Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Hej

Jag vet att det inte är Bahnhof som gör fel men dom drabbas.

För ca fem år sen fick vi fiber (stadsnät), jag och många andra bytte från Comhem.
Allt har fungerat perfekt med några avbrott till och från, men felet har aldrig varit hemma hos mig.

Då för fem år sen blev det Bahnhof 100/10 kostade runt 240:- och gör idag med.

I söndags gick min fiberkonverter sönder, upptäcker att det finns ingen att ringa på en söndag.
Efter lite egen felsökning kommer jag fram till att det är powersupply till konvertern som har gett upp. Tyvärr har jag inget som passar hemma. Inser att det bara är att vänta till måndag och Bahnhof svarar i telefonen.

Saken är den att jag har tivo och cmore från Comhem och det kostar 1000:- i månaden. Nu på söndag när internet inte funkar och inte ens går att felanmäla minns jag att Comhems kundtjänst är öppen varje. Ringer för att se om Comhem har något bra erbjudande till mig som tv kund och det har dom VIP 1100:- för tivo, c-more och 500/50 internet. Inser att jag kan få fem gånger snabbare internet för 140:- mindre i månaden. Signar bums och frågar när jag får routern (suck 4-5 dar).

På måndagen ringer jag Bahnhof och felanmäler, dom lovar att anmäla vidare till stadsnätet ingen kan tala om när det kommer fungera igen.

På måndag eftermiddag kommer ett sms från Bahnhof om att dom har skickat vidare frågan.

På måndag eftermiddag ringer Comhem och stämmer av, jag frågar dom igen när kommer routern, samma svar troligen torsdag, men har inte du haft comheminternet tidigare? Jo svarar jag men det var fem år sen. Han frågar om jag har kvar routern? Ja säger jag tror den står på vinden, går och kollar med Comhem i luren, hittar routern och tio minuter senare har jag internt igen. Dock bara 250/50 av dom lovade 500/50.

Tisdag säger upp Bahnhof

Torsdag den nya Comhem routern kommer, nu har jag 470/50 klart nöjd.

Har fortfarande inte hört något mer från stadsnätet, imorgon är det en vecka.

Många klagar på Comhem men deras kundtjänst svarar varje dag även helger oslagbart.

Väntar och undrar hur lång tid det kommer ta innan min fiberkonverter är fixad,

Haft fel på min nätadapter till min fiberkonverter med engång.
Ringde dom som har mitt stadsnät dagen efter hade jag en ny adapter i brevlådan.
Måste vara väldigt dåligt stadsnät du har hos dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro