Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 10 blir långsammare med tiden.

Permalänk
Medlem

Windows 10 blir långsammare med tiden.

Har installerat en hel del gott på datorn men märker också att datorn blir långsammare med tiden inte efter x antal timmar utan x antal veckor. Har lust att installera om Windows men gjorde det för 2 månader sen. När jag spelar Battlefield 1 så kunde jag tabba ut och in på några millisekunder nu tar det 1 år.

Rensat virus, malware osv.
Tagit bort onödiga program i startup.
Disk cleanup.

Vad mer kan man göra?

16gb ram, i7-6700k osv.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av FlashGordon:

Har installerat en hel del gott på datorn men märker också att datorn blir långsammare med tiden inte efter x antal timmar utan x antal veckor. Har lust att installera om Windows men gjorde det för 2 månader sen. När jag spelar Battlefield 1 så kunde jag tabba ut och in på några millisekunder nu tar det 1 år.

Rensat virus, malware osv.
Tagit bort onödiga program i startup.
Disk cleanup.

Vad mer kan man göra?

16gb ram, i7-6700k osv.

har du BF1 på ssd eller hdd ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Försök identifiera om något binder upp en massa minne, cputid osv. Är säkert något program som tuggar lite.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har du BF1 på ssd eller hdd ?

SSD, kanske lite fånigt att använda alt-tab på BF1 som referens men det är väl där jag ser förnedringen mest.

Skrivet av inquam:

Försök identifiera om något binder upp en massa minne, cputid osv. Är säkert något program som tuggar lite.

Bara bf som äter minne och det blir ingen skillnad om jag tar bort processer.

Visa signatur