Steelseries 9h eller cloud 2?

Permalänk

Steelseries 9h eller cloud 2?

Hej Sweclockers! Förra veckan började mitt Hyperx cloud 2 att glappa så ljuset i ena hörluren funkar ej. Så jag är på jakt efter nytt eftersom jag har inte kvar kvittot för garanti. Jag har kollat på SS 9h eftersom dom är väldigt prisnedsatta på maxgaming http://www.maxgaming.se/tradbundna-headset-1/steelseries/9h-h...
Cloud 2 http://cdon.se/hemelektronik/kingston-hyperx-cloud-ii-headset...
Vilka är bäst? Jag ska använda dom till att spela cs, overwatch o lyssna lite musik.
Ett annat alternativ är begagnade headset! Om någon som läser detta har nåt till salu skriv gärna till mig! Måste inte vara cloud 2 eller ss 9h

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

Ljuset? Jag antar du menar ljudet.

Men Cloud 2 är överlägset bäst.
Sen om du villa ha soundstage och imaging så kan du alltid köpa Superlux headphones och någon mic till det.

Permalänk

Tjena!
Allmänt så skulle jag säga HyperX Cloud 2. Har inte supermycket erfarenhet med SteelSeries, men flera jag känner har sagt att kvalitén på SteelSeries är lite halvdan. Detta var ju då Sibera V2, så kvalitén kanske har blivit bättre. Sen så ha i åtanke att det är ett demo ex, så det kan finnas repor och likande på det.

Visa signatur

Luxerious
CPU: Intel i9-9900K@5 GHz Moderkort: ASUS Maximus Code XI
RAM: 4x4 GB Corsair Dominator Platinum ROG Edition Grafikkort: RTX3090 FE
PSU: Corsair AX1600i Chassi: Phanteks Enthoo Luxe TG

Permalänk
Skrivet av Sinery:

Ljuset? Jag antar du menar ljudet.

Men Cloud 2 är överlägset bäst.
Sen om du villa ha soundstage och imaging så kan du alltid köpa Superlux headphones och någon mic till det.

Tack blir ett cloud

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Skrivet av lolaren251:

Tjena!
Allmänt så skulle jag säga HyperX Cloud 2. Har inte supermycket erfarenhet med SteelSeries, men flera jag känner har sagt att kvalitén på SteelSeries är lite halvdan. Detta var ju då Sibera V2, så kvalitén kanske har blivit bättre. Sen så ha i åtanke att det är ett demo ex, så det kan finnas repor och likande på det.

Tack för att du skrev! Blir cloud

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

Har Cloud 2, mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Har haft 2 eller är 3 par av Steelseries 7H ljudet har varit kanon, och dom har varit bekväma, med sina over ear.
Men dom har alla fått problem med delen mellan bygeln och själva kåpan, det har blivit glapp där och till slut har dom rasat isär.
Kör med ett par Logitech G933 artemis nu och dom är wireless men den biten har varit lite små strulig, men bra ljud och bekväma men dyra kostade en bit över 2000:- när jag köpte dom.

Visa signatur

Case: Corsair Obsidian 750D Big Tower Svart, EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+ PSU, 2 x Intel Xeon E5-2640 V4 Processor, 2 x Intel TS13X Liquid Cooling Solution, 2 x Kingston DDR4 2400MHz 64GB ECC/REG, ASUS Z10PE-D8 WS, 2xSocket-2011-3, ASUS Blu-Ray Writer BW-16D1HT, PNY Nvidia Quadro P5000 16GB