Permalänk
Medlem

Kan inte välja 10 x 15 format i Windows 10

Hej!

Har lite panik då jag ska försöka skriva ut ett födelsedagskort.

Har laddat skrivaren med vanligt fotopapper 10 x 15 (vykortsstorlek) dock tar det helt stopp när jag ska skriva ut då valet inte finns i Windows.

Känner mig helt knäckt då jag inte kan lösa detta till synes enkla problem, inte ens Google kunde hjälpa mig. Hittar bara tips om att lägga till en "custom" storlek på papper, men några sådana val finns inte heller att göra!

Har givetvis provat att ominstallera skrivaren och drivrutiner men utan framgång.

Snälla SWEC, hjälp mig !

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Hej!

Har lite panik då jag ska försöka skriva ut ett födelsedagskort.

Har laddat skrivaren med vanligt fotopapper 10 x 15 (vykortsstorlek) dock tar det helt stopp när jag ska skriva ut då valet inte finns i Windows.

http://i.imgur.com/ca9jhWH.png

Känner mig helt knäckt då jag inte kan lösa detta till synes enkla problem, inte ens Google kunde hjälpa mig. Hittar bara tips om att lägga till en "custom" storlek på papper, men några sådana val finns inte heller att göra!

Har givetvis provat att ominstallera skrivaren och drivrutiner men utan framgång.

Snälla SWEC, hjälp mig !

Verkar vara flera med problemet:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Inkjet-Printing/Photo-printing-o...

Du skulle ju kunna testa om japanskt vykort fungerar, skiljer endast 2 mm (100 x 148).

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Jag provade det. Då säger skrivaren bara "fel papperstyp" och vägrar skriva ut.

Hittade en liknande tråd som den du länkade, men där rörde det en HP 5520 skrivare.
Ingen lösning fanns.

Antar att man måste installera om Windows. Blir så trött.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Installerade skrivaren på min HTPC (som kör Win 8.1) och då gick det att välja 10x15.

Misstänker att det har blivit något knas när jag uppgraderade från 8.1 till 10 på min arbetsstation. Får se om en "ren" installation löser problemet (har ändå tänkt att göra det sedan jag uppgradera).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”