Mini Itx chassi för ett 970 för under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Mini Itx chassi för ett 970 för under tusenlappen

Ska bygga en dator åt syrran, en liten och smidig dator.
Var inne på fractals nano s men spelet mellan agg och GPU var i minsta laget, eller funkar det?
Så jag letar efter ett mini Itx chassi under tusenlappen och helst i samma prisklass som Nano s med stöd för standard agg.

Det som ligger i korgen för tillfället.
- ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC
- Z170i Pro Gaming + Intel Core i5 6600K
- be quiet! Pure Rock 155mm frihöjd
- be quiet! System Power 8 500W 140mm längd.

Alla förslag är uppskattade.

Permalänk
Medlem

Phanteks Enthoo Evolv ITX? Sjukt välbyggd låda för 690:-

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

@AxF: Tack ska titta på det.

Permalänk
Medlem

@ramlösa:

Core v1, extremt litet

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Node 304 kan jag rekomendera. Klassiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ramlösa:

Ska bygga en dator åt syrran, en liten och smidig dator.
Var inne på fractals nano s men spelet mellan agg och GPU var i minsta laget, eller funkar det?
Så jag letar efter ett mini Itx chassi under tusenlappen och helst i samma prisklass som Nano s med stöd för standard agg.

Det som ligger i korgen för tillfället.
- ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC
- Z170i Pro Gaming + Intel Core i5 6600K
- be quiet! Pure Rock 155mm frihöjd
- be quiet! System Power 8 500W 140mm längd.

Alla förslag är uppskattade.

Annars har du FD Node 202, typisk liten mITX låda, men då behöver du troligen ett SFX nätaggregat.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@ramlösa:

Core v1, extremt litet

Core v1 är väldigt trevlig, jag har haft 2 stycken

Men en BQ Pure Rock får dock inte plats. Jag använde en Nocuta U9S.

/Erik

Permalänk
Medlem

Har själv ett Corsair Carbide Air 240. Stor plus ät att genom det är ett "cube"/2 kammerchassi så kan du gömma undan det mästa av sladderna. Plus man kan variera lite vart fönstret ska sitta, om man will har det som tak eller sida.

Edit: nm såg inte kraven på kylaren :/ alternativt om du kan tänka dig bytta till nåt annat där

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Bara så du vet är ett nytt 970 ett ganska dåligt köp idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Bara så du vet är ett nytt 970 ett ganska dåligt köp idag...

Ja, no shit..hon vill inte ha ett AMD och 1060 kommer till hösten.
Ryktet är att 480 blir betydligt dyrare än väntat, handlar max om 3-400 kr som 970 kommer att sjunka inom en rimlig framtid och då är min semester slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ja, no shit..hon vill inte ha ett AMD och 1060 kommer till hösten.
Ryktet är att 480 blir betydligt dyrare än väntat, handlar max om 3-400 kr som 970 kommer att sjunka inom en rimlig framtid och då är min semester slut.

Köp ett beggat då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Köp ett beggat då?

Varför?

Permalänk

Säger som tidigare sagt: Phanteks Enthoo Evolv ITX. Superb kvalité, smarta lösningar här och där, sjukt snyggt och du får plats med cpu kylare upp till 200mm i höjd Sen medföljer det en rätt så kapabel 200mm fläkt i fronten på chassit, så att man egentligen behöver är en 120/140mm i bakkant som utblås så bör man ha luftflödet under kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Därför att ett nytt 970 är ovärt i dagens läge?

Permalänk
Medlem

Varför inte köra på Nano S ändå? Har sett många byggen med det med bra resultat, lätt att bygga i och snygg är den också!

Ryktas om att 480 kommer att landa på 2700 kr för 8gb nu!
http://www.nordichardware.se/nyheter/grafikkort/amd-radeon-rx...