värdet på en xbox i originalkartong?

Permalänk

värdet på en xbox i originalkartong?

vanligtvis så brukar jag kolla blocket för att få en fingervisning men det är helt omöjligt att söka efter den första xboxen, då xbone kommer upp.. så ni som har koll. vad är ett rimligt pris för en xbox 1 svart i kartong med allt plus kvitto, chippad 160gb och två kontrollers?

Permalänk
Avstängd

@bluetrain:
Tror fortfarande den är för ny för att kartongen ska ge mervärde.
För en del år sen sålde jag min ångmaskin i orginalkartong på auktion.
Den va från väldigt tidigt -70 tal.Så kartongen höjde nog värdet den gången.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Inte många är intresserade av chippade gamla maskiner. Då kör folk lika gärna emulator på datorn. Ska det vara en riktig maskin så är det ju lite mer åt samlarhållet, speciellt med kartong, och då vill man ju köra originalspelen, som förresten är väldigt billiga.

Första Xbox går för väldigt lite pengar, i regel några hundra kronor, med viss dragning mot den nedre delen av 1000-kronorsspannet.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Går att köpa crystal Xbox komplett med manual och kartong för drygt 1000kr på Tradera såg jag, Så jag gissar att du kan få 600-700kr för din om du hittar rätt köpare Personligen så hade jag hellre behållt den

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Osäkert om du ens får 600 kr. Jag har sett lösa, fungerande Xbox för 50-100 kr. Chippet kanske adderar en hundring, kartongen ytterligare någon då det känns som en av de sista konsolerna att släppas innan samlarmanin slog till stort och alla börjar behålla sina originalkartonger.

Blocket är f.ö. värdelöst att söka på eftersom du där bara ser osålda annonser. Kolla på Tradera istället, där marknaden är flera gånger större och du faktiskt kan söka bland avslutade auktioner med vinnande bud.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att du kan använda minustecken för att exkludera ord från sökningen på Blocket. Skriver du till exempel "xbox -360 -one -xbox360" får du säkert bättre resultat.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tror inte det är så mycket samlarvärde i dom där ännu..

Permalänk

tack för era svar. tror den får stanna i garderoben ett tag så ser vi om tio år om det hänt något..

Permalänk

en polare sålde sin för ett tag sedan på facebook han fick 1700:- för den med ett tjugotal spel, orginalkartongen, 2 dosor och lite andra random tillbehör.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows