Få huvudet i rätt höjd Warthunder VIVE

Permalänk
Medlem

Få huvudet i rätt höjd Warthunder VIVE

Hejsan har en snabb fråga kommer folk som ska öla och köra vive i kväll. Men hur får man till det så att huvudet hamnar i korrekt höjd i spelet när man sitter normalt?
Ex i helgen när jag körde fick jag ligga på mage i ena hörnet och ha flygpinnen framför mig för att få huvudet någorlunda korrekt i flygplanet. Satt man på stolen vid bordet hamnade man snett bakom och någon meter ovanför flygplanet. En annan gång fick jag sitta på knä framför stolen och ha flygpinnen på stolen, betydligt bättre men fortfarande inte optimalt. Kanske går att googla men jag är dålig på alla VR termer :S Det jag vill kunna göra är att veta att om jag sätter mig på stolen och tittar åt ett visst håll kommer jag sitta på rätt höjd i planet och kika rakt fram.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har inte spelet själv men kört med Track-IR i flera år och där har man en "reset"-knapp som centrerar allt. Finns det inte någon sådan?

EDIT: Tryck ner MENY-knappen på handkontrollen i 5 sekunder får du se vad som händer.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Har inte spelet själv men kört med Track-IR i flera år och där har man en "reset"-knapp som centrerar allt. Finns det inte någon sådan?

EDIT: Tryck ner MENY-knappen på handkontrollen i 5 sekunder får du se vad som händer.

Ska göra det tack. Återkommer med resultat

Edit var precis så fungerar utmärkt tack än en gång.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb