Loggas ut från Win10 ibland när jag kikar på Youtubevideos i fullscreen med Chrome.

Permalänk
Medlem

Loggas ut från Win10 ibland när jag kikar på Youtubevideos i fullscreen med Chrome.

Jag har ett jävligt märkligt problem jag inte blir klok på. När jag ibland kikar på youtubevideos via Chrome så blir jag utloggad ifrån Windows 10. När jag väl loggat in så funkar bara min primära skärm och jag måste dra en omstart för att den andra ska hoppa igång igen. Kör med 1x BenQ XL2411Z som primär och 1x BenQ G2412HD som sekundär. Både Chrome, windows, flash & drivrutiner för mitt GTX 970 är dom senaste.

Har enbart detta problem ibland då jag kikar videos på Youtube, aldrig när jag spelar eller tittar på film via Kodi.

Har försökt googla fram ett svar utan någon vidare framgång både nu och förut. Någon som har en aning om vad sjutton kan vara orsaken här?

Permalänk
Medlem

Fy helvete vilken bisarr grej.. skrattade lite för mig själv när jag läste rubriken Har svårt att tro att många (om någon alls) har stött på ett liknande problem. Låter sjukt irriterande.. Hoppas det löser sig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Är det bara med Chrome detta händer, funkar de med tex Firefox?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@qaaka: Haha, jodu tack därav var det lite svårt att försöka leta fram svar via ze interwebz.

@bärplockaren: Tyvärr har jag inte testat med FF då jag inte har detta installerat.

Det är ett sjukt random problem, händer inte allt för ofta, men när det väl händer kan det ske 1-5 gånger på raken, därav inte testat med annan webläsare pga det intermittenta problem detta är.

Permalänk
Medlem

Det kan nog vara jävligt svårt att hitta en lösning men ifall man skulle kunna kringgå problemet genom att använda en annan webbläsare så känns det som en given grej att göra..

Permalänk
Medlem

Förstår tanken, dock inte sugen på att rocka runt med Firefox i all evighet för att se om felet kvarstår eller ej med det sjukt intermittenta mönster detta problem har Var mest fundersam om andra stött på detta märkliga fenomen och möjligtvis haft nåt att flika i med.

Permalänk

Har samma problem när jag använder youtube i fullscreen dock endast om jag väljer en upplösning högre än vad min skärm klarar av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zexz:

Förstår tanken, dock inte sugen på att rocka runt med Firefox i all evighet för att se om felet kvarstår eller ej med det sjukt intermittenta mönster detta problem har Var mest fundersam om andra stött på detta märkliga fenomen och möjligtvis haft nåt att flika i med.

Det är inte skärmsläckaren som gör det?

Kolla genom att gå till:
Kontrollpanelen -> utseende och anpassning -> Anpassning -> Skärmsläckare
ändra till ingen eller ändra tiden.

Kolla även:
Kontrollpanelen -> Maskinvara och ljud -> Energialternativ -> Ange när skärmen ska stängas av
ändra till längre tid eller inaktivera helt.

Detta gäller bara om det händer exempelvis efter du inte rört på musen på 5 minuter, annars är det något annat som spökar.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har råkat ut för samma eller en liknade bugg i 10a men den lagades i mitt fall efter nån månad när det kom uppdateringar.
Jag blev utloggad lite när som helst utan nått märkbart samband med vad jag gjorde.
Win 10 är ännu långt ifrån ett stabilt os och det lär ta minst några år till innan det är lagat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@ponanmsi: Hej. Felet ska inte ligga där annars hade felet varit rätt så konstant då jag ofta ser långa klipp och ligger t.ex i sängen.

@mrqaffe Alright, har kört med Win10 i över ett år nu och problemet uppstog nångång i Maj/Juni, får väl hoppas det är nå freaky med Win10 som löser sig själv av nån uppdatering.