Permalänk
Medlem

Temp vid spelande

Tjena!
Nyss lirat BF1 i x antal timmar och de var fett
Hade igång OpenHardwareMonitor under hela sessionen och det blev såhär

Behöver jag oroa mig? Har googlat och läst att (MSI) R9 390 brukar gå varmt men är osäker på CPUn..

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Att maxtemperaturen nådde 70+ grader säger inget, vi behöver snarare få ett medelvärde över längre tid. Vad använder du för kylare, beroende på modell och det faktumet att din processor har en TDP på 140W så skulle jag säga att det inte är någon fara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Att maxtemperaturen nådde 70+ grader säger inget, vi behöver snarare få ett medelvärde över längre tid. Vad använder du för kylare, beroende på modell och det faktumet att din processor har en TDP på 140W så skulle jag säga att det inte är någon fara.

Hans GPU var 91c

@cusah:
Under 95c säger de att det ska vara säkert men jag skulle inte vilja ha det så varmt i min dator, testa att byta kypasta och skaffa bättre luftflöde i chassit.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

@Ajin: Samma sak där, att maxtemperaturen steg till 91 grader säger ingenting. Det kan ha varit för en sekund.
Vi måste få se under en längre period.

Permalänk
Medlem

@MrShizzle:

Inte samma sak, att CPU har varit 72c max betyder att den inte har varit i närheten av att vara för varm överhuvudtaget.
och om GPU har varit 91c så kan man anta att det är vid max load vilket en gpu nästan alltid går i när man spelar så vida man inte har låst sin fps till 30/60fps och har lågt ställda inställningar.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

@Ajin: Det är fortfarande inte relevant med endast en maxtemperatur och inte ha något medelvärde. Det kan ha skett vid plötslig full load innan fläktarna kom igång, och ja, det kan ske så snabbt. Hans grafikkort är inte känt för att direkt vara svalt.

Permalänk
Medlem

@MrShizzle detta var efter 3h BF1 spelande. Load på grafikkortet enligt programmet 100% och CPU 72%.

@Ajin Jag har ett nzxt h440 chassi.. inte direkt känt för att vara svalt.. Inget jag visste när jag köpte alla grejer tyvärr. Varmt chassi + GPU = no bueno!

Det som kyler min CPU är Antec Kühler H2O 1220. Har ett MSI R9 390 med eftermarknadskylare så tror inte de blir mycket svalare än så om jag inte lyckas göra något med mitt chassi..

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Sen bruka Intel cpu strypa sig om den blir för het. .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz