Steelseries släpper headsetserien Arctis – gaminghörlurar utan krusiduller

Permalänk
Melding Plague

Steelseries släpper headsetserien Arctis – gaminghörlurar utan krusiduller

Med sin nya headsetserie Arctis vill Steelseries göra hörlurar som riktar sig till spelare, men utan det som produkter med epitetet gaming ofta innebär.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, för mig är i alla fall belysning på headsetet en onödig krusidull.

Edit: Enligt synonymer.se också
http://www.synonymer.se/?query=krusidull

Citat:

utsirning, snirkel, ornamentering, utsmyckning; krusiduller 1. grannlåt, krimskrams, lullull 2. krumbukter, omsvep

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"Utan krusiduller" - har belysning, hah. Ser dock ut som en uppdaterad variant av 5Hv2 som var ett toppen-headset.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

"gaminghörlurar utan krusiduller", det första man noterar - krusiduller. Låter som ren BS och marknadsföringsknep.

Vill man ha bra ljud får man punga upp minst det dubbla och då inte köpa någon av de vanliga lurarna "för gaming".

Permalänk
Medlem

lol, RGB-belysning, 7.1 surround. "inte gaming-headset jag svär"

Permalänk
Medlem

Alla är vi olika.
Detta kommer tilltala många inom LAN/Gaming-världen.

Permalänk
Medlem

Utan krusiduller? Och så är det disco på huvudet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Steelseries är tydliga med att markera att detta är headset för gamers och inte gamingheadset.

Ja, det var tydligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Ja, det var tydligt.

Glasklart med discolampor över huvet.

Permalänk
Medlem

Ok. Ett headset för gamers men det får inte kallas gaming för att..?

Trams.

RGB är dock bra och borde finnas på allt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Samma som övriga. Det är alltså gamingheadsets, med de vanliga krusidullerna.

Någon som vet hur bra DTS X är? Framförallt i jämförelse med creatives SBX?

Bra att dom har virtual surround dock (förutsatt att DTS-varianten är något att ha). Man får fasen inte kalla ett 2-kanals headset för något med gaming om man inte har en lösning för det i min mening. Jag satt senast igår i Fallet 4 och jämförde med och utan SBX, nere i baren där hon snyggingen sjunger (kommer inte på några namn ). Det är en absurd skillnad i verklighetsuppfattning med SBX. Jag kommer aldrig gå tillbaka till ren stereo för gaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Man kan inte annat än undra hur deras headset med krussiduller ser ut....

Permalänk
Inaktiv

Fattar inte hatet mot RBG? Jag tycker dom ser skit snygga ut. Mycket elegantare än dom nya från Kingston. Jag har inga RBG på mitt tangentbord eller mus eller något annat förutom min mus matta.

Bli nog ett köp eller så tar jag dom nya från Kingston Minna ca 2000 kr headset från Roccat gick i sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Fattar inte hatet mot RBG? Jag tycker dom ser skit snygga ut. Mycket elegantare än dom nya från Kingston. Jag har inga RBG på mitt tangentbord eller mus eller något annat förutom min mus matta.

Bli nog ett köp eller så tar jag dom nya från Kingston Minna ca 2000 kr headset från Roccat gick i sönder

RGB.

Permalänk
Medlem

@anon267242:

Köp sennheiser + modmic

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

@Hackerpersson:

Köp sennheiser + modmic

Vilken Senheiser modell? Måste man inte ha 2 sladdar hängades med modmic också? Samt att det inte går att köra trådlöst med den va?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Storage Jar:

Ok. Ett headset för gamers men det får inte kallas gaming för att..?

Trams.

RGB är dock bra och borde finnas på allt.

Om du går in på mediamarkt och kolla på "gaming möss" eller "gaming datorer" så får du kanske se andra produkter än de som är för faktiska gamers.

RGB är en smaksak, ser kul ut men fyller en väldigt begränsad faktisk funktion. Det medför en extra kostnad i material och inte minst mjukvaruutveckling som ökar kostnaden på produkten, alla de som inte är i behov av RGB ska då inte behöva betala extra för det. Valfrihet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det är ju bara Arctis 5 som har RGB-ljus. 3:an och 7:an saknar RGB-ljuset.
Så det är väl bara att undvika att köpa 5:an om man inte vill ha RGB?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

@Hackerpersson:

Köp sennheiser + modmic

För gaming? Vet inte om jag skulle gjort det. Ljudet i gaminglurar brukar vara anpassat så att det t.ex. är enklare att höra var olika ljud kommer ifrån, vilket är viktigt i spel som CS:GO. Detta märker jag i mina Siberia Elite, när jag jämför dem mot andra lurar.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Inaktiv

Detta är uppenbarligen ett GAMING-headset med Surround och belysning i från Steelseries. Det saknas bara en vibrator som vibrerar med Xbox-kontrollern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

För gaming? Vet inte om jag skulle gjort det. Ljudet i gaminglurar brukar vara anpassat så att det t.ex. är enklare att höra var olika ljud kommer ifrån, vilket är viktigt i spel som CS:GO. Detta märker jag i mina Siberia Elite, när jag jämför dem mot andra lurar.

Är väl bara att använda en equalizer och dra upp alla höga frekvenser ännu mer (eller är det låga?)?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Är väl bara att använda en equalizer och dra upp alla höga frekvenser (eller är det låga?)?

Några USB-Gamingheadsets kör en mjukvarukompressor för att lyfta låga ljud som fotsteg. Man kan uppnå samma sak med Loudness Equalization som finns på integerade ljudkort i från realtek.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vf alla klagar oå rgb? Det är awesome byter du färg tema byter du färg vill du inte ha "disco" eller krusiduller stäng av skiten då ^^ tror inte det är så svårt:)

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Skribeten måste ha skrattat högt när han skrev artikeln
Uppenbarligen ironiskt att Steelseries benämner ett headset att vara "utan krusiduller" när den kommer i versioner med RGB-belysning och 7.1-ljud.
Vad som däremot är tragiskt är att de dömer ut många andra gamingheadset att vara i dålig kvalité, när en av deras mest tillverkade par(Siberia) är ett stycke ohållbar plastkonstruktion och kända för att gå sönder av minsta misstag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker RGB ljus på headset är kanske lite onödigt, jag menar för det mesta så finns det RGB ljus på lurarna som man inte ser för ens ögon inte ser åt det hållet, alltså vad är idén då?

Extra bling bling för de rika människorna?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Equilibrium:

Jag tycker RGB ljus på headset är kanske lite onödigt, jag menar för det mesta så finns det RGB ljus på lurarna som man inte ser för ens ögon inte ser åt det hållet, alltså vad är idén då?

Extra bling bling för de rika människorna?

Tanken är väll att andra människor ska kunna hitta en i källarn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Om du går in på mediamarkt och kolla på "gaming möss" eller "gaming datorer" så får du kanske se andra produkter än de som är för faktiska gamers.

RGB är en smaksak, ser kul ut men fyller en väldigt begränsad faktisk funktion. Det medför en extra kostnad i material och inte minst mjukvaruutveckling som ökar kostnaden på produkten, alla de som inte är i behov av RGB ska då inte behöva betala extra för det. Valfrihet.

Det är just pga valfrihet jag gillar RGB. Sätt på vilken färg du vill eller stäng av. Surt för dom som aldrig tänker använda någon belysning eller färg såklart men det är inga jättesummor vi pratar om.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Men vafan, mer krusiduller!!!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Några USB-Gamingheadsets kör en mjukvarukompressor för att lyfta låga ljud som fotsteg. Man kan uppnå samma sak med Loudness Equalization som finns på integerade ljudkort i från realtek.

Tror dock även att mjkuvaran "överdriver skillnader i ljudnivå mellan de två högtalarna". T.ex. om någon är till höger om dig så hör du verkligen det i t.ex. Siberia Elite, men kanske inte i andra lurar. Går väl säkert också att lösa men med ett gamingheadset är allt löst från början. Sedan får du en mic inbyggd (oftast om inte alltid), olika typer av kontroller som gör att man enkelt kan justera ljudvolym och mute:a micen, och bra komfort anpassad efter långa sessioner.

Det är helhetspaketet som gör det.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Vad folk klagar, riktigt snygga imo.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5