Bästa telefonerna kring 5000kr?

Permalänk
Medlem

Bästa telefonerna kring 5000kr?

Kollar på telefoner i 5000kr-klassen, vilka är det som är bäst i dagsläget? Jag har ingen koll egentligen.
Har tittat på HTC 10, Huawei P9 (lite billigare än 5000kr, jag vet) och Galaxy S7. Ligger dessa i toppskiktet för klassen, eller finns det andra lurar som jag missat som är bättre? Vilken är "bäst" av de tre nämnda? Är inte intresserad av iPhone oavsett prisklass, så det behöver inte tipsas om.

Ni som följer mobilreleaserna mer än jag får hemskt gärna upplysa mig

Permalänk
Medlem

Tittat på Oneplus 3T. Senaste Qualcomm cpu och krafitgare batteri än Oneplus 3.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Kollar på telefoner i 5000kr-klassen, vilka är det som är bäst i dagsläget? Jag har ingen koll egentligen.
Har tittat på HTC 10, Huawei P9 (lite billigare än 5000kr, jag vet) och Galaxy S7. Ligger dessa i toppskiktet för klassen, eller finns det andra lurar som jag missat som är bättre? Vilken är "bäst" av de tre nämnda? Är inte intresserad av iPhone oavsett prisklass, så det behöver inte tipsas om.

Ni som följer mobilreleaserna mer än jag får hemskt gärna upplysa mig

Har en Galaxy S7 och är jätte nöjd. Rekommenderar verkligen telefonen. Grym kamera, display, batteritid, prestanda och vattenresistent. Dessutom riktigt bra byggkvalite och design.

Dessutom så uppdateras den snart till android nougat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Skulle klassa S7 som bäst och oneplus 3/3T som mest prisvärd, speciellt om man kan leva med en lite sämre men fortfarande bra kamera.

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt nöjd med S7 edge förutom att skärmen är så stor, har bytt ner mig till 4" så har du stora händer är det en rek. Har lagt ut den på marknaden förövrigt

Permalänk
Medlem

Har hunnit beställa en HTC10 redan, blir kul att prova
Tack för tipsen!