Permalänk
Medlem

Mobileztore.se

Hej! Ber om ursäkt om detta inte är i rätt underforum men eftersom att forumet för butiker och tillverkare endast verkar vara för officiella kanaler testar jag här.

Jag tänkte införskaffa en FiiO E10K och enligt prisjakt har butiken Mobileztore.se överlägset bäst pris, däremot har butiken bara 8 omdömen på prisjakt varav två endast ger en stjärna som anmärker på hemskt dålig kundsupport via telefon (märker att de numera endast har mail som kontaktalternativ på sin hemsida..). Det jag undrar är om någon har några erfarenheter från mobileztore, är priset för bra för att vara sant?

/Oyes

Permalänk
Medlem

Alternativt kan du köpa den från Amazon för ca 750kr inkl frakt.
https://www.amazon.co.uk/FiiO-Olympus-Headphone-Amplifier-Bla...

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Tack för tipset, trodde inte att det skulle vara så billigt! Hur brukar frakttiderna se ut när man beställer från dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

@SUMITOMO: Tack för tipset, trodde inte att det skulle vara så billigt! Hur brukar frakttiderna se ut när man beställer från dem?

Beror ju på vad du väljer för fraktalternativ. Finns en uppsjö med olika frakalternativ som dessutom informerar om pris, tid etc.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Jag hittade inga priser men det snabbbaste (och förmodligen dyraste) alternativet var den 5:e som tidigast, annars den 7-9. Det är i och för sig inte dåligt eftersom att det är över en helg men jag tror att jag testar mobilztore så att jag kan få den innan helgen, kan rapportera tillbaka i fall att någon stöter på den här tråden senare. Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

@Dreijer: Jag hittade inga priser men det snabbbaste (och förmodligen dyraste) alternativet var den 5:e som tidigast, annars den 7-9. Det är i och för sig inte dåligt eftersom att det är över en helg men jag tror att jag testar mobilztore så att jag kan få den innan helgen, kan rapportera tillbaka i fall att någon stöter på den här tråden senare. Tack ändå!

Gör som du vill. Jag tycker det är lite lustigt att det första ordet i resultatet om mobileztore på Google är felstavat. Det första man får upp om den sidan gör alltså att man känner att det verkar oseriöst. Men, enligt prisjakt verkar det ju reko, i alla fall.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Jo, såg en till felstavning på sidan "Om oss" också, "Vi är en certifieraDE återförsäljare"...

Tydligen är företaget registrerat på en Hongxing Zhao från Västerås. Prisjaktsrecensioner går ju att fakea men det var i alla fall lite försäkrande att de svarade på recensionerna. Vi får se vad som händer, fick ett mail från dem utöver orderbekräftelsen om att de skulle skicka idag så om jag blir scammad lär jag i alla fall upptäcka det någorlunda snabbt, heh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

@Dreijer: Jo, såg en till felstavning på sidan "Om oss" också, "Vi är en certifieraDE återförsäljare"...

Tydligen är företaget registrerat på en Hongxing Zhao från Västerås. Prisjaktsrecensioner går ju att fakea men det var i alla fall lite försäkrande att de svarade på recensionerna. Vi får se vad som händer, fick ett mail från dem utöver orderbekräftelsen om att de skulle skicka idag så om jag blir scammad lär jag i alla fall upptäcka det någorlunda snabbt, heh.

GLHF.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Haha, tack! Nu kom det ett mail från Postnord om att de har skickat ett brev! Det ska bli spännande att se vilken färg det är på tegelstenen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

@Dreijer: Haha, tack! Nu kom det ett mail från Postnord om att de har skickat ett brev! Det ska bli spännande att se vilken färg det är på tegelstenen.

Hehe, jag tror nog att det går bra i det här fallet. Kruxet med butiker som den är väl att det går bra tills man får problem med varan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Där har du en bra poäng, det verkar vara det som de få prisjaktsrecensionerna hintar åt också. Brevet kom egentligen igår men jag hann inte hämta upp det förrän nu och allt verkar vara som det ska. Allt som ska finnas med finns med och skrapkoden på E10:an är äkta enligt FiiOs hemsida så än så länge är allt lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

@Dreijer: Där har du en bra poäng, det verkar vara det som de få prisjaktsrecensionerna hintar åt också. Brevet kom egentligen igår men jag hann inte hämta upp det förrän nu och allt verkar vara som det ska. Allt som ska finnas med finns med och skrapkoden på E10:an är äkta enligt FiiOs hemsida så än så länge är allt lugnt.

Skönt att höra. Å andra sidan kanske det skulle bli lika omständligt om du hade fått problem med en vara du köpt via Amazon. Nåväl, mycket nöje och ett bra köp.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

hmm butiken finns inte med på allabolag.se
inget org. nr finns på sajten

Söker man på namnet, så listar google upp uztore AB
http://www.allabolag.se/5568356751/uZtore_AB

Ordinarie ledamot: Zhao, Hongxing
Registreringsår: 2010

F-Skatt: Avregistrerad

EDIT: Hittade org nr: 556835-6751

VII) Företagsinformation
Postadress/Leveransadress:
uZtore AB
Svartbäcksgatan 52D
75333 Uppsala
Sverige
Kontouppgifter:
Bankgiro: 707-1392
Du kan kontrollera bankgironummer här
Org.nr: 556835-6751
Momsreg.nr: SE556835675101

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hmm butiken finns inte med på allabolag.se
inget org. nr finns på sajten

Söker man på namnet, så listar google upp uztore AB
http://www.allabolag.se/5568356751/uZtore_AB

Ordinarie ledamot: Zhao, Hongxing
Registreringsår: 2010

F-Skatt: Avregistrerad

EDIT: Hittade org nr: 556835-6751

VII) Företagsinformation
Postadress/Leveransadress:
uZtore AB
Svartbäcksgatan 52D
75333 Uppsala
Sverige
Kontouppgifter:
Bankgiro: 707-1392
Du kan kontrollera bankgironummer här
Org.nr: 556835-6751
Momsreg.nr: SE556835675101

Fyllerpå med detta:

F-Skatt status: Avregistrerad för F-skatt
Anledning till avregistrering: Inkomstdekl ej lämnad
Startdatum för F-Skatt: 2011-03-03
Slutdatum för F-Skatt: 2015-12-07

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB