Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • I Fortnite har en glitch som kallas “Black Tree Glitch” upptäckts:

  • Alla wrestlingfans ni behöver inte vänta längre WWE 2K19 tycks inte komma till Switch. Vilket kanske är tur i sig med tanke på dess föregångare till Switch. Ha i åtanke att det kan ändå finns hopp för att spelet kan dyka upp till Switch i framtiden.

  • PS4/Nintendo Switch/PC『PixelJunk Monsters 2』DLC trailer. Fortfarande inget datum när DLC:n släpps, TBA.

  • Aggelos kommer till eShop senare i år, TBA.

Permalänk
Medlem

Hallå där gott folk!
Är lite sugen på att köpa en Switch nu efter E3 har varit, men är lite osäker på tillbehör.
Någon som har rekommendationer på snabba och prisvärda minneskort? Har kollat lite olika, men lutar lite åt detta
https://www.webhallen.com/se/product/276932-SanDisk-ULTRA-mic...

Har någon något tips att ge vid val av minneskort? Med storlek och läs-/skrivhastigheter i åtanke.

Kommer med stor sannolikhet köpa de "stora spelen" (BotW, Odessey, Smash m.fl.) i fysisk upplaga, men vill även ha gott om utrymme till olika spel från e-shopen.

Sedan när det kommer till en skyddsdisplay, har jag hört att glas är att rekommendera. Kan någon rekommendera något bra skydd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schteken:

Hallå där gott folk!
Är lite sugen på att köpa en Switch nu efter E3 har varit, men är lite osäker på tillbehör.
Någon som har rekommendationer på snabba och prisvärda minneskort? Har kollat lite olika, men lutar lite åt detta
https://www.webhallen.com/se/product/276932-SanDisk-ULTRA-mic...

Har någon något tips att ge vid val av minneskort? Med storlek och läs-/skrivhastigheter i åtanke.

Kommer med stor sannolikhet köpa de "stora spelen" (BotW, Odessey, Smash m.fl.) i fysisk upplaga, men vill även ha gott om utrymme till olika spel från e-shopen.

Sedan när det kommer till en skyddsdisplay, har jag hört att glas är att rekommendera. Kan någon rekommendera något bra skydd?

Jag använder Sandisk SDXC (120gb) och är supernöjd. Funkar klockrent. Angående skärmskydd vet jag inte. Kör utan skydd.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schteken:

Sedan när det kommer till en skyddsdisplay, har jag hört att glas är att rekommendera. Kan någon rekommendera något bra skydd?

amFilm har rekommenderats mycket i denna tråd, och jag är själv helt nöjd med mitt. Det kostade runt 130kr med frakt när jag köpte det i början av året, men då får man också med två skydd så man har ett att öva med

Permalänk
Medlem

Köpte mitt switch i söndags Mario har många timmar nu
Ska till Kina om 19 dagar. Konsoller är fortfarande regionlåsta va? Så jag kan inte köpa spel där?
Ska i alla fall köpa skärmskydd och något typ av fodral för frakt.

Vad är batteri tiden igentligen? Killen på Media Markt sa 12 timmar.. men det har jag svårt att tro på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte mitt switch i söndags Mario har många timmar nu
Ska till Kina om 19 dagar. Konsoller är fortfarande regionlåsta va? Så jag kan inte köpa spel där?
Ska i alla fall köpa skärmskydd och något typ av fodral för frakt.

Vad är batteri tiden igentligen? Killen på Media Markt sa 12 timmar.. men det har jag svårt att tro på.

Switch är regionsfri så köp dina spel var du vill.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte mitt switch i söndags Mario har många timmar nu
Ska till Kina om 19 dagar. Konsoller är fortfarande regionlåsta va? Så jag kan inte köpa spel där?
Ska i alla fall köpa skärmskydd och något typ av fodral för frakt.

Vad är batteri tiden igentligen? Killen på Media Markt sa 12 timmar.. men det har jag svårt att tro på.

Konsollen är regionsfri.
För skärmskydd finns det lite olika varianter och tillverkare. Jag kör härdat glas från amFilm.

Batteritiden varierar mellan 2 och 8 timmar, beroende på spel och inställningar.
Här är en sammanställning: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/7eu83s/ninte...

12 timmar är lite optimistiskt

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Limited Run Games släpper Kingdom New Lands på fredag kl 16:00, $59.99.

  • Kirby Star Allies (Switch) - Daroach (Update 2)

  • Valkyria Chronicles 4 Launch Edition. kommer att ha ett exklusivt Ragnarök skin för NA. UK:s launch edition får specialla klistermärken i sin version.

  • Masuda belyser att Poke Ball Plus rumble är överlägsen Joy-Con:s HD-rumble. Med tanke på priset så är det inget förvånansvärt då den ligger närmare 600 kronors strecket i Europa.

  • Harvest Moon: Light of Hope Special Edition får en ny dlc för $5.99.

Featuring:

• New Characters: Shirlock & Michelle

• Romance Events

• Marriage Events

• New Requests

DLC-innehåll
  • Star Story: The Horizon Escape kommer snart, eShop.

  • Survive! Mr. Cube som skulle haft release 21 juni har flyttat fram sitt datum till sista veckan i juni eller första veckan i juli. De är verkligen konkreta med sitt release datum.

__________________________________________________________________________

Trailers:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Valkyria Chronicles 4 den europeiska versionen med Ragnarök-klistermärken. Vi får alltså inte Joy-con skinnet.

  • En förhandstitt på den japanska Mega Man 11 Limited Edition boxens innehåll. Konstverket visare både Mega Man, Dr. Light och Dr. Wily när de var unga. Vilket har skapat en spekulation; t e x att spelet antingen är en tidsresa eller en återblick i collage där de båda doktorerna skapade "Double Gear system".

  • Förre Sony:s chef John Smedley förklarar varför Sony struntar i crossplay för Switch och XboxOne. Det handlar självklart om pengar. Sony vill helt enkelt inte ha andra konkurrenter som köper/använder spel som kan användas via Playstation.

    When I was at Sony, the stated reason internally for this was money. They didn’t like someone buying something on an Xbox and it being used on a Playstation. simple as that. dumb reason, but there it is.

    Förra veckan tog Sonys aktie ett dyk ned på börsen p g a Fortnite fiasko incidenten. Vilket visar att investerarna inte heller är så nöjda med Sonys hållning gällande blockeringen av andra konsoler i crossplattformspel.

  • Det svenska spelet Yoku’s Island Express har fått högt betyg av Famitsu (NSW / PS4) – 8/8/8/9

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Air Mail kommer ut nästa vecka på eShop, 26 juni gäller både NA och Europa.

  • Ys VIII kommer att ha en dag-ett patch på Switch. Den första patchen är en av tre planerade patcher till spelet.

    As you may have noticed during your playthrough, there were some technical issues involving text not displaying correctly. To clarify, regarding the recent text issues brought up in review copies of the game, please be aware that these were all known issues and there are three planned patches beginning Launch Day. These patches address these text issues as well as other issues. Unfortunately, the patches were not available at the time the review codes were sent out and thus, all previews reflect the game in its unpatched state.

    We appreciate your understanding and hope that your experience with the game was pleasant nonetheless.

  • Money Idol Exchanger är nästa veckas NeoGeo spel på eShop. Release 28 juni $7.99 / €6.99 / £6.29.

  • Playdead släpper två spel nästa vecka: Inside och Limbo. Nedan finns Limbo trailer:

__________________________________________________________________________

Trailers/footage:

  • Shining Resonance Refrain story trailer

__________________________________________________________________________

Fysiska spel:

  • Harvest Moon®: Light of Hope Special Edition BONUS Chocolate Plush Cow for the Nintendo Switch går att beställa på amazon.com för $39.99. Här är ett sätt att få tag på den omtalade choklad-kossan för oss som bor i Sverige. Kossan var exklusiv och endast tillgänglig för NA via NISA LE och GameStop US. Men nu går det även att få tag på den via Amazon.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Squids Odyssey kommer till eShop 5 juli $14.99.

  • GungHo ska presentera nya titlar den 27:e juni. Eventet kommer att ha en live-streaming på youtube samt twitter:

    5 AM in Europe (June 27) – 6:30 AM in Europe (June 27)

  • Pode footage spelet är ute nu på eShop.

__________________________________________________________________________

Filstorlekar på aktuella spel:

  1. MotoGP 18 – 9.6GB

  2. Touhou Genso Wanderer Reloaded – 6.9GB

  3. Anima: Gate of Memories – Arcane Edition – 6.1GB

  4. Dream Alone – 4.6GB

  5. Anima: Gate of Memories – 4.5GB

  6. All-Star Fruit Racing – 3.5GB

  7. Anima: Gate of Memories – The Nameless Chronicles – 3.3GB

  8. de Blob – 3.1GB

  9. Pode – 2.6GB

  10. Hello Neighbor – 2.3GB

  11. Overcooked 2 – 1.7GB

  12. Air Mail – 1.4GB

  13. Adventure Time: Pirates of the Enchiridion – 1.3GB

  14. Figment – 1.3GB

  15. The Journey Down: Chapter One – 1.2GB

  16. Angels of Death – 773MB

  17. Lost in Harmony – 695MB

  18. Fossil Hunters – 685MB

  19. Neverout – 634MB

  20. Destiny’s Princess: A War Story, A Love Story – 487MB

  21. Paranautical Activity – 388MB

  22. SpiritSphere DX – 271MB

  23. Bomb Chicken – 237MB

  24. Muddledash – 203MB

  25. Grave Danger – 170MB

  26. Cubikolor – 165MB

  27. Miles & Kilo – 164MB

  28. Gunbird 2 – 162MB

  29. Johnny Turbo’s Arcade: Wizard Fire – 67.0MB

Filstorlekslista
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Play-Asia:s nästa Switch release kommer om en vecka: release 28 juni kl. 17:00.
Shikhondo Soul Eater, Nintendo Switch

  • Limited Edition kostar $34.99, 3000 ex

  • Standard Edition kostar $24.99

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Okami: Zekkeiban kommer att ha stöd för engelska det finns fortfarande exemplar på Play-Asia och NinNingames både i standard och LE.

  • Captain Toad: Treasure Tracker finns ute som demo nu.

  • Dragon Ball FighterZ lanseras 28 september till väst (NA och Europa).

  • Sniper Elite utvecklarna Rebellion bekräftar att de kommer göra Switch spel:

    “Switch is a really important format to us. We are working on Switch titles. It’s a different power of machine, so you have to be a bit careful – it’s not as powerful as PS4 or the Xbox. We can’t just port our games onto Switch, you’ve gotta think of new and interesting ideas.

    One of the things we’ve been through is console change. We were on the first PlayStation, PS2, PS3, PS4. There’s always a new challenge. We make games very cost effectively. Our games sell half as well as the biggest games out there and that’s pretty damn good, but our games cost a tenth of what ours cost to make.”

Patch v1.01
Short Description: Fixes include adjustment to Nintendo Switch auto-sleep function, incorrect icons displaying, and text refinements.
Current Status: Ready for Launch
Actual Live Date: June 26

Patch v1.02
Short Description: Addressing crash issues, some aesthetic issues, and text refinements.
Current Status: Testing Round 2
Expected Live Date: Launch week

Patch v1.03
Short Description: Text refinements.
Current Status: Testing Round 1
Expected Live Date: Week after launch

Patch v1.04
Short Description: Japanese Voice Implementation and aesthetic refinements during cutscenes.
Current Status: Testing Round 1
Expected Live Date: Mid July 2018

Patchlista
  • Mario Tennis Aces har släppts idag och kommer med en dag-ett patch fysisk version behöver 2GB, digitalt endast 1,9GB.

__________________________________________________________________________

Footage/trailers:

  • Lost in Harmony Switch launch trailer + footage

  • Figment - Release Date Trailer release 28 juni, eShop.

__________________________________________________________________________

Minecraft nyheter:

  • Minecraft cross-play trailer

  • Ny version av Minecraft finns ute ny finns på eShop och som fysik utgåva, 658MB. Om du har köpt Minecraft: Nintendo Switch Edition så är den gratis.

__________________________________________________________________________

Veckans spellista dl, retail, dlc, m.m.

Switch Retail

  1. BlazBlue: Cross Tag Battle – €39.99 (available June 22)

  2. Mario Tennis Aces – €59.99

  3. Minecraft – €29.99; free for owners of Minecraft: Nintendo Switch Edition

  4. The Lost Child – €49.99 (available June 22)

  5. Vegas Party – €24.99

Switch Download

  1. 1917 – The Alien Invasion DX – €6.99

  2. ACA NeoGeo The Last Blade 2 – €6.99

  3. Bloons TD 5 – €14.99

  4. Destiny’s Princess: A War Story, A Love Story – €14.99

  5. D/Generation: The Original – €16.99

  6. Drawful 2 – €8.49

  7. Flashback – €19.99

  8. Grab the Bottle – €4.49 until June 20; regularly €4.99

  9. Gunbird 2 – €6.99

  10. Ink – €7.19 until June 28; regularly €8.99

  11. Just Shapes & Beats – €16.79

  12. Lanota – €14.99

  13. Lost in Harmony – €6.99

  14. Moorhuhn Remake – €5.59 until June 30; regularly €6.99

  15. Pode – €24.99

  16. R.B.I. Baseball 18 – €24.99

  17. The Journey Down: Chapter One – €9.99

  18. Whip! Whip! – €7.99

Switch Demos

  1. Captain Toad: Treasure Tracker

  2. Caveman Warriors

  3. Deemo

Switch DLC

  1. Rocket League – Jurassic World Car Pack – €1.68

  2. Gal*Gun 2 DLC Set 5 – €9.99

  3. Gal*Gun 2 – Fancy Maid Mini-skirt Set – €4.49

  4. Gal*Gun 2 – Pole Position Pin-up Set – €4.49

  5. Gal*Gun 2 – Risque Apron Set – €4.49

  6. PixelJunk Monsters 2 Encore Pack – €4.99

  7. Minecraft: Nintendo Switch Edition: The Incredibles Skin Pack – €2.99

  8. Minecraft – 320 Minecoin Pack – €1.99

  9. Minecraft – 1020 Minecoin Pack – €5.99

  10. Minecraft – 1720 Minecoin Pack – €9.99

  11. Minecraft – 3500 Minecoin Pack – €19.99

  12. Minecraft – 4380 Minecoin Pack – €24.99

  13. Minecraft – 8800 Minecoin Pack – €49.99

  14. Pic-a-Pix Deluxe – Mixed Puzzles 6 – €1.99

  15. Pic-a-Pix Deluxe – Large Puzzles 6 – €1.99

  16. WorldNeverland – Elnea Kingdom: Headshroom Set – €2.99

  17. BlazBlue: Cross Tag Battle – Additional Color Set 1 – €2.99

  18. BlazBlue: Cross Tag Battle – Additional Color Set 2 – €2.99

  19. BlazBlue: Cross Tag Battle – Additional Color Set 3 – €2.99

  20. The Pinball Arcade: Doctor Who Ball Pack – €2.99

  21. The Pinball Arcade: FarSight Ball Pack – €1.99

  22. The Pinball Arcade: Glo-Ball Pack – €2.99

  23. The Pinball Arcade: Gottlieb Ball Pack 1 – €1.99

  24. The Pinball Arcade: Gottlieb Retro Ball Pack – €0.99

  25. The Pinball Arcade: Stern Pinball Pack 1 – €1.99

Switch Pre-Orders

  1. All-Star Fruit Racing – €35.99 until July 13; regularly €39.99

  2. Air Mail – €12.99

  3. Captain Toad: Treasure Tracker – €39.99

  4. Angels of Death – €11.24 until June 27; regularly €12.49

  5. Dream Alone – €8.99 until June 27; regularly €9.99

  6. Grave Danger – €16.99 until June 28; regularly €19.99

  7. Disease: Hidden Object – €6.99

  8. Figment – €15.99 until July 21; regularly €19.99

  9. Kill The Bad Guy – €6.99

  10. Miles & Kilo – €3.99 for owners of Kidd Tripp; regularly €7.99

  11. Waking Violet – €4.96 until June 29; regularly €6.99

Lista

Switch Demos Europa

  1. Captain Toad: Treasure Tracker

  2. Caveman Warriors

  3. Deemo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Team Cherry har sagt att Hollow Knight till Switch kommer att få en fysisk release:

    Yep, we're working on make it happen right now! Hopefully have some news to share very soon!

  • Blade Strangers har fått ett nytt omslag via kanadensiska Amazon. En helt klart förbättring.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch Pro Controller: 524:- (fri frakt)
https://www.toysrus.se/product/nintendo-switch-pro-controller...

Permalänk
Medlem

Min switch står mest och samlar damm. Hade hoppats på att det hade släppts fler titlar vid det här laget.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Hade varit Nice med ett tekken till switch 😋
Tycker överlag att eshop har riktigt kassa reor...

Permalänk
Medlem

Nintendo kommer helt klart sälja en drös med Switch i slutet på det här året med tanke på de två starka titlarna som kommer då. Pokemon Lets Go Pikachu/Eevee och Super Smash Bros Ultimate. Jag har en känsla av att den kommer sälja en hel del vid julhandeln.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Hallo där,

Får min switch nu på måndag, inkl Pro-controller, och undrar lite vad jag bör införskaffa (tillbehör), och vilka spel jag bör köpa till?

I början av release så fick jag höra att skärmen repades så fort man använde dockan, så jag antar att skärmskydd är det självklara valet i början samt en väska?

Vad använder man minneskortet till? Är det för att lagra spelen man köpet online, eller eller behövs det minneskort för spelen man har på kortet också ? för att spara filerna osv? Vilket minneskort kör ni?

Spel som redan är självklara för mig är mario odyssey, mario kart 8, Zelda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hallo där,

Får min switch nu på måndag, inkl Pro-controller, och undrar lite vad jag bör införskaffa (tillbehör), och vilka spel jag bör köpa till?

I början av release så fick jag höra att skärmen repades så fort man använde dockan, så jag antar att skärmskydd är det självklara valet i början samt en väska?

Vad använder man minneskortet till? Är det för att lagra spelen man köpet online, eller eller behövs det minneskort för spelen man har på kortet också ? för att spara filerna osv? Vilket minneskort kör ni?

Spel som redan är självklara för mig är mario odyssey, mario kart 8, Zelda.

Det med dockan är rätt vanligt enligt folk men tror det beror på hur du lägger ner den i dockan. Jag brukar lägga på den riktigt lugnt typ så den inte rör någonstans. Har inga märken än.

Skärmskydd är ett måste tycker jag i alla fall

Konsolen har 32gb för både spel som du köpt online på Eshop samt för sparfiler.
Själv köpte jag en 200gb minneskort och har sålt alla fysiska spel och tänker köra enbart via eshop för att det känns "snabbare" när det kommer till laddtider samt lättare, och samt att det känns att jag kommer spela just Nintendo mer när jag har alla spel samlade direkt.
Kör med en SDXC kort. Kör även med en UHS-1 då UHS-3 som är snabbare än onödigt enligt alla de tester jag sett. Själva switchen kan inte hantera den hastigheten som UHS-3 har.

https://gaminggadgets.se/micro-sd/2126/ultra-200gb.html?ref=p... Denna kör jag med, toknöjd

Permalänk
Medlem

Hori Pokken Tournament DX Pro Pad 144:-
https://cdon.se/spel/hori_pokken_dx_control-42091499

Spelar själv nästan aldrig "Dpad-spel", men priset är verkligen lågt för något som verkar vara ganska välbyggd. Någon som provat den?

Permalänk
Medlem

Jag har lite frågor kring Switchen allmänt..

Först så funkar aldrig online läget för mig, kan inte bjuda in vänner eller något..
Köpte UNO bara för att och invita en vän men står bara "Unable to join" och desamma på Mario kart?
Har det o göra med min router eller? Aldrig haft problem o bjuda in folk när jag spelar på datorn, detta sker endast på switchen?

