Permalänk
Medlem

CCNA testcenter

Vert hittar jag testcenter för CCNA RS 200-120 ?
https://www6.pearsonvue.com/testtaker/registration/SelectTest...

Finns bara i Stockholm som det ser ut som. Förrutom övertorneå.
Kan man hitta flera centers någon annanstans?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

@moire: CUL I Hudiksvall. Kolla PM.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Kolla på YH utbildningar och högskolor/universitet. Beror helt på vart du bor. Om du kan ta dig till Hudiksvall så kan du säkert ta dig till Stockholm dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha någon acadamy version utan riktig 200-120. Söker man på cisco är det mot Sthlm jag bör bege mig.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Jag vill inte ha någon acadamy version utan riktig 200-120. Söker man på cisco är det mot Sthlm jag bör bege mig.

Academy version? Finns inget sådant, certifiering via pearsonvua är samma oavsett var du tar det någonstans. Du behöver bara hitta ett test center där du kan ta certifieringen. Vad gäller Stockholm kan du säkert ta det hos Global Knowledge, ligger i samma byggnad där Cisco håller till.

Permalänk
Medlem

Du blandar ihop betyg med certifiering när du tror att det finns ett speciellt cert bara för Academy. När du går Cisco Academy så skall du klara av ett antal kurser, tror det är 4st totalt för CCNA, och när du klarat dom med delprov + practical exam så får du godkänt betyg, som gäller som vilket annat betyg som helst. Certifieringsproven är helt fristående från detta och det finns ingen lärare på jorden som kan ge dig ett cert genom Cisco Academy, och CUL som jag tipsade om (vet ej vart du bor, så jag tog det jag kände till) använder precis som @VexedRelic skriver PersonVUE som partner för certifiering. Så om du åker in till självaste Cisco på Liljeholmen eller tar en sväng in på CUL i Hudiksvall så är det samma cert du tar.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Söker man på PersonVUE så hittade jag addskills , tack!

Visa signatur

Nätverksnörd