Säljråd! Vad är mina delar värda?

Permalänk
Medlem

Säljråd! Vad är mina delar värda?

Hej alla härliga Sweclockare!

Då jag jobbar i stortsett hela tiden så hinner jag inte sitta o spela med min kära dator och funderar på att sälja och bygga en mindre och smidigare HTPC som jag kan spela lite mer casually på...

Såå jag undrar vad ni uppskattar min rig vara värd i dagens marknad ?

Specs är:

Case : NZXT H440W Svart/Röd > Länk
CPU : i7 4790K (ej överklockad) > Länk
Kylare : Noctua NH-D15 > Länk
Ram : HyperX Fury 16GB (2x8GB) > Länk
GPU : ASUS 980TI DirectCU III Strix > Länk (osäker om det är OC variant eller ej)
PSU : Fractal Design Newton R2 1000W > Länk
SSD : Kingston SSDNow V300 x2 (den med dåligt rykte) > Länk
SSD : Samsung 850 Pro > Länk Primär disk kommer nog ej säljas (Win 7 ligger på den)

I chassit sitter det också 3 st airflow Noctua 120mm fläktar där fram och 1x 140 noctua där bak.

Vill egentligen bara ha mellan tummen och pekfingret vad jag kan få för individuell del eller som paket pris. Förväntar mig inte något i närheten av orginal priser!

MvH
Freddy.

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

Om det är en htpc kan du ju behålla delarna och köpa ett mitx mobo o chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Om det är en htpc kan du ju behålla delarna och köpa ett mitx mobo o chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Och klämma in ett 1000W nätagg i ett M-itx chassi

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Och klämma in ett 1000W nätagg i ett M-itx chassi

Haha, vi får väl lägga till ett sfx agg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Det enda som ska sparas från datorn är min Samsung disk och en HDD som ska in i annan dator. Resten vill jag bli av med helt

Edit. Jag har inte använt datorn på 1-2 månader nu. Så det är inte bråttom med att skaffa en ny dator heller! Därför jag siktar på att bli av med så mycket som möjligt!

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!