Hur för man över alla bilder från iPhone till datorn?

Permalänk

Hur för man över alla bilder från iPhone till datorn?

Hejsan. När jag kopplar in telefonen, en 6s plus, i datorn så dyker den upp som en enhet och jag kommer in i DCIM-mappen. Därifrån kan jag importera ett hundratal bilder och videor, men när jag satt och kollade igenom dem så upptäckte jag att ett 50-tal bilder inte finns med bland de överförda.
Det verkar vara slumpmässigt vilka bilder som inte dyker upp i DCIM-mappen, vissa är tagna som HDR-bilder, andra med frontkameran, några sparade via snapchat osv.

Ska det vara så jävla svårt att få över sina bilder till datorn lite smidigt? Jag är riktigt nöjd med telefonen i övrigt, men sånt här stör jag mig på. Inte ska jag väl behöva spendera timmar på att ladda upp bilderna till tredje part på min slöa lina för att sedan ladda ner dem igen på datorn?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag betalar 9 kr i månaden för 50 gb extra icloud lagring. Loggar in på icloud.com så finns allt jag har på telefonen direkt i datorn, sanslöst smidigt.

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Medlem

Jag synkar mina bilder med dropbox/onedrive, funkar kalas bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Onedrive funkar.. Synkar alla foton i biblioteket..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Jag synkar med OneDrive.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Hejsan. När jag kopplar in telefonen, en 6s plus, i datorn så dyker den upp som en enhet och jag kommer in i DCIM-mappen. Därifrån kan jag importera ett hundratal bilder och videor, men när jag satt och kollade igenom dem så upptäckte jag att ett 50-tal bilder inte finns med bland de överförda.
Det verkar vara slumpmässigt vilka bilder som inte dyker upp i DCIM-mappen, vissa är tagna som HDR-bilder, andra med frontkameran, några sparade via snapchat osv.

Ska det vara så jävla svårt att få över sina bilder till datorn lite smidigt? Jag är riktigt nöjd med telefonen i övrigt, men sånt här stör jag mig på. Inte ska jag väl behöva spendera timmar på att ladda upp bilderna till tredje part på min slöa lina för att sedan ladda ner dem igen på datorn?

Tack på förhand.

bara 1 av anledningarna att jag gav upp och gick till android för ett år sedan..finns flera men detta var 1,,, .[
men förslagen ovan är väl de som gäller...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezyy:

Jag betalar 9 kr i månaden för 50 gb extra icloud lagring. Loggar in på icloud.com så finns allt jag har på telefonen direkt i datorn, sanslöst smidigt.

men ändå inte, man kan INTE förlita sig på molnlagring. likaså jag vill kunna extrahera alla bilder smidigt, icloud är INTE det. och nu frågar trådskaparen hur man för över dom smidigt, ändå kommer alla här som iFÅR (bäää) och predikar molnlagring, vilket vi itne vill ha. jag vill också veta hur jag får över ALLA bilder från iphone, man märker ju att en del inte kommer med o det är GRYMT irriterande och anledningen varför jag ALDRIG I HELA MITT LIV SKULLE ENS TÄNKA TANKEN O SKAFFA IPHONE, men min kära mor envisas me sk*t iphone. dock har hon lovat mig att gå över till android så fort hennes iphone 5 dör, nästan så ja tänker dränka den i vatten bara för att hon ska bli av me denna värdelösa sk*ttelefon.

jag har också jobbat för apple en gång i tiden. SÄMSTA FÖRETAGET NÅGONSIN! men ja förstår varför de är de mest värderade företaget, för DE HUSTLAR SINA KUNDER!!! och ni alla går på det lol

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

men ändå inte, man kan INTE förlita sig på molnlagring. likaså jag vill kunna extrahera alla bilder smidigt, icloud är INTE det. och nu frågar trådskaparen hur man för över dom smidigt, ändå kommer alla här som iFÅR (bäää) och predikar molnlagring, vilket vi itne vill ha. jag vill också veta hur jag får över ALLA bilder från iphone, man märker ju att en del inte kommer med o det är GRYMT irriterande och anledningen varför jag ALDRIG I HELA MITT LIV SKULLE ENS TÄNKA TANKEN O SKAFFA IPHONE, men min kära mor envisas me sk*t iphone. dock har hon lovat mig att gå över till android så fort hennes iphone 5 dör, nästan så ja tänker dränka den i vatten bara för att hon ska bli av me denna värdelösa sk*ttelefon.

jag har också jobbat för apple en gång i tiden. SÄMSTA FÖRETAGET NÅGONSIN! men ja förstår varför de är de mest värderade företaget, för DE HUSTLAR SINA KUNDER!!! och ni alla går på det lol

Ok, Så bara för att din iPhone inte synkar alla bilder till onedrive, o att de inte är tillräckligt smidigt så är det skit?
Kan du då förklara för mig varför min S6 Edge inte synkar alla bilder till Onedrive, O varför det är så smidigt o bara öppna onedrivemappen på datorn, kopiera filerna därifrån till en annan disk, så finns allt offline ?
iCloud kan ja hålla med om att det inte är speciellt smidigt, Just därför ja använder, och rekommenderade, Onedrive..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |