Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

En liten uppmaning.

Joy-Cons joystickar kan bli ojämna på följande vis :

Joystickens yttre del kan jämföras med denna

D.v.s det är ett överdrag.

För att säkerställa att den hålls på plats så har den försetts med flertalet gummi/silikon krokar på undersidan som måste hakas fast i själva joysticken. Såhär ser joysticken ut under, det är alltså samtliga hål som gummit hakar fast i!

Man ska vara extremt försiktig med att lyfta på dessa thumb-grips, det är nämligen så gott som omöjligt att få dem att haka i joysticken igen. Är det bara 1 eller 2 som hoppat ur läge så kanske man kan peta dem rätt med något tunt men risken är stor att flera hoppar ur sitt läge.

Min rekommendation är att köpa extra Thumb-grips för joy-cons, de är onödigt dyra men förhoppningsvis så undviker man en hel del huvudbry med dem.

För mig känns designen högst kortsiktig, det finns egentligen inget vis att lösa problemet på utan att skicka in(om det nu ens täcks) eller modifiera befintlig design.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION kommer även till oss i Europa i höst.
Vilket är goda nyheter då varken NISA America eller SNK skickar till Sverige.

Permalänk
Medlem

Någon som har uppmärksammat att Hori ska släppa en JoyCon med D-pad än? Ska tydligen släppas i sommar, Japan-exklusiv so far. Tyvärr är den gimpad; saknar trådlös uppkoppling, rumble och gyro men lätt värt för att kunna spela 2D-spel. Hoppas bara dom släpper den i grått också så den smälter in bättre :/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av pålis:

Någon som har uppmärksammat att Hori ska släppa en JoyCon med D-pad än? Ska tydligen släppas i sommar, Japan-exklusiv so far. Tyvärr är den gimpad; saknar trådlös uppkoppling, rumble och gyro men lätt värt för att kunna spela 2D-spel. Hoppas bara dom släpper den i grått också så den smälter in bättre :/

http://www.gameinformer.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-SiteFiles/imagefeed-featured-nintendo-switch/horijoycon610.jpg

Ja den nyheten har vi lagt upp tidigare du kan beställa den via Play-asia för 193.32 kr.

Gillar man inte det blå skalet kan man säkert köpa grå skal eller modda sitt gamla grå skal till någon annan färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Firewatch kommer till Switch vill du veta mera registrera dig på deras sida för nyhetsbrevet. Du kan även läsa mer info på deras blogg.

http://oi65.tinypic.com/ve9mkm.jpg

Don’t Starve: Nintendo Switch Edition, eShop 12 april.

The Shrouded Isle, kommer till eShop, TBA.

https://youtu.be/peD9wAQswRI

Infernium (skräckspel) finns ute nu på eShop.

Mugsters release Q3 218 Europa.

__________________________________________________________________________

Veckans minnesstorlekar för digitala spel på eShop samt releaser, förhandsbokningar, DLC och rea.

Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition – 1.4GB
Firefighters – The Simulation – 775MB
The Way Remastered – 736MB
Firefighters: Airport Fire Department – 564MB
BAFL – Brakes Are For Losers – 512MB
Sumer – 440MB
#Breakforcist Battle – 393MB
Skies of Fury DX – 373MB
Octocopter: Double or Squids – 248MB
12 orbits – 179MB
Splat the Fruit – 146MB
Rogue Aces – 125MB
Word Search by POWGI – 99.0MB

Switch Download

ACA NeoGeo Samurai Shodown III – €6.99
Animated Jigsaws: Beautiful Japanese Scenery – €8.99
Arcade Archives Ninja-Kid – €6.99
D/Generation – €9.99
Membrane – €7.99 (available April 6)
Metropolis: Lux Obscura – €7.19 until April 4; regularly €7.99
Octocopter: Double or Squids – €2.99
Sally’s Law – €9.99
Sling Ming – €9.59 until April 18; regularly €11.99
Spartan – €10.99
Super Rocket Shootout – €9.99
Urban Trial Playground – €19.99

Switch DLC

A.O.T. 2: Additional Episode: “Biological Research Scout Mission” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “White Out” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Reiner Costume: “American Football Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Bertholdt Costume: “Pajama Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Annie Costume: “Motorcycle Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Ymir Costume: “Pirate Outfit” – €3.49
LEGO Worlds Showcase Collection Pack 1 – free
Pinball FX3 – Bethesda Pinball – €10.99
Chess Ultra X Purling London Olivia Pilling Art Chess – €9.99
Chess Ultra X Purling London Nette Robinson art Chess – €9.99
Chess Ultra X Purling London Mr. Jiver Art Chess – €9.99
Chess Ultra X Purling London Bold Chess – €9.99
Pic-a-Pix Deluxe Classic 04 – €2.99
Atelier Lydie & Suelle – Series BGM Pack – free
Atelier Lydie & Suelle – GUST Titles BGM pack – free

Switch Pre-Orders

Donkey Kong Country: Tropical Freeze – €59.99
Hyrule Warriors: Definitive Edition – €59.99
#Breakforcist Battle – €7.99
12 orbits – €1.99

eShop Sales

Xeodrifter – €4.99 until April 20; regularly €9.99
Grand Prix Rock ‘N Racing – €6.39 until April 30; regularly €7.99
League of Evil – €6.39 until April 15; regularly €7.99
Hollow – €9.99 until April 19; regularly €19.99
Layers of Fear: Legacy – €16.99 until April 22; regularly €19.99
The Jackbox Party Pack – €13.64 until April 19; regularly €20.99
Aces of the Luftwaffe – Squadron – €9.99 until April 26; regularly €14.99

eShop

Veckans demos från eShop.

Switch Demos NA

Black Hole
I and Me
Word Search by POWGI

Gillade Firewatch starkt, men har man väl spelat det en gång så finns där inget mer att hämta. Kanske går att spela igen om nått år när man glömt storyn Men kan varmt rekomendera till alla som inte spelat det och gillar spel med bra röstskådespelare och story.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION kommer även till oss i Europa i höst.
Vilket är goda nyheter då varken NISA America eller SNK skickar till Sverige.

http://oi67.tinypic.com/20t58ra.jpg

grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Jag tillhör kultureliten på Södermalm (...) som inte har någon TV, och spelar just nu Skyrim och Darkest Dungeon. Fungerar orimligt bra. Har knappt reflekterat över att den går att docka till en TV (använder bara som laddare).

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Det funkar utmärkt att spela handhållet, förutsatt att du inte har händer modell större för då blir det obekvämt rätt snabbt. Det finns olika grepp att köpa, har sett olika modeller trilla förbi här i tråden.

Angående prestandan så körs t.ex. Zelda inte i lika hög upplösning, men på den lilla skärmen märks det inte. Så ja det är som att spela på TVn fast handhållet och det är grymt.

Med det sagt tycker jag Zelda blir mycket svårare i bärbart läge, svårare att tajma i combat osv med joycons kontra prokontroll. Men Mario har jag spelat mycket handhållet, det är tillräckligt casual för jag ska klara det.

Just nu är det Poly Bridge som spelas på min switch, det funkar bäst handhållet utan joycons och bara via touch som vilken surfplatta som helst. Med kontroll får man en dryg muspekaren att rota runt med, mycket jobbigare än att bara peta på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Det går utmärkt att spela enbart i bärbart läge.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Mobilt funkar skitbra för mig!

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BasseBaba:

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Jag kör bara i märbart läge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Söker lite feedback kring det ”mobila” läget, jag har en idé kring att köpa en Switch enbart(!) för att använda i det mobila läget.
Kommer det funka, eller förstörs upplevelsen helt av spel som Zelda och Odyssey?

Jag har lite svårt att greppa om det mobila läget är att anse som ett fullvärdigt ”läge” eller om det mer är ”bra att ha för att spela lite emellan sessionerna vid tvn”?

Spelar i dagsläget bara bärbart med min Switch, fungerar bra och så jag föredrar den med.
Blev en del Xenoblade Chronicles 2 i dockat läge då spelet ser mycket bättre ut dockat. Eller såg, spelet har patchats en hel del sedan jag spelade senast så kanske har förbättrats sedan dess.

Jag har inga problem med att hålla i Switchen och då har jag större händer. Hade varit skönt om man kunde ha haft delad Pro-kontroller att klämma på men har inga problem med Switchen som den är.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fairune Collection kommer till Switch med två stycken 3DS titlar, TBA. Källa

Breakforcist Battle kommer exklusivt till Switch 12 april.

Baobabs Mausoleum är på väg till eShop, TBA.

Mercenaries Saga Chronicles kommer att släppa en fysisk kopia release i sommar.

Raging Justice footage

Skvaller det tyska officiella Facebook kontot för Splatoon 2 råkade lägga upp datum på Octo Expansion den 13 juli. Nu har de tagit bort bannern. Kan det var så att det är den 13 juli som gäller för oss som är Splatoon fans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Mercenaries Saga Chronicles kommer att släppa en fysisk kopia release i sommar.

https://youtu.be/8B-VRsA_sfk

Hoppades just på det när digitala versionen presenterades. Kommer det till EU så blir det givet köp!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Yo-kai Watch 4 är planerad till Switch i Japan 2018. Spelet är exklusivt till Switch låt oss hoppas att de inte gör en Monster hunter XX tabbe bara och släpper det endast i Japan. Akihiro Hino har även sagt att alla framtida huvudtitlar ska dyka upp till Switch.

Akihiro Hino (Level-5 President & CEO) has already confirmed in an interview with Nikkei Trendy that they will be bringing all future main titles to Nintendo Switch.

Mega Man X Legacy Collection och Mega Man X Legacy Collection 2 release i Japan 26 juli och 24 juli i väst.
Det kommer även ett nytt mode "X Challenge" som är ett boss rush mode.

Rockman X Anniversary Collection 1 & 2 will be released for PS4 & Switch in Japan, Has a new X Challenge mode!

Moonlighter har en ny trailer spelet släpps både digitalt som fysiskt med start den 29 maj Switch versionen kommer senare TBA.

Shantae: Half-Genie Hero ultimate edition verkar ha förflyttats till ett ännu senare datum: 8 maj.

BoxArt

Death Road To Canada är nu bekräftad att släppas 25 april, €14.99.

Trailer

Horizon Chase Turbo kan eventuellt vara på väg till Switch efter PS4 och Steam releasen:

Bernardo Cairo Atti Bring this game to the Nintendo Switch, please. It would be a perfect combination (Horizon Chase + Switch).

Horizon Chase We'll work to make Horizon Chase Turbo possible for Nintendo Switch after PS4 and Steam release!

Eternal Edge kommer till Switch 12 april filstorlek 1.9 GB.

Mobil pusselspelet Kenshō kommer i vår till eShop.

Disgaea: Hour of Darkness refine/Makai Senki Disgaea Refine HD Remake release 26 juli Japan.
Spelet kommer både till Switch och PS4.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Yo-kai Watch 4 är planerad till Switch i Japan. Spelet är exklusivt till Switch låt oss hoppas att de inte gör en Monster hunter XX tabbe bara och släpper det endast i Japan. Akihiro Hino har även sagt att alla framtida huvudtitlar ska dyka upp till Switch.

Akihiro Hino (Level-5 President & CEO) has already confirmed in an interview with Nikkei Trendy that they will be bringing all future main titles to Nintendo Switch.

Mega Man X Legacy Collection och Mega Man X Legacy Collection 2 release i Japan 26 juli.
Det kommer även ett nytt mode "X Challenge" som är ett boss rush mode.

Rockman X Anniversary Collection 1 & 2 will be released for PS4 & Switch in Japan, Has a new X Challenge mode!

https://youtu.be/fALpIvDlLTc

Moonlighter har en ny trailer spelet släpps både digitalt som fysiskt med start den 29 maj.

https://youtu.be/Hp7tNAH9Ox0

Shantae: Half-Genie Hero ultimate edition verkar ha förflyttats till ett ännu senare datum: 8 maj.

https://img-cache.coolshop.com/a7423f1a-783f-4103-ad1d-e62d1add9d9c/a7423f1a-783f-4103-ad1d-e62d1add9d9c.jpg?width=580

Death Road To Canada är nu bekräftad att släppas 25 april, €14.99.

https://youtu.be/qtyVUgNz_30

Horizon Chase Turbo kan eventuellt vara på väg till Switch efter PS4 och Steam releasen:

Bernardo Cairo Atti Bring this game to the Nintendo Switch, please. It would be a perfect combination (Horizon Chase + Switch).

Horizon Chase We'll work to make Horizon Chase Turbo possible for Nintendo Switch after PS4 and Steam release!

Eternal Edge kommer till Switch 12 april filstorlek 1.9 GB.

God chans att jag dubbeldippar Moonlighter, främst Switch-versionen men också GOG-utgåvan. Switch har prio dock.
Hade för mig spelet släpptes nu i april men får vänta lite till helt enkelt.

Bra rapporterat som brukligt med för övrigt!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

God chans att jag dubbeldippar Moonlighter, främst Switch-versionen men också GOG-utgåvan. Switch har prio dock.
Hade för mig spelet släpptes nu i april men får vänta lite till helt enkelt.

Bra rapporterat som brukligt med för övrigt!

Ja Moonlighter ska jag köpa fysiskt hoppas att de snart lägger ut den på fler ställen än franska Amazon.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Little Nightmares: Complete Edition (Nintendo Switch) går att köpa på CDON för 379:- nu. De är billigast på prisjakt. Med tanke på att CDON hade en gratiskod för CDON+ för ett tag sen så är det prisvärt med gratisfrakt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Där är bekräftat Limited Run Games kommer att släppa Slime-San som fysisk utgåva. Via Switch Magazine Player hittades bilden nedan:

Undertale har listats på spanska Amazon för 59.90 Euro.

Steredenn: Binary Stars - Version 2.1.0 finns ute nu.

ARMS - Version 5.3 kommer imorgon.

Mega Man X Legacy Collection 1 & 2

- ¥5,940 for both games in one
- each collection available separately for ¥3,564 at retail and ¥3,300 on the eShop
- Collection 1 & 2 includes a cartridge for the first set (games 1-4) and a download code for the second set (games 5-8)
- includes a new X Challenge mode

Gekido Kintaro’s Revenge dyker upp i Japan nästa månad, 1500 Yen.

Masters of Anima Launch Trailer, spelet finns ute nu

LEGO Marvel Super Heroes 2 har en ny dlc: Marvel’s Runaways Character and Level Pack.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo ger ut i Japan en officiell FAQ guide för vilka USB laddningskablar som är godkända.

Sedan frimware-uppdateringen 5.0.0 har det varit en hel del problem med tredjeparts dockors "vara eller inte vara". Den välkända dockan som Nyko sålde skapade stora problem för en del användare. I värsta fall kunde det bli så att du kunde få hela din Switch trasig.

Det här medförde att ett flertal inte vågade använda sig av andra produkter än just de officiella Nintendo Switch produkterna. Ur detta haveri har nu Nintendo Japan skapat en FAQ (på japanska givetvis).

Enligt guiden ska det var ok att använda en USB-A till USB-C laddningskabel så länge den har 56K Ohm motstånd. Korrekt kabel gör att laddning/strömmen blir stabil och undviker att belasta eller skada Nintendo Switch batteriet.

De officiella kablarna till Pro kontrollen, Nintendo Switch eller Joy-Con grip fungerar utan problem.

Om en del användare inte använder just de godkända kablarna går det att köpa billigare kablar på t e x Amazon. Se bara till att leta efter “USB A to USB C Cable with 56K Resistor”. Se även till att fråga om produkten fungerar korrekt till Switch eller läs recensionerna om produkten du är intresserad av att köpa.

Källa

Ps Super Chariot demo finns ute nu på den europeiska eShop:en.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Ja Moonlighter ska jag köpa fysiskt hoppas att de snart lägger ut den på fler ställen än franska Amazon.

Tydligen finns det inte ett release datum ännu för Nintendo Switch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Tydligen finns det inte ett release datum ännu för Nintendo Switch

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var surt av dem. Trodde det var samma release som för de andra.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Ja det var surt av dem. Trodde det var samma release som för de andra.

yep, riktigt trist

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Tydligen finns det inte ett release datum ännu för Nintendo Switch

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tiamat:

Ja det var surt av dem. Trodde det var samma release som för de andra.

Ah! Funderade på vad ni pratade om men nu när jag kollar i slutet av klippet så är ju inte Switch med. Segt!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Ah! Funderade på vad ni pratade om men nu när jag kollar i slutet av klippet så är ju inte Switch med. Segt!

Ja det finns även i kommentaren till klippet:

Nintendo Switch version is coming in the future as well!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Ah! Funderade på vad ni pratade om men nu när jag kollar i slutet av klippet så är ju inte Switch med. Segt!

Finns också en kommentar på youtubeklippet:

Bara att vänta

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nästa tisdag den 17 april går det att beställa SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION via Nisa Europe.

SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION Pre-Orders Start On 17th April 2018 @ 12PM BST!

Limited Edition Includes:

  • SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION for Nintendo Switch™

  • Nostalgic Music Collection" Soundtrack

  • 40th Anniversary Art Collection" Hardcover Art Book

  • Collector's Box

Stardew Valley multiplayer verkar snart vara klar. Om allt fungerar så kan det släppas snart. Switch-versionen kommer att annonseras ut senare.

Update on Stardew Valley multiplayer: still making good progress on fixing bugs, if all goes well it should be ready in about a month

PC first, then switch, then both Xbox and PS4. Not exactly sure on the timetable for those. This tweet is referring to PC/Mac/Linux

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Nästa tisdag den 17 april går det att beställa SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION via Nisa Europe.

SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION Pre-Orders Start On 17th April 2018 @ 12PM BST!

Limited Edition Includes:

  • SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION for Nintendo Switch™

  • Nostalgic Music Collection" Soundtrack

  • 40th Anniversary Art Collection" Hardcover Art Book

  • Collector's Box

http://oi63.tinypic.com/2zntitw.jpg

Spikat! Hört gott om spelen Crystalis och Guerrilla War

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tjena gubbar!

Ber om ursäkt, vet inte om det är fler än jag som kommer och ställer frågor och inte orkar läsa nästan 200 sidor av inlägg för att kommentera och få hjälp.

Jag undrar bara hur bra Switchen verkligen är. Jag spelar mest på PC, är över 30 nu men med 3 barn i åldrarna 3-7. Jag har en Xbox One S som nu är en glorifierad media konsol eftersom jag knappt spelar på den och kontrollerna är lite väl stora för barnen att de har svårt att spela på den ordentligt. Sen tycker jag inte att det finns så många bra spel på den som funkar till barn heller.

Jag var initialt väldigt sval till Switchen då jag ansåg den vara alldeles för under powered och prioritera den portabla sidan lite för mycket. Nu på senaste har den lockat mer och mer, speciellt när jag såg Labo och vad man kan göra med dem etc.

Däremot är den dyrare än alla andra konsoler jag köpt. Speciellt om man ska köpa till fler kontroller (både pro och extra joy cons) samt minnesstickor etc som känns nödvändigt.

Är det värt det? Har blivit mer och mer sugen, men inte säker på att jag ska lägga ner så mycket pengar på den.