Helt glömt bort att svara på detta.
Glorifierat clusterfuck är lite hårt i mitt tycke, men inte helt fel heller. Hela spelet är fokuserat och koncentrerat på mindre kartor med lägre downtime så det är snarare ett medvetet val än taskig planering av banor och champions. Angående Bastion/Torbjörn så håller jag med, de känns något OP på vissa banor och vissa choke points, det går förvisso att ta ner dessa med lite smart taktik men känns onödigt svårt stundtals.
Att man kan byta heroes tycker jag snarare är tvärtom, det blir ett dynamiskt gameplay där du helt kan anpassa strategi beroende på banan och vart man är på banan. Eftersom du konstant kan byta kräver det även att man är uppmärksam på vad motståndarna kör för taktik och försöka svara upp mot det på bästa sätt, det är snarare mer innovativt och kräver snabbare tankesätt och agerande än i många andra spel tycker jag.
Jag skrev att jag inte märkt av att jag inte kunnat se fiender, hur du missat fiender är för mig svårbegripligt om du inte spelar på en liten skärm med låg upplösning kanske. Fov har jag varit bekant med sedan jag började spela Quake online när det var nytt men jag håller med om att varje spel absolut ska ha en slider. Allt under 100 är för mig för lågt.
Sen vet jag inte vad du får att man vinner hur enkelt som helst genom att köra roadhog och widowmaker, känns inte som att du sett speciellt mycket matcher och med enbart 6h speltid så hinner man ju knappt börja att utforska spelet och dess olika strategier.
Att jämföra det här spelet med CS, CoD eller BF är bara fel då det är totalt annan gameplay för att inte tala om mobas. Spelet är dessutom fortfarande i beta och har 2½ månad kvar till release så det kommer garanterat att ändras fram tills release. Jag tror inte Overwatch kommer att stjäla speciellt mycket folk från andra shooters, snarare locka till sig nya personer.