Kan uppladdning ha dödat mitt internet?

Permalänk
Medlem

Kan uppladdning ha dödat mitt internet?

Hej!

Jag sitter med 8/1 telia ADSL (går inte att få bättre just nu) och för en dag sedan så skulle jag ladda upp en fil på 9,5GB över natten och på morgonen så såg jag att internet hade dött. Testade att starta om routern och modemet utan framgång. Detta hände på en söndag så hann inte ringa och fråga vad som hände. Nu på morgonen så fungerar det helt utan problem igen, jag var utan internet ungefär 24 timmar och jag vet inte vad som orsakade detta.

Jag skulle gissa på att det inte var från min sida men min fråga är, är det möjligt att internet kan ha dött utav att jag laddade upp en fil?
Antar att det var ett väldigt sammanträffande att det dog just den natten jag skulle ladda upp.

Vill gärna få denna fil uppladdad men orkar inte med om internet ska dö i 24 timmar.

Tack!

Permalänk

Jag har varit med om att tunga upp och nerladdningar tillfälligt "dödat" min uppkoppling när jag hade ADSL och deras skitmodem.
Men inte permanent. Har räckt med en omstart av modemet. Talade med supporten om det och deras misstanke var att det i mitt fall blev slut på ramminne i routern när den skyfflade mycket data. Speciellt när man sysslade med .torrent-filer.

I ditt fall skulle jag nog mera tro på et sammanträffande.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofläsk:

är det möjligt att internet kan ha dött utav att jag laddade upp en fil?

Det är typ omöjligt.

Ring och felanmäl det till din leverantör.