Permalänk
Medlem

Mediaspelare, vad ska jag ha?

Behöver tips! Mediaspelare vid tvn: Krav: Trådlöst nätverk, TV3Play, Netflix, PopcornTime. 1080P. Vad behöver jag för att klara det så billigt som möjligt? Compute stick, NUC? Orolig att en sticka kanske inte klarar av det jag vill.

Permalänk
Medlem

Ang. Popcorn Time får det troligen bli en liten HTPC eller NUC o dylikt. Skulle själv rekommendera typ en Boxee Box och köra Kodi(XBMC) på och sen installera lite streaming add-ons istället för Popcorn Time.

Jag har en Apple TV med TV4- och SVT Play som jag även skickar TV4 Play från mobilen till. Sedan används en gammal laptop/och eller en Boxee Box med Kodi på.

Permalänk
Medlem

Säkert så kommer någon att reka en RPI med KODI.
Men jag skulle sikta lite högre än så.
Känner flera som kör WD TV och är väldigt nöjda, men kolla att just det du vill köra finns till den.
Sen så har du det roligare alternativet: nVidia Shield, först och främst en spelkonsoll, men har visat sig vara en väldigt kompetent mediaspelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Säkert så kommer någon att reka en RPI med KODI.
Men jag skulle sikta lite högre än så.
Känner flera som kör WD TV och är väldigt nöjda, men kolla att just det du vill köra finns till den.
Sen så har du det roligare alternativet: nVidia Shield, först och främst en spelkonsoll, men har visat sig vara en väldigt kompetent mediaspelare.

En nVdia Shield håller jag med om http://kodi.wiki/view/Devices

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Säkert så kommer någon att reka en RPI med KODI.
Men jag skulle sikta lite högre än så.
Känner flera som kör WD TV och är väldigt nöjda, men kolla att just det du vill köra finns till den.
Sen så har du det roligare alternativet: nVidia Shield, först och främst en spelkonsoll, men har visat sig vara en väldigt kompetent mediaspelare.

Nån rekommenderade inte RPI då den inte har stöd för Netflix. Tänkte först på RPI men klarar inte den av mina krav funkar det inte.

Permalänk
Medlem

AppleTV funkar inte heller ser jag nu då TV3 play inte stöds. Vad tror ni om ComputeStick, för klen?
Ska kika vidare på nvidia shield

Permalänk
Medlem

Av den här tråden att döma tycker jag nog du borde satsa på en NUC eller kanske vänta in nästa generations ICS.

Gen2 är ICS inte allt för långt borta heller.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc