

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Finns det någon armour man skall sträva efter?
Jag har de vanliga byxorna nu och har Zoras tröja och den Cold-resistence-tröjan. Märkte att jag kunde Enchanta den vid Fairy Fountain. Men finns det en ultimat armour man kan hitta och sedan Enchanta vid dessa 4 fountains som skall finnas. (Jag har hittat den ovanför Kakariko bara)

Grejen är att du måste använda olika sorters armor för olika zoner, sen har varje sett olika bonusar om man enchantar alla 3 delar 2ggr, tex Unfreezable eller Fireproof, finns några set med som boostar combat osv men vill inte spoila för mkt.
Jag skulle inte säga att det finns ett armor-set som är ultimat overall, mer ett set som är ultimat för just den zonen du är i eller vad det är du gör.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Great beasts har varit rätt easy mode (tagit 2). Det som är roligt, iaf i detta skede, är Lynels, kräver något tightare respons än great beast bossarna. Dom slaktar ju en med ett slag, påminner om dark souls

Permalänk
Medlem

@FreddyK:
Tack, men jag kommer ex inte hitta en bättre Zora tröja än den man fick i början osv? Utan dessa är likvärdiga? Inte som vapnen som skiljer i skada? Den första enchantningen jag gjorde på Zoras armour var ju ganska överkomlig, något jag behövde 3x av och hade 26st. Så antar att det är bra då att samla olika set och enchanta alla för att ha i olika zoner då?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

@Whyster:
Tack, men jag kommer ex inte hitta en bättre Zora tröja än den man fick i början osv? Utan dessa är likvärdiga? Inte som vapnen som skiljer i skada? Den första enchantningen jag gjorde på Zoras armour var ju ganska överkomlig, något jag behövde 3x av och hade 26st. Så antar att det är bra då att samla olika set och enchanta alla för att ha i olika zoner då?

Ja så är det, finns inte bättre versioner av gear att hitta utan man uppgraderar bara det man har vid fairy-fountains.
Själva kostnaderna för uppgraderingar är ganska överkomliga för det gear som är nödvändigt för att progressa själva storyn, så länge man lootar allt man dödar och ser när man är ute och springer. Det är när man vill enchanta level 3+ som man måste börja grinden börjar.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem

@Akerhage *Inlägg flyttade (§2) -> The Legend of Zelda: Breath of the Wild-tråden*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Dödade en stor enögd snubbe för första gången, bara för att sekunden efteråt bli träffad av blixten eftersom jag bar ett metallsvärd, och blir tvungen att spela om 30-45 minuter.
.
.
.
Smått irriterande att jag dog, men älskar att det över huvud taget är möjligt att dö så!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag ju det här spelet till Wii-U. Men även om jag hade köpt en switch bara för det här spelet hade det varit värt pengarna. Jag har inte haft samma känsla i ett spel sen, ja jag vet inte när. Kanske när man tog sina första stapplande steg i Zelda till NES och insåg att man kunde gå vart man ville? (det var stort då) Eller när man kommer ut ur Kyrkan i Zelda-a link to the past och inser hur vacker och stor den världen var.
Det här kanske inte är världens bästa spel, men det är då definitivt det bästa Zelda spelet någonsin! Det vet var det har sin rötter men utvecklar ändå konceptet på ett otroligt sätt. Tror detta var det spel som Shigeru Miyamoto alltid velat göra, men aldrig riktigt nått fram till.
Jag vill och vill inte spela samtidigt för jag vill inte att det ska ta slut. Jag vill bara vara i världen och leta efter de där gömda platserna som finns här och där. Sjukt underbart spel.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Har kommit till den första divine beast nu efter en del utsväningar hit och dit (central tower kändes inte alls helt lämpligt på min nivå vill jag lova). Har stött på några mellanbossar här och där, nån stor stensnubbe som hette Talon och nu senast nån halv-häst-jätte med blixtpilar. Får ju hur mycket spö som helst av dom, kommer de någonsin bli "enkla" att döda eller är det bara fortsätta smyga runt dom utifall man inte vill bränna vartenda matbit och vapen man har på att försöka dunka dom?

I övrigt älskar jag det här spelet, är lite samma magi som Lttp och OoT för mig. Känns som att det nästan alltid finns något runt hörnet att utforska och det är på tok för ofta jag eller sambon säger "jag ska bara..." vid TV'n nu

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Har kommit till den första divine beast nu efter en del utsväningar hit och dit (central tower kändes inte alls helt lämpligt på min nivå vill jag lova). Har stött på några mellanbossar här och där, nån stor stensnubbe som hette Talon och nu senast nån halv-häst-jätte med blixtpilar. Får ju hur mycket spö som helst av dom, kommer de någonsin bli "enkla" att döda eller är det bara fortsätta smyga runt dom utifall man inte vill bränna vartenda matbit och vapen man har på att försöka dunka dom?

Jo efter lite att du fått lite mer hjärtan, skaffat bättre gear och uppgraderat dom samt lär dig hur du dodgar använder dig av parry så är så got som allt en barnlek.

Samma gäller när du börjar lista ut hur maten funkar.

Överlag dock efter första divine beast så blir spelet ganska mycket lättare, alla divine beasts är tyvärr lika svåra så resten du gör kommer vara betydligt lättare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orisons:

Jag vill och vill inte spela samtidigt för jag vill inte att det ska ta slut. Jag vill bara vara i världen och leta efter de där gömda platserna som finns här och där. Sjukt underbart spel.

Håller med dig, men med tanke på hur mycket jag har spelat och hur lite av världen jag har utforskat så kommer det ta bra många timmar innan jag känner mig nöjd. Har tappat räkningen, men skulle uppskatta att jag spelat 25-30h (tyst, jag har haft fullt upp med annat...) men har kanske bara löst utforskat runt 10% av spelvärlden.

Skrivet av Daz:

Har stött på några mellanbossar här och där, nån stor stensnubbe som hette Talon och nu senast nån halv-häst-jätte med blixtpilar. Får ju hur mycket spö som helst av dom, kommer de någonsin bli "enkla" att döda eller är det bara fortsätta smyga runt dom utifall man inte vill bränna vartenda matbit och vapen man har på att försöka dunka dom?

Har stött på två av dem, varav den senare undvek jag helt och hållet. Den första krossade mina sköldar med ett slag så jag kände att jag kanske återvänder när jag fått lite bättre gear. En bra anledning att återvända till gamla områden.

Ispilar är bra mycket mer användbara i detta spel jämfört med tidigare. Skjuter man en på en fiende så är de frysta tillräckligt länge för att man ska hinna hantera övriga fiender under tiden. Att sikta genom att vinkla handkontrollen fungerar dessutom oförväntat bra.

Träffade för övrigt på ytterligare en enögd jätte på ett ställe där det regnade konstant, vilket gjorde det omöjligt att bränna bort benskydden på honom. Som tur var fanns det en grotta i närheten som man kunde lura in honom i. Det är de små detaljerna som gör helheten så bra!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Inaktiv

Efter lite drygt två veckors spelande är större delen av spelvärlden någorlunda utforskad och två great beasts avklarade. Har gjort en del annat som är lite åt spoilerhållet med bör tilläggas. Verkligen en intressant Zelda-titel.

Hitills i år är det min favorittitel. Blir intressant att se hur den står sig mot nya Mass Effect-spelet dock.

Skrivet av akikk:

Great beasts har varit rätt easy mode (tagit 2). Det som är roligt, iaf i detta skede, är Lynels, kräver något tightare respons än great beast bossarna. Dom slaktar ju en med ett slag, påminner om dark souls

Plockade precis min andra nu ikväll, efter att ha spelat sedan 3 mars dagligen. Nu har jag utforskat spelvärlden mest och blev tillslut sugen på att gå vidare med dessa quests. Jag gillar sättet dessa "grottor" gjorts i detta spelet, påminner en del om Shadow of the Colossus och dess gigantiska fiender.

Lynel mötte jag väldigt tidigt i spelet, hade fortfarande bara fyra hjärtan och hade mer eller mindre precis lämnat startområdet så dog väldigt fort. Borde försöka döda en sån snart igen, senast jag mötte en var jag på 13 hjärtan och hade problem att få in någon skada. Liknelsen med Souls-spelen stämmer rätt bra med hela spelet. Väldigt lätt att dö om man klantar sig det minsta med vissa fiender.

Permalänk
Medlem

Vilken nostalgi det var i lost woods, gåshud tamefan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Håller med dig, men med tanke på hur mycket jag har spelat och hur lite av världen jag har utforskat så kommer det ta bra många timmar innan jag känner mig nöjd. Har tappat räkningen, men skulle uppskatta att jag spelat 25-30h (tyst, jag har haft fullt upp med annat...) men har kanske bara löst utforskat runt 10% av spelvärlden.

Har stött på två av dem, varav den senare undvek jag helt och hållet. Den första krossade mina sköldar med ett slag så jag kände att jag kanske återvänder när jag fått lite bättre gear. En bra anledning att återvända till gamla områden.

Ispilar är bra mycket mer användbara i detta spel jämfört med tidigare. Skjuter man en på en fiende så är de frysta tillräckligt länge för att man ska hinna hantera övriga fiender under tiden. Att sikta genom att vinkla handkontrollen fungerar dessutom oförväntat bra.

Träffade för övrigt på ytterligare en enögd jätte på ett ställe där det regnade konstant, vilket gjorde det omöjligt att bränna bort benskydden på honom. Som tur var fanns det en grotta i närheten som man kunde lura in honom i. Det är de små detaljerna som gör helheten så bra!

Halvhäst-snubbarna måste man bara lära sig att undvika och dodga väldigt bra. Sen få in en serie attacker gång på gång.

Stenbumblingarna tyckte jag var svåra i början men nu är det bara undvika dom, sen skjuta på kristallstenen på ryggen på dom. Eller klättra upp och smälla den som fan med ett bra vapen.

Enögda jättarna blev mkt, mkt enklare när man fått fler hjärtan och bättre vapen. Jag smög upp när dom sov och smällde som fan tills dom vaknade. Då hade man redan tagit rätt mkt liv, Sen fortsatte jag bara springa under honom och smälla till honom med vapen. Knappt någon pil använde jag.

Permalänk
Inaktiv

Klarade spelet nu i fredags och har nog plöjt 150+ timmar allt som allt sedan starten 3/3

Jag har klarat alla quests, alla 120 shrines, fyllt hela kompendiumet, samlat alla rustningar (med uppgraderingar), sköldar, pilbågar och vapen, hittat allt unikt och hemligt spelet har att erbjuda förutom att samla alla 900 Korok seeds, gav upp efter 101 och får nog anse att sparfilen är så komplett den kan bli.

Köpte collectors edition guiden från Adlibris så den var till stor hjälp emellanåt.

Har nu lagt undan spelet och mitt Wii U och kommer nog inte spela spelet på ett bra tag framöver, har fått min Breath of the Wild dos så det räcker.

Det enda jag kan klaga på så här i efterhand var att jag saknade riktiga "dungeons" som Zelda-spelen är kända för men annars var det ett episkt äventyr.

Dock hamnar spelet på en 3:e plats i min Zelda lista, Twilight Princess förblir 2:a och Zelda no Densetsu - The Hyrule Fantasy förblir 1:a

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Klarade spelet nu i fredags och har nog plöjt 150+ timmar allt som allt sedan starten 3/3

Jag har klarat alla quests, alla 120 shrines, fyllt hela kompendiumet, samlat alla rustningar (med uppgraderingar), sköldar, pilbågar och vapen, hittat allt unikt och hemligt spelet har att erbjuda förutom att samla alla 900 Korok seeds, gav upp efter 101 och får nog anse att sparfilen är så komplett den kan bli.

Köpte collectors edition guiden från Adlibris så den var till stor hjälp emellanåt.

Har nu lagt undan spelet och mitt Wii U och kommer nog inte spela spelet på ett bra tag framöver, har fått min Breath of the Wild dos så det räcker.

Det enda jag kan klaga på så här i efterhand var att jag saknade riktiga "dungeons" som Zelda-spelen är kända för men annars var det ett episkt äventyr.

Dock hamnar spelet på en 3:e plats i min Zelda lista, Twilight Princess förblir 2:a och Zelda no Densetsu - The Hyrule Fantasy förblir 1:a

150 timmar är rätt brutalt många timmar på lite drygt två veckor. Osäker på hur många timmar jag själv är uppe i, runt 50 borde inte vara omöjligt.

Lite nyfiken på varför du listar första spelet i serien högst. Ingen kritik eller något sådant, mest nyfiken.
Själv har jag inte spelat tillräckligt för att avgöra detta spel, men det ser ut att bli topp tre med osäker rangordning ihop med Link's Awakening och A Link to the Past. Väldigt svårt att jämföra exempelvis ALttP mot exempelvis BotW då de är så pass olika spel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

hur ser man speltiden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

150 timmar är rätt brutalt många timmar på lite drygt två veckor. Osäker på hur många timmar jag själv är uppe i, runt 50 borde inte vara omöjligt.

Lite nyfiken på varför du listar första spelet i serien högst. Ingen kritik eller något sådant, mest nyfiken.
Själv har jag inte spelat tillräckligt för att avgöra detta spel, men det ser ut att bli topp tre med osäker rangordning ihop med Link's Awakening och A Link to the Past. Väldigt svårt att jämföra exempelvis ALttP mot exempelvis BotW då de är så pass olika spel.

Jag har gått upp 8-9 på morgnarna och spelat större delar av dagarna och spelat till sent på nätterna, jag har bokstavligen levt mitt liv de senaste 2 veckorna i spelet känns det som.
Det har varit ett par intensiva veckor med andra ord men det var precis det här jag hade sett fram emot sedan jag förbokade det 2014.

Kan helt klart rekommendera till alla att ganska omgående köpa guiden för 326:- hos Adlibris innan den tar slut, ökar i pris och blir svåråtkomlig.
Den är ett måste för ett spel av den här magnituden.

Angående varför det första Zelda-spelet är nummer 1 så beror det på sentimentalt värde, nostalgi och ett ton minnen från min barndom som aldrig kan ersättas. Jag älskar det spelet så mycket och brukar ofta spela igenom det fast jag kan det innan och utan och det går ganska fort att spela igenom också.

Hade det inte varit för detta hade nog Twilight Princess varit på 1:a plats.

Skrivet av akikk:

hur ser man speltiden?

Den ser man inte, men dock efter du klarat spelet ser du

avklarad procent längst ner till vänster på kartan

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

hur ser man speltiden?

Om du klickar på din profilikon när du är i Switch huvudmenyn så kan du där se en uppskattning på spelade timmar på de spel du äger. Den säger typ "Over 25 hours played" eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det skrivits tidigare, men om man som jag bara använder sleep-funktionen och inte stänger av konsolen, kan man få vissa problem som till exempel att blodmånen kommer väldigt ofta och att det inte händer nåt när den kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av T.N.T:

Vet inte om det skrivits tidigare, men om man som jag bara använder sleep-funktionen och inte stänger av konsolen, kan man få vissa problem som till exempel att blodmånen kommer väldigt ofta och att det inte händer nåt när den kommer.

Källa?

Jag använder i princip bara sleep-funktionen också, men har inte upplevt det du säger. Jag hade ett problem med att konsolen inte gick att starta alls förrän jag provade en annan laddare, men vet inte om det är relaterat. En kompis nämnde dock att han hade fått blodmåne 3 gånger på rad, men han visste inte varför.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Jag har gått upp 8-9 på morgnarna och spelat större delar av dagarna och spelat till sent på nätterna, jag har bokstavligen levt mitt liv de senaste 2 veckorna i spelet känns det som.
Det har varit ett par intensiva veckor med andra ord men det var precis det här jag hade sett fram emot sedan jag förbokade det 2014.

Kan helt klart rekommendera till alla att ganska omgående köpa guiden för 326:- hos Adlibris innan den tar slut, ökar i pris och blir svåråtkomlig.
Den är ett måste för ett spel av den här magnituden.

Angående varför det första Zelda-spelet är nummer 1 så beror det på sentimentalt värde, nostalgi och ett ton minnen från min barndom som aldrig kan ersättas. Jag älskar det spelet så mycket och brukar ofta spela igenom det fast jag kan det innan och utan och det går ganska fort att spela igenom också.

Hade det inte varit för detta hade nog Twilight Princess varit på 1:a plats.

Den ser man inte, men dock efter du klarat spelet ser du

avklarad procent längst ner till vänster på kartan

Dold text

Haha, riktigt hårt spelat med andra ord.

Då förstår jag valet som favorittitel med.
Breath of the Wild-prototypen Nintendo använde internt för att utveckla spelet hade varit kul om den hittat ut. Antar att du känner till den med.

Skrivet av Lind78:

Om du klickar på din profilikon när du är i Switch huvudmenyn så kan du där se en uppskattning på spelade timmar på de spel du äger. Den säger typ "Over 25 hours played" eller dylikt.

Oj, inte helt oväntat men över 50 timmar spelat här.

Skrivet av T.N.T:

Vet inte om det skrivits tidigare, men om man som jag bara använder sleep-funktionen och inte stänger av konsolen, kan man få vissa problem som till exempel att blodmånen kommer väldigt ofta och att det inte händer nåt när den kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte haft det problemet och då använder jag sömnläget hela tiden. Stänger bara av min helt om jag behöver koppla in mSD-kortet i datorn (för att föra över bilder) eller om kontrollerna slutar fungera. Jag har inte haft problemet du nämner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Källa?

Jag använder i princip bara sleep-funktionen också, men har inte upplevt det du säger. Jag hade ett problem med att konsolen inte gick att starta alls förrän jag provade en annan laddare, men vet inte om det är relaterat. En kompis nämnde dock att han hade fått blodmåne 3 gånger på rad, men han visste inte varför.

Här bland annat,
http://nintendotoday.com/breath-of-the-wild-blood-moon-bug/

Vet inte om detta är enda anledningen till buggen, men det är i varje fall en potentiell fix.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Sådär, trots att jag hade tänkt prioritera Mass Effect: Andromeda på datorn i helgen så blev det ändå mest Zelda. Klarade av spelet för 1-2 timmar sedan. Fortfarande mycket utforskande och questande kvar att göra. Helt klart en av favorittitlarna i serien, och väldigt nära toppen. Är nog med bland topp 3 ihop med A Link to the Past och Link's Awakening.

Edit: Speltid står fortfarande som över 50 timmar men borde vara närmare 100 än 50 timmar. Uppskattningsvis 80+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sådär, trots att jag hade tänkt prioritera Mass Effect: Andromeda på datorn i helgen så blev det ändå mest Zelda. Klarade av spelet för 1-2 timmar sedan. Fortfarande mycket utforskande och questande kvar att göra. Helt klart en av favorittitlarna i serien, och väldigt nära toppen. Är nog med bland topp 3 ihop med A Link to the Past och Link's Awakening.

Edit: Speltid står fortfarande som över 50 timmar men borde vara närmare 100 än 50 timmar. Uppskattningsvis 80+.

Kommer du spela vidare ändå tror du? Jag drar änna medvetet ut på det nu...vill inte att det ska ta slut

Är nog inkvalat på min topp 3 också för övrigt, men tillsammans med A Link to the Past och Ocarina of Time.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Akerhage: kände samma i början. det e så jäävligt stort.

efter plateau så ta shrines påvägen medans du gör main quest. det är shrines man får fler hjärtan av. samla laga mat och sälj och köp b bättre armour.

efter plateau.
- korokoro village

- sen mot hateno village

- sen mot zoras domain. (här är jag 40h in i spelet)
6 hjärtan totalt.

PS
har MARDRÖMMAR OM lynels. (hästgubbarna) hoppas inte man nånsin behöver slåss mot en sån. kokade speakyelixir för hela slanten för att tyst ta sig förbi om man stöter på en sån.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spikfavoriten:

efter plateau.
- korokoro village

- sen mot hateno village

- sen mot zoras domain. (här är jag 40h in i spelet)
6 hjärtan totalt.

Ungefär samma tempo som mig! *High five*

Mitt spelande är ungefär: "Få se, det där ser intressant ut och är inte så långt bort på kartan, tar nog bara 10 minuter att vandr... VAD ÄR DET DÄR!?!?"
3h senare: "Vad var det jag skulle göra nu igen?"

Skrivet av spikfavoriten:

PS
har MARDRÖMMAR OM lynels. (hästgubbarna) hoppas inte man nånsin behöver slåss mot en sån. kokade speakyelixir för hela slanten för att tyst ta sig förbi om man stöter på en sån.

Har mött på 3st, varav jag dödat 2 av dem. Första gången kommer du att dö flera gånger.

Från en person med rätt låga stats till en annan (antar jag?) så kan jag rekommendera mat som ger så många +hjärtan som möjligt, samt mat som ger +3 i attack power och defense. +3 i defense skulle jag säga är det absolut viktigaste för att inte bli one/two-shottad. Skrattade till när jag upptäckte hur mycket mindre skada jag tog av deras attacker med defense-bonusen aktiverad.

Skulle kunna komma med taktiker, men jag tror du får ut mest nöje om du kommer på dem själv.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."