Köpa Battlefront Season pass

Permalänk
Medlem

Köpa Battlefront Season pass

Jag gillar Battlefront, det är perfekt att varva ner med den halvtimman med egentid som jag har per dygn.
Jag funderar skarpt på att köpa expansionen som släpptes nu, "Outer Rim".

1) Kan man få expansionen på något annat, smartare sätt än att köpa hela "Season pass", som innehåller 4 expansioner ?
2) Kan man köpa "Season pass" på något billigare sätt än att betala fem hundra spänn på Origin store ?
https://www.origin.com/sv-se/store/buy/star-wars-battlefront/...

Jag funderar på att helt enkelt vänta nån månad och köpa det sen, priserna brukar väl sjunka efter ett tag ? Fem hundra spänn för ett DLC, när man just pröjsat fem hundra spänn för spelet, känns ju girigt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis Season Pass igår.

1. Möjligt att man kan köpa Outer Rim inifrån spelet kanske? Något annat sätt kan jag inte hitta just nu. Men det släpps ju först om 2 veckor för dem som inte har Season Pass så det kan mycket väl hända att det dyker upp på Origin innan dess.

2. Säkrast att köpa på Origin. När jag kollade kan man på sin höjd spara 3 € genom att köpa det någon annanstans.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vad du än gör köp för guds skull inte Season Pass.
Jag gillade verkligen Battlefront för dess casual-stil och enkla framförande. Samtidigt som de erbjöd en hel del roliga element med jetpacks, sköldar och andra traits. Köpte med detta i åtanke Season Pass och ärligt talat så har jag aldrig tidigare varit så missnöjd.

Tilläggen som kommer till Battlefront är att betrakta som HELT separata expansioner. Dvs att de har helt egna kösystem och att de nya kartorna alltså inte går att kombinera med den befintliga kartrotationen. Alltså sitter man och köar i hundra år för att hitta andra spelare att få lira Outer Rim med.

Personligen tycker jag att genomförandet av Battlefront 3 och dess content är så jävla pinsamt för Dice, att de lika gärna kan ta bort den Svenska premiumstämpeln och branda om sig till EA helt.

Lägg pengarna på något annat kul spel istället och nöj dig med Battlefront 3 utan season pass.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gladde:

Vad du än gör köp för guds skull inte Season Pass.
Jag gillade verkligen Battlefront för dess casual-stil och enkla framförande. Samtidigt som de erbjöd en hel del roliga element med jetpacks, sköldar och andra traits. Köpte med detta i åtanke Season Pass och ärligt talat så har jag aldrig tidigare varit så missnöjd.

Tilläggen som kommer till Battlefront är att betrakta som HELT separata expansioner. Dvs att de har helt egna kösystem och att de nya kartorna alltså inte går att kombinera med den befintliga kartrotationen. Alltså sitter man och köar i hundra år för att hitta andra spelare att få lira Outer Rim med.

Personligen tycker jag att genomförandet av Battlefront 3 och dess content är så jävla pinsamt för Dice, att de lika gärna kan ta bort den Svenska premiumstämpeln och branda om sig till EA helt.

Lägg pengarna på något annat kul spel istället och nöj dig med Battlefront 3 utan season pass.

Tack för tipset,Då hoppar jag över det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gladde:

Vad du än gör köp för guds skull inte Season Pass.
Jag gillade verkligen Battlefront för dess casual-stil och enkla framförande. Samtidigt som de erbjöd en hel del roliga element med jetpacks, sköldar och andra traits. Köpte med detta i åtanke Season Pass och ärligt talat så har jag aldrig tidigare varit så missnöjd.

Tilläggen som kommer till Battlefront är att betrakta som HELT separata expansioner. Dvs att de har helt egna kösystem och att de nya kartorna alltså inte går att kombinera med den befintliga kartrotationen. Alltså sitter man och köar i hundra år för att hitta andra spelare att få lira Outer Rim med.

Personligen tycker jag att genomförandet av Battlefront 3 och dess content är så jävla pinsamt för Dice, att de lika gärna kan ta bort den Svenska premiumstämpeln och branda om sig till EA helt.

Lägg pengarna på något annat kul spel istället och nöj dig med Battlefront 3 utan season pass.

Huga, är glad att jag inte köpte season pass.
Det verkar knappt finnas spelare på PC som det är i dagsläget och det lär ju inte bli bättre om det är som du beskriver...

Besviken summerar rätt bra på hur jag känner för Battlefront 3.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några större problem att hitta matcher i Outer Rim. Däremot verkar spellägena vara låsta till vissa kartor så vid kartrotation så byts spelläget. Jag gillar Star Wars och kommer inte att ångra att jag köpte Season Pass så länge det finns spelare som spelar DLC material. Ser fram emot Death Star.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Som jag nämnt tidigare här på sweclock.
Köpte BF Hardline premium vid release,
Jag gillar spelet men dom flesta andra gör det inte.
Fick nåt nytt dlc för ett par veckor sen.
Men är ju totalt meningslöst finns inga servrar att logga in på,Fast jag bockat i mig att spela med hela jordklotet,Gör ju ej samma misstag med battlefront.
Men är ju ett utmärkt sätt för Dice/EA att tjäna pengar på en dlc som ej går att spela.
Är väl därför man ej kan välja server själv i Battlefront.(Ett lätt sätt att dölja fåtalet spelare)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.