Permalänk
Medlem

GTX580 MSI Windforce

Har köpt nytt grafikkort och har inget behov av mitt gamla längre, kortet i fråga är ett Nvidia Geforce GTX580 MSI Windforce 1,5GB.

Har liksom många andra GTX580 någon typ av bugg som gör att spel kraschar efter en stund, googlar man på problemet så verkar grafikkortet ha för låg spänning sätt till GPU/Mem Clock. Har provat att höja volten så mycket som MSI Afterburner tillåter mig och det blir någorlunda bättre men man skulle nog behöva flasha om BIOS för att eventuellt bli av med problemet.

Sätter startbud på 200:- exkl frakt och auktionen avslutat 24h efter första budet är lagt. Skicka emot fraktkostnad och förskottsbetalning.

Lämnar inga garantier att det går å reda bot på problemet helt och hållet, det är på egen risk med andra ord.

Kortet finns i Norrköping, Östergötlands län.

Mvh William

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att det är ett kort från Gigabyte du har på bilden

Permalänk

200kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sofe:

Tänkte bara säga att det är ett kort från Gigabyte du har på bilden

Det är de ja, tyckte allt MSI Windforce inte klinga helt korrekt. My bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Har köpt nytt grafikkort och har inget behov av mitt gamla längre, kortet i fråga är ett Nvidia Geforce GTX580 MSI Windforce 1,5GB.

Har liksom många andra GTX580 någon typ av bugg som gör att spel kraschar efter en stund, googlar man på problemet så verkar grafikkortet ha för låg spänning sätt till GPU/Mem Clock. Har provat att höja volten så mycket som MSI Afterburner tillåter mig och det blir någorlunda bättre men man skulle nog behöva flasha om BIOS för att eventuellt bli av med problemet.

Sätter startbud på 200:- exkl frakt och auktionen avslutat 24h efter första budet är lagt. Skicka emot fraktkostnad och förskottsbetalning.

Lämnar inga garantier att det går å reda bot på problemet helt och hållet, det är på egen risk med andra ord.

Kortet finns i Norrköping, Östergötlands län.

Mvh William

Läs hela annonsen här

Jag hade ett GTX 580 för några år sedan och jag hade också problem med spel som crasha och efter att ha övervakat kortet så såg jag att det blev för varmt, ökade hastigheten på fläktarna manuellt och sedan försvann problemet.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Jag hade ett GTX 580 för några år sedan och jag hade också problem med spel som crasha och efter att ha övervakat kortet så såg jag att det blev för varmt, ökade hastigheten på fläktarna manuellt och sedan försvann problemet.

Vill minnas att jag höll på å labba med detta också, är det så enkelt så bör köparen bli nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

200kr + frakt

Lite drygt 3h kvar gott folk!

Permalänk

Äh, va fan. 200kr och upphämtning då. Tveksamt till om det kommer fungera för det jag tänkt nyttja det till, men går ju testa.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Äh, va fan. 200kr och upphämtning då. Tveksamt till om det kommer fungera för det jag tänkt nyttja det till, men går ju testa.

Noterat, dryga kvarten kvar!