Senaste nvidia 368.69 förstör shadowplay?

Permalänk
Avstängd

Senaste nvidia 368.69 förstör shadowplay?

Som sagt, drog ner senaste nvidiadrivern ikväll och körde en ren install. Efter det så finns det inte ens en option i geforce experience där man kan slå på shadowplay? Det är ju mest därför man vill ha geforce experience. För att kunna spela in med shadowplay och använda fps mätaren i spel.Någon annan som märkt samma problem?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Som sagt, drog ner senaste nvidiadrivern ikväll och körde en ren install. Efter det så finns det inte ens en option i geforce experience där man kan slå på shadowplay? Det är ju mest därför man vill ha geforce experience. För att kunna spela in med shadowplay och använda fps mätaren i spel.Någon annan som märkt samma problem?

shadowplay har väl funnits sen 2013 ?
vad är det som hindrar dig från att använda den med den drivrutinen som du använde innan 368.69

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Som sagt, drog ner senaste nvidiadrivern ikväll och körde en ren install. Efter det så finns det inte ens en option i geforce experience där man kan slå på shadowplay? Det är ju mest därför man vill ha geforce experience. För att kunna spela in med shadowplay och använda fps mätaren i spel.Någon annan som märkt samma problem?

Är du säker på att problemet har med 368.69 att göra? Hade problem att få gränssnittet i GFE att visas ordentligt utan att trycka på något slags reload-knapp flera ggr, verkar som att den hämtar en del info över nätet. Skulle kunna ha med detta att göra?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

shadowplay har väl funnits sen 2013 ?
vad är det som hindrar dig från att använda den med den drivrutinen som du använde innan 368.69

Han skriver ju inte om att han inte vill använda shadowplay, han säger att ett problem skedde med senaste drivisen så ShadowPlay inte vill funka eller existerar för honom.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Han skriver ju inte om att han inte vill använda shadowplay, han säger att ett problem skedde med senaste drivisen så ShadowPlay inte vill funka eller existerar för honom.

Har jag fel nu men om TS inte velat ha shadowplay så finns det väl ingen anledning skapa en tråd på Swec att funktionen inte finns kvar?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Shadowplay har döpts om till SHARE. Funkar på ungefär samma sätt.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Hmm, har installerat 368.69, heter fortfarande Shadowplay i mitt Geforce Experience och fungerar fortfarande som det ska, är det om man installerar betaversionen av Geforce Experience som det döps om till Share?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
SpelClockers

Jag kör också senaste drivrutinerna och heter fortfarande Shadowplay, testa installera om drivrutinerna igen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Har jag fel nu men om TS inte velat ha shadowplay så finns det väl ingen anledning skapa en tråd på Swec att funktionen inte finns kvar?

Är ganska säker på att han använt shadowplay men nu fungerar det inte pga. senaste uppdateringen. Jag kommer vänta med att skjuta på denna.
Så tolkar jag hans inlägg och det tyckte jag var solklart?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har du loggat in?

"Nvidia today issues a new and sizable update to GeForce experience, what everyone dreaded slowly is now going into effect. To obtain certain features you'll need to register and login with your account name and password.

Not everything is tied towards the forced login, but if you like to use features like Ansel, ShadowPlay, Game Stream and driver updates you'll need to login with your personalized account or a Google account."

Källa: Guru3D

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Shadowplay har döpts om till SHARE. Funkar på ungefär samma sätt.

Skrivet av enbom:

Har du loggat in?

"Nvidia today issues a new and sizable update to GeForce experience, what everyone dreaded slowly is now going into effect. To obtain certain features you'll need to register and login with your account name and password.

Not everything is tied towards the forced login, but if you like to use features like Ansel, ShadowPlay, Game Stream and driver updates you'll need to login with your personalized account or a Google account."

Källa: Guru3D

Ni båda syftar väl här på GFE 3 som fortfarande är i beta-version och inte följer med drivrutinerna (ännu)?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ni båda syftar väl här på GFE 3 som fortfarande är i beta-version och inte följer med drivrutinerna (ännu)?

Ah, det kanske inte är aktuellt ännu? Jag har inte GeForce Experience. Jag kör bara drivers + physx.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ni båda syftar väl här på GFE 3 som fortfarande är i beta-version och inte följer med drivrutinerna (ännu)?

De döpte om Shadowplay till Share redan i GFE 2.x betan, men den blev aldrig släppt i release. Så Share är fortfarande i beta. Mest för att de har haft en del buggar i streamingfunktionerna (typ till Twitch m.m).

Sen har de uppdaterat GFE till 3.x beta nu också, så det är dubbelbeta. Lite synd att man inte kan ha Share separat eftersom det är den jag är mest intresserad av.

Permalänk
Medlem

Hur länge kan Nvidia hålla på innan en skarp vertion ska komma? (Flera år)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090