Permalänk
Medlem

2ST XFX 7970 3GB - Defekt(a)?

Säljer två stycken XFX 7970 3GB kort som jag köpte begagnade för något år sedan.

För sex månader sedan fick jag "baka" ett av korten pga röd bild men har fungerat sedan dess. Det andra kortet bakades när jag köpte det och har fungerat sedan dess.

Problemet var att jag började få blåskärmar med olika mellanrum, vare sig jag spelade eller surfade och trodde då att något av grafikkorten orsakade det.

Köpte nytt kort nu och blåskärmarna kvarstår, men om grafikkorten varit en del av den felande faktorn vet jag tyvärr inte. Har inte orken eller testbänken att utvärdera det heller iom nytt kort.

Båda korten säljes därför som DEFEKTA och den som köper dem gör sig också beredd på att det kan vara fel på dem, eller exempelvis att ett av de två korten är den felande länken.

Har tillräcklig huvudvärk med fortsatta blåskärmar så det här var lite det som fick bägaren att rinna över, så nu säljes korten för en rimlig summa.

Ser helst en köpare till båda korten, dels för frakten men också för att köpare ska få möjligheten till att KANSKE få minst ett fungerande kort iaf.

Innan jag plockade ur korten satt jag och spelade på ett av dem utan blåskärmar... så jag själv är tveksam på om det är korten som är problemet. Men som sagt, jag har bakat korten en gång, kanske behövs igen? Eller så fungerar den klockrent. Ta chansen och ge dessa kort lite kärlek, så kanske du kan få en grym prestanda för en liten prislapp.

Båda korten har värmemärken på kretskorten och det är tydligen vanligt fenomen på denna modell. Bifogar bild.

Jag säljer till vem jag vill, när jag vill och jag äger rätten att neka bud och köpare.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ger 500kr inklusive frakt för bägge korten

Permalänk

600kr+frakt

Permalänk
Medlem

700kr + frakt

Permalänk
Medlem

@Simpa975 leder just nu.

Sätter sluttid på 22:00 ikväll, med klausulen att budgivningen förlängs med 3 minuter per bud som inkommer efter sluttid. (exempel kan A bjuda över med 50kr 22:01 och B bjuda ytterligare 50kr 22:03. har ingen bjudit över B vinner denne budgivningen och har första tjing). Det är Sweclockers tidsklocka som gäller (tidsstämpeln på inlägget).

ALLA BUD ske EXKL. FRAKT och budet SKA avse båda korten. Köparen står för fraktkostnad/avhämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kRYSSET:

@Simpa975 leder just nu.

Sätter sluttid på 22:00 ikväll, med klausulen att budgivningen förlängs med 3 minuter per bud som inkommer efter sluttid. (exempel kan A bjuda över med 50kr 22:01 och B bjuda ytterligare 50kr 22:03. har ingen bjudit över B vinner denne budgivningen och har första tjing). Det är Sweclockers tidsklocka som gäller (tidsstämpeln på inlägget).

ALLA BUD ske EXKL. FRAKT och budet SKA avse båda korten. Köparen står för fraktkostnad/avhämtning.

Drar tillbaka mitt bud, har fått en intresseanmälan om ett byte mellan min befintliga GPU och en GTX 970. Hoppas du får det sålt dock!

Permalänk
Medlem

@legoninja leder budgivningen

Sluttid på 22:00 ikväll, med klausulen att budgivningen förlängs med 3 minuter per bud som inkommer efter sluttid. (exempel kan A bjuda över med 50kr 22:01 och B bjuda ytterligare 50kr 22:03. har ingen bjudit över B vinner denne budgivningen och har första tjing). Det är Sweclockers tidsklocka som gäller (tidsstämpeln på inlägget).

ALLA BUD ske EXKL. FRAKT och budet SKA avse båda korten. Köparen står för fraktkostnad/avhämtning.

Permalänk
Medlem

Gör man rätt i att anta att kvitto saknas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Gör man rätt i att anta att kvitto saknas?

Köpte korten begagnade, så ja, det finns inga kvitton. Däremot har jag originalkartongen till ett av korten.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Ragathol#1 Jag skickar dig ett PM. Du har 24 timmar att svara på det här, annars faller korten till näste man på listan.

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 650

Edit: jaha, det var ju typiskt att man lyckades missa annonsdeadlinen med 5h..

Bjuder ändå
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk

Pengar swishade

Permalänk
Medlem

Korten sålda till @Ragathol#1.