PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

någon som sitter med ett 1080 ti som inte går upp mer än 80% use enligt msi afterburner? sen 1.0 då... den boosta ändå upp till 1974Mhz utan att jag har rört nåt..

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Avstängd

Hej gott folk

Sedan uppdateringen idag så gör min dator ett hiskeligt ljud under uppstart, från sekunden man startar tills gräset laddats in i menyn, då försvinner det helt.

Trodde först att det var hårddisken som höll på och dö men det kanske är coilwhine?

Hörs inget liknande ljud i något annat spel och gjorde det inte i pubg heller innan denna patch!

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

någon som sitter med ett 1080 ti som inte går upp mer än 80% use enligt msi afterburner? sen 1.0 då... den boosta ändå upp till 1974Mhz utan att jag har rört nåt..

Du har inte fps-limiter igång eller så?

Permalänk
Medlem

@Mezzlock:

finns det på spelet? för jag kan itne hitta det nånstans...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Du har inte fps-limiter igång eller så?

Skrivet av minh:

@Mezzlock:

finns det på spelet? för jag kan itne hitta det nånstans...

Har inte PUBG en 144fps limit inbyggt?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor:

ja tror det oxå ... för min har aldrig varit högre än 144fps...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

@Qslig:

Garanterat coil whine om du plötsligt får massa FPS. Har du rivatuner eller fraps så ser du om det skenar med FPS innan allt är inläst.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/cJptQ268dXc

tänkte dela med mig lite av veckans PUBG RAW footage så hoppas det är OK.

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Har inte PUBG en 144fps limit inbyggt?

1. windows +R %localappdata%\tslgame\saved\Config\WindowsNoEditor
open engine.ini
paste
[/Script/TslGame.TslEngine]
FrameRateCap=0

at the bottom.
4. save
5.right click, properties, click read only

Jag får mindre tearing av att låta spelet gå över 144 än att låta spets egna 144Fps spärr ligga på.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Provade köra vid 15-tiden, tog tre omstarter innan jag ens kom till lobbyn.

Rubberband vara bara förnamnet.

Fick även network lag detected.

Kollade ping och EU-servrarna hoppade mellan 30-455... US låg stabilt på 160-190.

Misstänker att det var ett gäng skolungdomar som kom hem och sprang till sina PC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funkar 1.0 bra?!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Funkar 1.0 bra?!

Hyfsat för att vara en MP release ja, det är lite rubberbanding i början i vissa matcher, en del "mysko" grejer i strid som troligen beror på serverbelastningen men over all måste jag säga att det funkar.
De har jobbat mycket med polish vilket är nice att se, det är faktiskt skillnad även mot senaste pre-release

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker grafiken känns sämre?

Här är nya kartan med allt på ultra;

Kanske inte syns så bra på bild men stör mig på det när jag spelar. Tex att kollar jag på object en bit framför mig (lyktstolpar, berg osv) så ser det inte så smooth ut även om allt är maxat)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Är det bara jag som tycker grafiken känns sämre?

Här är nya kartan med allt på ultra;
https://i.imgur.com/fNhre0R.jpg

Kanske inte syns så bra på bild men stör mig på det när jag spelar. Tex att kollar jag på object en bit framför mig (lyktstolpar, berg osv) så ser det inte så smooth ut även om allt är maxat)

Gissar att de "optimerat" lite för att ha bättre prestanda och inte lika stort kliv till xbox?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

@Bad Habit: Testade med fraps och fpsmätaren åker upp i 4000-5000 i början
Satte fpslimit på 144 i configen nu men det hjälpte inte.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Laggigaste skitspel jag varit med om..

Permalänk
Medlem

Största problemet just nu, representativt av hur jag upplevde det.. lite lagg... Jag är den i vitt som dör, det är kill cam ..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Största problemet just nu, representativt av hur jag upplevde det.. lite lagg... Jag är den i vitt som dör, det är kill cam ..
https://youtu.be/lMpl4s9tnrQ

Vad är konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Största problemet just nu, representativt av hur jag upplevde det.. lite lagg... Jag är den i vitt som dör, det är kill cam ..
https://youtu.be/lMpl4s9tnrQ

Tror inte att jag riktigt förstår vad du försöker att peka ut. Menar du hur pass mycket hans vapen är efter i killcam? Killcam, spectator mode och replay mode visar inte 100% accurate då det är väldigt buggigt. Speciellt killcam och replay.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Vad är konstigt?

Skrivet av Crazy:

Tror inte att jag riktigt förstår vad du försöker att peka ut. Menar du hur pass mycket hans vapen är efter i killcam? Killcam, spectator mode och replay mode visar inte 100% accurate då det är väldigt buggigt. Speciellt killcam och replay.

Ja det är delayen, det har ju att göra med att han ser något helt annat än jag gör och det är exakt så det känns från mitt håll, när man är bakom träd, sten etc och dör i cover.

Kill cam visar ju vad servern loggar, sedan är det en diff på min frame och hans som är ganska markant

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tar evigheter för mig att komma igenom lobbyn - annars bra...
Tror jag tittade på den röda bilen och gräset i 2-3 minuter innan jag kom in

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tar evigheter för mig att komma igenom lobbyn - annars bra...
Tror jag tittade på den röda bilen och gräset i 2-3 minuter innan jag kom in

JO samma här sedan gamla hederliga jittret i början av matcherna ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ja det är delayen, det har ju att göra med att han ser något helt annat än jag gör och det är exakt så det känns från mitt håll, när man är bakom träd, sten etc och dör i cover.

Kill cam visar ju vad servern loggar, sedan är det en diff på min frame och hans som är ganska markant

Men delay i killcam har ju inget med själva spelandet att göra? Det återspeglar inte något för 5 öre. Jag kan hålla med om att ibland hinner sista kulan ta en precis när man når skydd och visst är det irriterande, men om du tror att t ex den killen såg något annat än vad du själv såg så vet jag inte vad jag ska säga. Hit detection kan ibland vara bristande, men andra spelare ser inte dig annorlunda på något vis.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Men delay i killcam har ju inget med själva spelandet att göra? Det återspeglar inte något för 5 öre. Jag kan hålla med om att ibland hinner sista kulan ta en precis när man når skydd och visst är det irriterande, men om du tror att t ex den killen såg något annat än vad du själv såg så vet jag inte vad jag ska säga. Hit detection kan ibland vara bristande, men andra spelare ser inte dig annorlunda på något vis.

Jo det har det, de är loggarna (som servern tar emot) från de individuella klienterna som sedan renderas baserat på utifrån din upplevelse av tiden (eller något liknande system), like this... Watermark för att jag orkade inte fixa något annat för att köra side by side, till vänster (Actual game play) till höger (Kill Cam)

Du kan även se att lådan landar där han troligen såg mig ingame från sitt perspektiv med sina time frames.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Gissar att de "optimerat" lite för att ha bättre prestanda och inte lika stort kliv till xbox?

Ja antagligen!

Ser dock bättre ut när jag kör native 3440x1440p high

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jo det har det, de är loggarna (som servern tar emot) från de individuella klienterna som sedan renderas baserat på utifrån din upplevelse av tiden (eller något liknande system), like this... Watermark för att jag orkade inte fixa något annat för att köra side by side, till vänster (Actual game play) till höger (Kill Cam)
https://youtu.be/aBYk9to8_yU

Spelar ingen roll vad det är i teorin när det i praktiken inte stämmer överens med vad personen i fråga egentligen såg. Det går inte att jämföra Killcam med vad du såg på din skärm. Har du någonsin spectatat en teammate? Isåfall vet du ju bara från det att skotten kontra träffarna du får se från din vän antagligen inte alltid stämmer överens med vad han antagligen såg, utan att spectating inte riktigt visar så som det är. Sorry, men det går inte att argumentera delay och använda spelets spectator view som tyngd när det inte ens fungerar.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Spelar ingen roll vad det är i teorin när det i praktiken inte stämmer överens med vad personen i fråga egentligen såg. Det går inte att jämföra Killcam med vad du såg på din skärm. Har du någonsin spectatat en teammate? Isåfall vet du ju bara från det att skotten kontra träffarna du får se från din vän antagligen inte stämmer överens med vad han antagligen såg, utan att spectating inte riktigt visar så som det är. Sorry, men det går inte att argumentera delay och använda spelets spectator view som tyngd när det inte ens fungerar.

Fast du ser ju vart lådan renderar right? Du ser vart han sedan ställer sig? Hela iden med MP är att båda ska se samma, att du när du spectatar är en annan sak än det jag pekar på här.
Kill cam, om de gör som andra spel vilket jag gissar är att de tar loggarna på servern och skickar till dig för rendering i motorn, det du ser i den är då vad din klient rapporterat till servern om ditt läge och vad motspelarens klient rapporterat.
För att kommunikation över nätet inte är "instant" och för att det tar ett tag att processa saker så är det en viss "give", i vad som accepteras, för att servicen inte ska stänga ner helt är denna ofta lite dynamisk för att kunna hantera även när servern är högt belastad.
Detta är även ett skäl till rubberbanding, din klient rapporterar något men server antingen får det för sent/fåt det inte alls eller accepterar inte uppdateringen för att den gått utanför accepterad time-frame på servern när den processas, därav rättas din klient och poff du hoppar tillbaka ett litet steg.

EDIT:
Sedan kill cam är ju onekligen representativt för vad jag ser eller hur? Den vänstra delen är från när jag faktiskt spelade, dvs exakt det jag såg.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

30+, vill ha någon att spela PUBG med, typ ASAP
Adda mig, heter CptPointMan på Steam!

Har addat dig!!

Du kan adda mig med: sta1n79

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

1. windows +R %localappdata%\tslgame\saved\Config\WindowsNoEditor
open engine.ini
paste
[/Script/TslGame.TslEngine]
FrameRateCap=0

at the bottom.
4. save
5.right click, properties, click read only

Jag får mindre tearing av att låta spelet gå över 144 än att låta spets egna 144Fps spärr ligga på.

Är det bara paste en extra rad eller vadå?

Kan du vara mer specifik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Har fått denna konstiga bug med den nya uppdateringen:
https://imgur.com/a/gg3Qx

Någon som vet vad som är problemet? Allt är ljust/ljusgrönt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA