Oneplus3 - mobildata problem

Permalänk
Moderator
Testpilot

Oneplus3 - mobildata problem

Hej,

jag har precis fått min Oneplus3. Jag kör med dubbla sim, både hallon(privat) och Telenor(jobb). Allting fungerade bra igår tills idag när jag satt med Spotify. Helt plötsligt dog all min mobildata på hallon abonnemanget ( jag har kollat så att jag har data kvar och jag har 0.93GB data tillgängligt på hallon). Varje gång jag försöker använda mobildata med hallon SIM-kortet så skickar den mig till hallon.se och vill att jag ska logga in på mina sidor och sen händer inget mer. Mobildata är helt nere.

När jag skrev det här nu så kom det tillbaka....

Ok, men summa summarum. Jag har detta problemet både med hallon(privat) och telenor(jobb). Mobildata går ner och fungerar inte under långa perioder men det är hallon som strulat mest. Telenor brukar räcka med att jag slår på flygplansläge och tillbaka för att mobildata ska funka igen.

Är detta en bugg? Någon som upplevt liknande? Finns där en lösning?

Tacksam för svar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Skumt, prova byta plats på sim korten?

kör själv samma fast surfar med jobbkortet då jag ändå inte använder så mkt surf i månaden

har för övrigt Halebop (privat) och Telia (jobbkort) och har aldrig haft problem hitils, har du senaste uppdateringen också? (kom en ny idag eller igår tror ja det var)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Viochee:

Skumt, prova byta plats på sim korten?

kör själv samma fast surfar med jobbkortet då jag ändå inte använder så mkt surf i månaden

har för övrigt Halebop (privat) och Telia (jobbkort) och har aldrig haft problem hitils, har du senaste uppdateringen också? (kom en ny idag eller igår tror ja det var)

Mors,

nu har jag kört med Telenor, alltså jobb, och det har funkat sedan jag skrev denna posten. Jag har senaste uppdateringen. Försökt få tag på Hallon också men deras chatt är "full" och det finns inget nummer att ringa till.

Märkligt att jag hela tiden får krav på att logga in... Aldrig behövt tidigare med min Nexus 6p, Sony Ericsson Z3 eller Nexus 5...

Det kan vara något med Hallon iofs...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Mors,

nu har jag kört med Telenor, alltså jobb, och det har funkat sedan jag skrev denna posten. Jag har senaste uppdateringen. Försökt få tag på Hallon också men deras chatt är "full" och det finns inget nummer att ringa till.

Märkligt att jag hela tiden får krav på att logga in... Aldrig behövt tidigare med min Nexus 6p, Sony Ericsson Z3 eller Nexus 5...

Det kan vara något med Hallon iofs...

Det där med "krav på att logga in" har jag fått upp förut, när jag använde Fogg. De finns inte längre, men jag fick upp en sån notis när jag fått slut på surf för månaden. Btw, har du testat SIM-kortet i en annan telefon? (Alltså om du får upp den där log in notisen) För då kan man utesluta om det är fel på telefonen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fortfarande samma problem.

Nu kommer jag inte in på mobildata med Hallon överhuvudtaget... Jag har mobildata i potten. 8GB. Just nu så surfar jag med Telenor (jobbmobil). Även Telenor "går ner" i mellan åt och tappar mobildata medan Hallon är helt ofunktionabelt.

Snälla någon, hur löser jag detta?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Hmm, det kanske kan vara så att det är något problem med kommunikationen mellan apparna, har även en ONEPLUS 3 men jag känner inte igen något av dina problem.

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310