Dela mapp i Google drive? Får inget mail

Permalänk
Medlem

Dela mapp i Google drive? Får inget mail

Hej Jag försöker att dela en mapp med min vän genom Google drive så vi båda kan arbeta med innehållet i den utan begränsningar. Men när jag delar mappen med honom så får han inget mail (kollat skräp mailen med) om att jag har skickat en inbjudan?

Gjort så här:
Skapat en ny mapp i "Min Enhet".
(Lagt en fil i den bara för test än så länge).

När jag är i Min enhet och ser mappen så har jag markerat mappen och tryckt på gubben med ett plus i hörnet (dela).

I rutan som kommer upp skriver jag in hans mail adress under personer och trycker på skicka.
(För mig står det att det är skickat och står även i rutan när man går in igen att den delas med honom.)

Han får inget mail vad vi båda kan se. Har testat att ta bort honom och dela om igen med samma resultat. Vad är problemet?

Hittar inget svar på Google, bara instruktioner på hur man delar så som jag beskrivit.
Finns det kanske en annan väg att gå?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej Jag försöker att dela en mapp med min vän genom Google drive så vi båda kan arbeta med innehållet i den utan begränsningar. Men när jag delar mappen med honom så får han inget mail (kollat skräp mailen med) om att jag har skickat en inbjudan?

Gjort så här:
Skapat en ny mapp i "Min Enhet".
(Lagt en fil i den bara för test än så länge).

När jag är i Min enhet och ser mappen så har jag markerat mappen och tryckt på gubben med ett plus i hörnet (dela).

I rutan som kommer upp skriver jag in hans mail adress under personer och trycker på skicka.
(För mig står det att det är skickat och står även i rutan när man går in igen att den delas med honom.)

Han får inget mail vad vi båda kan se. Har testat att ta bort honom och dela om igen med samma resultat. Vad är problemet?

Hittar inget svar på Google, bara instruktioner på hur man delar så som jag beskrivit.
Finns det kanske en annan väg att gå?

Använd en annan mailadress till din vän, Ej outlook.xxx, hotmail.xxx, live.xxx och helst ej yahoo.xxx så löser det sig nog
Troligen har din vän någon av ovanstående, alternativt nån jobbadress via större företag, och är därför det inte fungerar...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Annars kan du gå in på "delade med mig" så borde mappen ligga där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Använd en annan mailadress till din vän, Ej outlook.xxx, hotmail.xxx, live.xxx och helst ej yahoo.xxx så löser det sig nog
Troligen har din vän någon av ovanstående, alternativt nån jobbadress via större företag, och är därför det inte fungerar...

Han har tyvärr ingen annan mail adress och ja det är en hotmail han har och även jag.
Hur ska man lösa det då för du listade ju just upp vad jag vet alla gratis mail som man kan ha utom g-mail. Men ska man verklige behöva skaffa en ny bara för det här? låter ju rätt dåligt av Google och skumt.

Vi båda har google konton men men det är för båda hotmail adresser kopplade till dom.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Annars kan du gå in på "delade med mig" så borde mappen ligga där.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade där på hans dator min där fans inget

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej Jag försöker att dela en mapp med min vän genom Google drive så vi båda kan arbeta med innehållet i den utan begränsningar. Men när jag delar mappen med honom så får han inget mail (kollat skräp mailen med) om att jag har skickat en inbjudan?

Gjort så här:
Skapat en ny mapp i "Min Enhet".
(Lagt en fil i den bara för test än så länge).

När jag är i Min enhet och ser mappen så har jag markerat mappen och tryckt på gubben med ett plus i hörnet (dela).

I rutan som kommer upp skriver jag in hans mail adress under personer och trycker på skicka.
(För mig står det att det är skickat och står även i rutan när man går in igen att den delas med honom.)

Han får inget mail vad vi båda kan se. Har testat att ta bort honom och dela om igen med samma resultat. Vad är problemet?

Hittar inget svar på Google, bara instruktioner på hur man delar så som jag beskrivit.
Finns det kanske en annan väg att gå?

Prova att trycka på "Hämta länk som kan delas" och ändra behörigheten till "Alla med länk får redigera", så skickar du länken till honom istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Han har tyvärr ingen annan mail adress och ja det är en hotmail han har och även jag.
Hur ska man lösa det då för du listade ju just upp vad jag vet alla gratis mail som man kan ha utom g-mail. Men ska man verklige behöva skaffa en ny bara för det här? låter ju rätt dåligt av Google och skumt.

Vi båda har google konton men men det är för båda hotmail adresser kopplade till dom.

Förstår inte riktigt. Har ni bägge gmail-konton så ska det ju inte vara några problem?
Man kan väl inte dela med någon som inte använder gmail?

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Prova att trycka på "Hämta länk som kan delas" och ändra behörigheten till "Alla med länk får redigera", så skickar du länken till honom istället.

Skickade just i väg den, Får se när han svarar om det fungerade

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av who84:

Förstår inte riktigt. Har ni bägge gmail-konton så ska det ju inte vara några problem?
Man kan väl inte dela med någon som inte använder gmail?

Nej vi har inte G-mail konton utan Google konton. Men det borde ju fungera oavsett tycker man ju.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Skickade just i väg den, Får se när han svarar om det fungerade

Resultat!??

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Resultat!??

Vet faktiskt inte än, har frågat men inte fått svar än, kommer väl snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Resultat!??

Det värkar som om det fungerade han kunde i alla fall se innehållet, dock är han är inte häller så kunnig innom "ny" teknik så lite svårt att få bra svar ibland
Tack i alla fall för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.