Rainbox Six: Siege [Den Stora Tråden]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Viceroy:

Jag tycker det är svårt. Är det någon som spelat betan? Läste något om att de ökat svårighetsgraden i det färdiga spelet jämfört med betan.

De har ökat AI svårighetsgraden ja, tyvärr upplever vi det på SpelClockers att på högsta svårighetsgraden så börjar AI se genom väggar och skjuter på dig (även de som inte har en hearbeatscanner).

Men å andra sidan är det ju ett PVP spel så AI tränar och testar man ju bara mot.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

De har ökat AI svårighetsgraden ja, tyvärr upplever vi det på SpelClockers att på högsta svårighetsgraden så börjar AI se genom väggar och skjuter på dig (även de som inte har en hearbeatscanner).

Men å andra sidan är det ju ett PVP spel så AI tränar och testar man ju bara mot.

Är det ljud de reagerar på kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Är det ljud de reagerar på kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Möjligt men det kändes mer som att de var vända mot en när man kom runt hörnet eller att de sköt utan ljudförvarning. Ska spela lite mer sneaky och bekräfta det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Såg precis att Season Pass inte är vad man kanske förväntade sig. Det är ju bara en VIP-tjänst som tar slut efter ett år?
Undrar hur dom tänkte där, det är ju absolut inte värt pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

En fråga, om man använder koden man fick från Nvidia BoB, går det att slänga in spelet direkt på Steam eller måste man använda Uplay? Jag är lite allergisk mot det sistnämnda.

Du får ladda upp med Betapred och Adrenalin för BoB aktiveras i Ugay, går tyvärr inte att välja annat.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som märkt av konstigheter med hitreg?
Jag tyckte det uppstod lite tveksamma situationer när jag spelade igår.

/ Jacob

Permalänk
Medlem

@KKay: Det är ett perfekt upplägg.

För de som vill ha lite försprång är det perfekt, skins och annat som folk tycker är kul.
Det som är riktigt bra, är att du inte missar content för ett spel du redan har köpt, då du inte har köpte deras season pass.

Så skall i min mening season passes se ut, alla som köpt ett spel skall givetvis ha full tillgång till features eller kartor osv.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

@KKay: Det är ett perfekt upplägg.

För de som vill ha lite försprång är det perfekt, skins och annat som folk tycker är kul.
Det som är riktigt bra, är att du inte missar content för ett spel du redan har köpt, då du inte har köpte deras season pass.

Så skall i min mening season passes se ut, alla som köpt ett spel skall givetvis ha full tillgång till features eller kartor osv.

Jo visst, men då kanske de borde döpt tjäbsten till nåhot annat, speciellt med tanke på att man måste förnya tjänsten varje år. Det är nog många som köpt det och antagit att det är nya kartor man får och inte en 5 procents boost

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Såg precis att Season Pass inte är vad man kanske förväntade sig. Det är ju bara en VIP-tjänst som tar slut efter ett år?
Undrar hur dom tänkte där, det är ju absolut inte värt pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av KKay:

Jo visst, men då kanske de borde döpt tjäbsten till nåhot annat, speciellt med tanke på att man måste förnya tjänsten varje år. Det är nog många som köpt det och antagit att det är nya kartor man får och inte en 5 procents boost

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju det ett Season pass är, därför det heter Season.
Jag vet inte varför eller hur men på senare tid så har alla season passes där ute blivit någon sorts DLC/expansion paket istället för detta season passet som varade temporärt.
Battlefield 3 och 4 gjorde t.ex rätt genom att kalla det premium istället men nu med Battlefront kallade dom det för ett season pass när det återigen är ett DLC/expansion paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Du får ladda upp med Betapred och Adrenalin för BoB aktiveras i Ugay, går tyvärr inte att välja annat.

Hahaha, skönaste svaret. Tack för det!

Sålde min kod till en fellow Swec-medlem istället. Lika bra att någon får nytta av koden eftersom jag inte är helt hundra på att detta spel är något för mig.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Bara älskar detta spel , har samtliga spel i Rainbow Six serien.
Tur att detta kom nu , då Star Wars Battlefront va för stressigt " COD med laservapen "
Det enda som kunde varit bättre är grafiken , men man kan ju inte få allt
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt nice. Tyvärr kunde jag inte pröva under Open Beta eftersom spelet vägrade starta. Hur är gameplayen? Flyter det på bra osv?

Permalänk
Medlem

Jag är positivt överraskad, i princip alla buggar och brister som jag slet mitt hår över i betan verkar nu vara åtgärdade. Det trodde jag faktiskt inte skulle vara möjligt. Den där förbannade voicefunktionen är fortfarande skräp dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Verkar riktigt nice. Tyvärr kunde jag inte pröva under Open Beta eftersom spelet vägrade starta. Hur är gameplayen? Flyter det på bra osv?

Flyter på riktigt bra , än så länge har jag inte stött på nått som stör spelupplevelsen.
Dock vill jag personligen ha bättre grafik , men så länge spelet är bra funkar det med denna grafik.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@KKay: Jag tycker personligen dock att det är ett egetansvar att läsa på om det man köper.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

En bugg som finns kvar från alpha, closed/open beta och nu i release är att drones wallclippar. Ibland igenom golv för att försvinna. Men ingen fix för det än. Hmmz

Visa signatur

Expect disappointment and you won't be disappointed.

Permalänk
Medlem

Tjena.
Får ett meddelande uppe i högra hörnet när spelet startas.
Varning! Ditt grafikkort stöds inte , uppdatera till senaste drivrutinerna.
Jag har ett R9 390 med dom senaste drivrutinerna 15.11.1
Spelet fungerar som det ska , är det nån annan som får detta meddelande?
Mvh/ Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Offtopic?

Funderar på att köpa spelet men känns som det är roligare att köra med nån man kan snacka med så man håller en viss taktik? Nån där ute som har plats för en spelare?

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SEELM:

Offtopic?

Funderar på att köpa spelet men känns som det är roligare att köra med nån man kan snacka med så man håller en viss taktik? Nån där ute som har plats för en spelare?

Det finns en tråd där PC-spelare samlat ihop en grupp, kan vara värt att kolla in Jag söker också någon att spela med, men det verkar inte vara någon annan än mig som äger det på PS4

Vilka Operators brukar ni välja? Jag låste precis upp Twitch och hon gör mer nytta än vad jag trodde. Paniken som uppstår när motståndarna inte inser vad som zappar dom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Grymt lir! Efter en rad besvikelser har det äntligen kommit nått som väcker gamern i en.
Men även jag som spelat fps i +20 år har lite trubbel i fighterna i dagsläget.
Ping och fps är otroligt avgörande i det här spelet, och att kunna banorna är a och o aåklart, inte så enkelt som det kan låta och att kunna nyttja sina gadgets på bästa sätt, men det lär man sig med tiden.

Men att gå in i en fight med 30-40 fps är dömt att misslyckas, speciellt när man är van BF4 med 120+ och lightboost.
Så mina 680 i SLI har helt enkelt för lite minne än vad jag klarar av att dra ned på kvaliteten, lite trist men de har levererat fint i flera år men nu, 980 TI here i come

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

@KKay: Hittar ingen annan tråd när jag söker, har du länk?

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SEELM:

@KKay: Hittar ingen annan tråd när jag söker, har du länk?

http://m.sweclockers.com/forum/trad/1400800-18-rainbow-six-si...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bara adda mig om någon är sugen på PC. Är online i princip 24/7. TREU.Tomika @ Uplay

Visa signatur

Expect disappointment and you won't be disappointed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vilka Operators brukar ni välja? Jag låste precis upp Twitch och hon gör mer nytta än vad jag trodde. Paniken som uppstår när motståndarna inte inser vad som zappar dom

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vågar påstå att alla operatörerna är bra. De bidrar alla med något om man vet hur de ska användas. Enstaka operatörer behöver buffas alt nerfas men i stort är det okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Får ett meddelande uppe i högra hörnet när spelet startas.
Varning! Ditt grafikkort stöds inte , uppdatera till senaste drivrutinerna.
Jag har ett R9 390 med dom senaste drivrutinerna 15.11.1
Spelet fungerar som det ska , är det nån annan som får detta meddelande?
Mvh/ Mange

Får upp samma skitmeddelande också. Säkert Nvidia som varit på om det. Har man inte "rätt" grafikkort ska man varnas - även om det fungerar lika bra med AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Jag vågar påstå att alla operatörerna är bra. De bidrar alla med något om man vet hur de ska användas. Enstaka operatörer behöver buffas alt nerfas men i stort är det okej.

Håller med fullständigt. De lyckades väldigt bra med balanseringen i spelet!
Jag hoppas att spelet verkligen får fäste och kanske rent utav blir en populär e-sport, fantastiskt roligt att både spela och titta på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Får upp samma skitmeddelande också. Säkert Nvidia som varit på om det. Har man inte "rätt" grafikkort ska man varnas - även om det fungerar lika bra med AMD.

Du har förmodligen helt rätt , men " RÄTT " grafikkort borde ju vara AMD

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo jag har kört alla och köpt ett gäng, men har man otur så hinner folk ta alla man äger. Men det problemet försvinner såklart när man har mer än 4 operators för både attacker och defender

Något jag tycker dom borde tweaka är hur lång tid man har på sig att förbereda sig som defender, blir lätt stressigt som det är nu när man kör med randoms.

Edit: Är det någon som spelar på PS4?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör på PS4 men dock kör jag enbart Terrorist Hunt, lägg till om du vill men än så länge blir det inget Multiplayer för min del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag kör på PS4 men dock kör jag enbart Terrorist Hunt, lägg till om du vill men än så länge blir det inget Multiplayer för min del.

Tvärtom för min del, men skulle väl kunna ge Terrorist Hunt en till chans PSN?

Nyfiken, varför kör du inte multiplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har nu spelat några timmar i multi mot varandra och i multi terrorist hunt.
Detta är utan tvekan ett av dom roligaste spelen jag har spelat , det är en riktigt härlig känsla när man hamnar i ett gäng där alla väljer rätt operatörer och samarbetar till max.
Den stor nackdelen med detta spel är att tiden inte räcker till

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition