Har jag fått ett "falskt" fodral?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Det där är en replika och inte en kopia av Tweelve south. Tweelve south har så vitt jag vet ingen ensamrätt med att designa plånboksfodral så att de liknar en bok. Tror nog du har tabbat dig.

Och ja, Fyndiq affärside är i princip att köpa in billig kina skräp och sälja det dyrt. Gör dig själv en tjänst och köp från Kina direkt nästa gång

Står det att det ska vara en produkt från ett företag, och inte är det, så är det försäljaren som har tabbat sig. Inte inköparen.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Står det att det ska vara en produkt från ett företag, och inte är det, så är det försäljaren som har tabbat sig. Inte inköparen.

Må så vara, men de flesta företag har någon form av friskrivning mot "slarvfel" som åtminstone gör dem fria från skadestånd så länge du inte kan bevisa att de uppsåtligen har försökt lura någon. I det här fallet var ju dessutom priset så lågt, och orderbekräftelsen visade att det inte var från Twelve South så kunden borde ju ha reagerat redan där.

Av det jag har sett här i tråden så har väl TS all rätt att skicka tillbaka produkten, med grund i ångerrätten om inte annat. Möjligen kan han få Fyndiq att betala returfrakten (vilket inte krävs för ångerrätten), men längre än så ser jag ingen som helst möjlighet att dra det.