Permalänk
Medlem

Bluetooth problem på ASUS G75VW

Hej
Har problem med att blåtand på lillbrorsans dator inte vill hitta några hörlurar/högtalare (fungerar på min egna) när man söker efter dom.
Datorn ominstallerats för ca 3månader sen till Windows 7 64bit. Kan inte säga om det fungerade innan då han aldrig behövt det så aldrig kollat.

Nu första gången vi provade så hittade datorn datorn hörlurarna vi testade med men den ville inte para. Tänk då att det kan vara så att drivrutinerna är gamla/dåliga (tror inte heller jag installerade några efter ominstallationen) så vi laddade ner och installerade Atheros BlueTooth driver Version V7.4.0.115 från här. Nu vill inte ens datorn hitta några enheter när man söker

Googlade och hittade detta det hjälper inte så mycket men såg då att det finns två olika drivrutiner en från Intel med. Så jag avinstallerade Atheros och installerade Intels men ingen skillnad, den hittar fortfarande inte något . Så hur löser man nu det här?

https://www.pixeltopic.com/image/vvakkjcwbcgwbh/ Bild på enhetshanteraren.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.