En annan fråga är gällande USB-C anslutningen. Läste att vissa kablar o så brickar enheten? Hur, var och vad ska man akta sig för? Laddat switchen ibland med en powerbank som jag använder till telefonen, men telefonens usb-c kabel.. Men när jag läste detta med brick så blev jag orolig? Hur fan går de ihop?

Rätt o skaffa typ stands o så.. Funderade på denna ett tag men

och eller denna

Permalänk
Skrivet av Hagge:

En annan fråga är gällande USB-C anslutningen. Läste att vissa kablar o så brickar enheten? Hur, var och vad ska man akta sig för? Laddat switchen ibland med en powerbank som jag använder till telefonen, men telefonens usb-c kabel.. Men när jag läste detta med brick så blev jag orolig? Hur fan går de ihop?

Du kanske finner detta svar givande som jag hittade i ett forum:

"For charging the Switch alone, any USB-C spec charger should be sufficient--better if it supports Power Delivery. However, powering the dock requires more than just PD and it seems Nintendo has a proprietary chip in the dock/adapter to ensure precise voltage as needed.

The reason so many Switches are getting bricked with 3rd party docks/adapters is that the voltage isn't managed properly when docked and it doesn't play nicely with the Switch."

Permalänk

Känns lite som om att frågan "vad ska man köpa när man precis skaffat switch" kommer upp varannan sida/dag varför inte uppdatera huvudinlägget med bra tillbehör och typ spel som passar olika genrer ?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bennehana:

Känns lite som om att frågan "vad ska man köpa när man precis skaffat switch" kommer upp varannan sida/dag varför inte uppdatera huvudinlägget med bra tillbehör och typ spel som passar olika genrer ?

Bra idé! Ska uppdatera första inlägget när jag har tid. Under tiden så kan ni skriva vad ni tycker ska stå med så lägger jag till det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mycket Mario kart 8 kostar just nu på eshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Är det någon som vet hur mycket Mario kart 8 kostar just nu på eshop?

Du kan alltid kolla aktuella priset på den här finemanga sajten: https://savecoins.app/game/mario-kart-8-deluxe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Du kan alltid kolla aktuella priset på den här finemanga sajten: https://savecoins.app/game/mario-kart-8-deluxe

https://i.imgur.com/Ba3MemE.png

Kostar just nu 489kr hos Elgiganten, men ganska bra pris online också, föredrar spelen digitalt.

Tack så mycket.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ursäkta att det inte har varit uppdateringar på ett tag. Då jag fick åka till akuten två ggr i rad inom loppet av två dagar och sedan blev jag inlagd för blodförgiftning. Jag är nu hemma med rätt antibiotika efter 40,5 graders feber toppar har det varit tufft. Tur var det väl att jag åkte in en andra gång med brorsan vi tvekade då det tar så lång tid. Men hade jag inte gjort det så hade jag inte varit i livet. Tyvärr så slutar inte det hela här utan jag måste göra nya undersökningar och i värsta fall operation om tre månader.

Jag kommer att se över vad som är viktigt att uppdatera och skriva igen men det kan kanske ta några dagar då jag är väldigt trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ursäkta att det inte har varit uppdateringar på ett tag. Då jag fick åka till akuten två ggr i rad inom loppet av två dagar och sedan blev jag inlagd för blodförgiftning. Jag är nu hemma med rätt antibiotika efter 40,5 graders feber toppar har det varit tufft. Tur var det väl att jag åkte in en andra gång med brorsan vi tvekade då det tar så lång tid. Men hade jag inte gjort det så hade jag inte varit i livet. Tyvärr så slutar inte det hela här utan jag måste göra nya undersökningar och i värsta fall operation om tre månader.

Jag kommer att se över vad som är viktigt att uppdatera och skriva igen men det kan kanske ta några dagar då jag är väldigt trött.

Förfan skit i denna tråden och tänk på hälsan!

Du gör ett sjukt bra jobb här men föffan din hälsa är många gånger viktigare än dina uppdateringar här. Krya på dig!